Sida 1 av 1

Tur att man kan ändra sig...

Postat: 09 maj 2017 20:59
av tias

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 09 maj 2017 21:24
av Alexander
:)

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 09 maj 2017 22:02
av Bjelke
Lästa om hans öppningstal i morse, låter väl lovande :) typ...

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 08:33
av FredrikR
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 09:26
av danni
FredrikR skrev:
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Kör följande snippet i adressraden:

Kod: Markera allt

javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Går även spara som ett bookmarklet. Då kör du bara det bokmärket varje gång du behöver ta bort paywallen. Har även motsvarande för DN:

Kod: Markera allt

javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 09:43
av mati
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.

Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.

Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.

”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.

Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.

Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.

”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.

Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 09:48
av far1far2
mati skrev:
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.

Fordonsindustrin, som ofta får klä skott för nedsmutsning av miljön genom förbränningsmotorns avgaser, är mitt uppe i en omställning. Starkaste trenden är elektrifiering med hjälp av batterier, men det satsas även på bränsleceller som drivs av vätgas.

Volvo Cars vd Håkan Samuelsson tror numera på batteridriften framför allt.

”Tidigare har vi pratat om olika koncept som gas och etanol. Men nu måste vi sätta ned foten och säga att det här tror vi på för att ge signaler till andra aktörer, till exempel de som bygger laddinfrastruktur och batteribranschen, säger han.

Höga kostnader för batterier och dåligt utbyggt laddnät har hittills bidragit till att elbilarna inte har slagit igenom på bred front.

Det svenska företaget Northvolts planer på att bygga Europas största batterifabrik där ett antal städer i Sverige och Finland valts ut som tänkbara platser, intresserar Håkan Samuelsson.

”Ja, vi vill ha ökad konkurrens när det gäller battericeller för att driva kostnadsutvecklingen nedåt. Men jag har ingen synpunkt på var en sådan fabrik ska ligga någonstans”, säger han.

Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
2019 var sista budet! Hoppas kan man ju alltid. Volvo har ju alltid varit på framkant! ;)

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 09:54
av Bjorn
mati skrev:
Företagens roll för att nå FN:s hållbarhetsmål 2030 var temat för FN:s Global Compact Networks konferens som samlat hundra företag och organisationer i Volvohallen i Torslanda.

Enligt Håkan Samuelsson är hållbarhet något som framtidens kunder kräver och det kan också vara en god affär.
...
Volvos första elbil kommer 2019 och ska byggas i Kina. Senare planeras fler modeller med eldrift. Målet för Volvo är att fram till 2025 ha tillverkat en miljon elektrifierade bilar.
Är det måhända den Kinesiska Lynk som kommer att få en Volvologga? En del utveckling ska väl ha skett i Sverige. Tillverkning sker i Kina.

Re: Tur att man kan ändra sig...

Postat: 10 maj 2017 16:03
av FredrikR
danni skrev:
FredrikR skrev:
Och vad säger han för oss som inte kan läsa artikeln?
Kör följande snippet i adressraden:

Kod: Markera allt

javascript:$('.paywall-mask,%20#serviceplusPaywallpaywall-container').css('display',%20'none');%20$('.paywall-content').css({"overflow":%20"visible",%20"height":%20"auto"});
Går även spara som ett bookmarklet. Då kör du bara det bokmärket varje gång du behöver ta bort paywallen. Har även motsvarande för DN:

Kod: Markera allt

javascript:$('.article__premium-content').show();$('.paywall').hide();
Tack!