Teslas förstklassiga kundservice!
Postat: 10 mar 2017 09:28
Jag har haft min Model X P90DL i 6 månader och det har varit en hel del strul med bilen seden leverans. Före dess hade jag en Model S85D och även den hade en del småfel men i mindre omfattning. Under de 2 år jag har haft Tesla har jag alltid blivit otroligt väl omhändertagen som kund. Vänligt bemötande, intresserade och alltid måna om att göra det lilla extra för att jag som kund ska vara nöjd trots problem med bilen. Fri lånebil är självklart, dessutom har jag en av teknikerna som bor nära mig så oftast får jag bilen hemkörd ren och fin efteråt. Stort engagemang helt enkelt 
För en månads sedan skulle vi göra en resa Göteborg till Kalmar för att närvara på mitt barnbarns dop. Veckan innan hade bilen var på SC Mölndal där man bl.a. bytt vindrutetorkarmotorn pga oljud. Det var ett riktigt skitväder med snöblandat regn och när vi kommit ca 15 mil på resan slutar höger vindrutetorkare plötsligt fungera och hakar därför i den vänstra varpå bladen slits loss och vi blir stående mitt i skogen utan vindrutetorkare. Efter samtal till Tesla så får jag tag på en tekniker som bor i Borås och vi kan få ta hans Tesla för att köra vidare. Men hans bil behöver laddas, så jag lyckas hjälpligt få igång ena torkaren och vi åker tillbaka mot Borås för att möta honom. Tyvärr går tiden och vi inser att vi inte kommer hinna fram till dopet i tid utan får avbryta vår resa och åka hemåt i lånebilen. Felet berodde på att den nya motorn monterats felaktigt, slarv helt enkelt.
Att missa sitt eget barnbarns dop var naturligtvis väldigt tråkigt och jag ställde därför frågan till SC hur Tesla tänkte kompensera oss för att vi missat dopet. Svaret kom från RB i SC Mölndal igår:
"Jag har lite trevliga nyheter till er. Den anlände i veckan och är er nya Tesla i familjen
Hoppas Felix ska ha mycket nöje av den i framtiden. "
Tack Tesla för att ni tar kundservice på allvar och överträffar alla mina förväntningar

För en månads sedan skulle vi göra en resa Göteborg till Kalmar för att närvara på mitt barnbarns dop. Veckan innan hade bilen var på SC Mölndal där man bl.a. bytt vindrutetorkarmotorn pga oljud. Det var ett riktigt skitväder med snöblandat regn och när vi kommit ca 15 mil på resan slutar höger vindrutetorkare plötsligt fungera och hakar därför i den vänstra varpå bladen slits loss och vi blir stående mitt i skogen utan vindrutetorkare. Efter samtal till Tesla så får jag tag på en tekniker som bor i Borås och vi kan få ta hans Tesla för att köra vidare. Men hans bil behöver laddas, så jag lyckas hjälpligt få igång ena torkaren och vi åker tillbaka mot Borås för att möta honom. Tyvärr går tiden och vi inser att vi inte kommer hinna fram till dopet i tid utan får avbryta vår resa och åka hemåt i lånebilen. Felet berodde på att den nya motorn monterats felaktigt, slarv helt enkelt.
Att missa sitt eget barnbarns dop var naturligtvis väldigt tråkigt och jag ställde därför frågan till SC hur Tesla tänkte kompensera oss för att vi missat dopet. Svaret kom från RB i SC Mölndal igår:
"Jag har lite trevliga nyheter till er. Den anlände i veckan och är er nya Tesla i familjen

Hoppas Felix ska ha mycket nöje av den i framtiden. "
Tack Tesla för att ni tar kundservice på allvar och överträffar alla mina förväntningar
