52 mil med P100D (takbox, och fullastad bil)
Postat: 27 mar 2017 00:36
Såja!
Då är vi framme efter en kul resa med hela familjen.
Startade kl 10.30 från Västerås och kom, 52 mil senare, fram kl 18.50 i Tänndalen.
Jag hade planerat att ladda i Mora och passa på att käka lite, vidare till Sveg och handla för att sedan komma fram runt 18-tiden.
Saknade autopiloten! Hu! Annars är ju bilen en dröm att köra om slöa fossilbilar med släp (och även utan släp för den delen med).
Ljudnivån i kupén är nu hög med takbox på, och detta märks tydligt vid hastigheter över 110.
Förutsättningar:
* 2 vuxna + 2 barn.
* Väskor och sängkläder så man tror vi ska vara borta i flera år.
* Takbox med fjällpulka, skidor och annat krafs (Thule Touring).
* Tesla Model S P100D med AP2 (som ännu inte gör någon nytta på denna resa).
Teknisk data:
Västerås 100% - Mora 47%
228.62 km Driven
213 Wh/km
Avg Speed 83 km/h
Mora 47% - Mora 100% (supercharge)
Added - 51.73 kWh
Mora 100% - Sveg 66%
142.6 km Driven
219 Wh/km
Avg Speed 84 km/h
Sveg 66% - Sveg 95% (chademo)
Added - 28.52 kWh
Sveg 95% - Tänndalen 46%
153.18 km Driven
297 Wh/km
Avg Speed 97 km/h
Sista sträckan hade vi lite mer fart, och då går förbrukningen upp rejält.
Övriga sträckor körde jag nästan precis 100% i relation till uppsatta skyltar.
Att förbrukningen med fullastad bil och takbox med normal körning ligger mellan 210-220 Wh/km tycker jag är riktigt bra!
Väl framme i stugan så saknas dock en 3-fas-handske, så nu laddar jag härliga ca 1 mil i timmen. Men vad gör det när man sover.
God natt!
Då är vi framme efter en kul resa med hela familjen.
Startade kl 10.30 från Västerås och kom, 52 mil senare, fram kl 18.50 i Tänndalen.
Jag hade planerat att ladda i Mora och passa på att käka lite, vidare till Sveg och handla för att sedan komma fram runt 18-tiden.
Saknade autopiloten! Hu! Annars är ju bilen en dröm att köra om slöa fossilbilar med släp (och även utan släp för den delen med).
Ljudnivån i kupén är nu hög med takbox på, och detta märks tydligt vid hastigheter över 110.
Förutsättningar:
* 2 vuxna + 2 barn.
* Väskor och sängkläder så man tror vi ska vara borta i flera år.
* Takbox med fjällpulka, skidor och annat krafs (Thule Touring).
* Tesla Model S P100D med AP2 (som ännu inte gör någon nytta på denna resa).
Teknisk data:
Västerås 100% - Mora 47%
228.62 km Driven
213 Wh/km
Avg Speed 83 km/h
Mora 47% - Mora 100% (supercharge)
Added - 51.73 kWh
Mora 100% - Sveg 66%
142.6 km Driven
219 Wh/km
Avg Speed 84 km/h
Sveg 66% - Sveg 95% (chademo)
Added - 28.52 kWh
Sveg 95% - Tänndalen 46%
153.18 km Driven
297 Wh/km
Avg Speed 97 km/h
Sista sträckan hade vi lite mer fart, och då går förbrukningen upp rejält.
Övriga sträckor körde jag nästan precis 100% i relation till uppsatta skyltar.
Att förbrukningen med fullastad bil och takbox med normal körning ligger mellan 210-220 Wh/km tycker jag är riktigt bra!
Väl framme i stugan så saknas dock en 3-fas-handske, så nu laddar jag härliga ca 1 mil i timmen. Men vad gör det när man sover.
God natt!