Sida 1 av 1
Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:15
av dstr
Vad har ni för teorier?
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:17
av mati
Avancerade kunskaper inom programmering kanske?
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:20
av dstr
Jag har aldrig nollat trippmätarna.
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:22
av janni
Vilket syftar du på? =)
Iof går inte kWh riktigt ihop på Trip A och B, borde vara 17005,8.
Angående att Odometern är högre än Trip:en så misstänker jag att Tesla nollar Trip:en efter deras testkörning, har för mig att de diffar på min med men kan dubbelkolla.
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:23
av mati
Jag syftade mer på den som har skrivit koden bakom tripmätaren och förbrukningen.

Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:24
av AGCF
Två alternativa fakta
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:50
av dstr
varför har det varit nästan 5kw/h tyngre att räkna trip B?
Måste vara galet dålig kod om det motsvarar cpu-kraften...
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 18:53
av Bjelke
Klen decimalhantering? Fast det funkar eg inte som förklaring tror jag...
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 19:36
av Svenssons
A och B verkar ha nollställts vid olika tillfällen där B nollades 4 kWh efter A men medan bilen stod stilla. Tesla bollar A och B efter testkörning så dessa är alltid minst 2-5 mil lägre än totalen.
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 19:38
av mati
Jag vet svaret:
Tripmätare B räknar 1.0002825191288993525603296056504 gånger tripmätare A.
Det är väl ganska logiskt eller?
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 19:40
av Bjelke
mati skrev:Jag vet svaret:
Tripmätare B räknar 1.0002825191288993525603296056504 gånger tripmätare A.
Det är väl ganska logiskt eller?

japp helt logiskt
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Postat: 29 apr 2017 20:43
av dstr
Svenssons skrev:A och B verkar ha nollställts vid olika tillfällen där B nollades 4 kWh efter A men medan bilen stod stilla. Tesla bollar A och B efter testkörning så dessa är alltid minst 2-5 mil lägre än totalen.
När jag hämtade bilen hade jag inte ens 6.0? Fanns a+b då? Något har ändrats, men jag kommer inte ihåg vad.