Sida 1 av 1

17.17.17

Postat: 17 maj 2017 21:12
av Nikke
Fick 17.17,17 idag utan att ha haft 17.17.4, dock finns inte Auto High Beam med? Utan det enda som står att öka funktion för autopilot. Är det någon annan som har råkat ut för detta?
Jag har heller ingen funktion under Controls för att ställa in Auto High Beam.

Jag har en Model S AP2

Re: 17.17.17

Postat: 17 maj 2017 21:29
av Alfred
Det visade sig att helljusautomstiken i 17.17.4 bara var för USA. Så verkar som att ingen utanför Nordamerika har det ännu.

Re: 17.17.17

Postat: 17 maj 2017 21:30
av Nikke
aha, tradigt. Tack för svar

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 06:09
av Bjelke
Himla knepigt eg, funkar lyktorna annorlunda i USA lixom? Den funktionen borde väl funka lika bra här, eller?

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 06:20
av mati
Ja, på sätt och vid gör de det. I USA är lyktorna starkare, inte den där fotogenlys-imitationen som vi har. Reglerna är annorlunda och förmodligen påverkar det även auto-high-beam på nåt konstigt vis. Jag läste en lång tråd om detta på tyska Tesla-forumet och de var faktiskt ganska så rabiata i sina uttalanden, kände sig grundlurade och så. Men slutsatsen var densamma.
Jag struntar i automatiskt helljus just nu. Det är ju ändå inte särskilt mörkt. Regnsensor är det jag saknar varje dag.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 06:27
av dstr
Say what? Har ap2.0 ingen regnsensor?!

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 06:34
av mati
dstr skrev:
Say what? Har ap2.0 ingen regnsensor?!
Nope. Det är manuellt. Ingen regnsensor. Meningen är väl att använda nån kamera för det. Men den funktionen finns inte idag. It never rains in California.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 10:55
av Kilowatt
Seriöst?

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 11:05
av mati
Ja, seriöst. Min sista bil som inte hade regnsensor var en Renault Megane från 1999. Nu, 18 år senare, har jag återigen en bil utan regnsensor. Den kör visserligen själv, den är uppkopplad och den är supersmart. Men man måste sätta på vindrutetorkaren för hand när det regnar. Ja, det låter som ett skämt, men det är det inte.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 12:40
av jonas
Från början uppskattade jag inte regnsensor alls och hade aldrig varit något jag betalar extra för, men nu tycker jag det är väldigt bekvämt.
Men Tesla saknar mycket av de där självklara funktionerna fortfarande. Bl.a schemalagd klimatisering, som snart varenda annan elbil har.

Något annat jag märkt i någon av de senare versionerna, är att toppfartbegränsningen på 200 nu är högre. vet inte var den ligger men det är mer än 200km/h iallfall.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 12:53
av vigge50
jonas skrev:
Från början uppskattade jag inte regnsensor alls och hade aldrig varit något jag betalar extra för, men nu tycker jag det är väldigt bekvämt.
Men Tesla saknar mycket av de där självklara funktionerna fortfarande. Bl.a schemalagd klimatisering, som snart varenda annan elbil har.

Något annat jag märkt i någon av de senare versionerna, är att toppfartbegränsningen på 200k nu är högre. vet inte var den ligger men det är mer än 200km/h iallfall.
För 85 så har den väll alltid varit 250 km/h?

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 13:12
av Bjelke
Min S85 ligger på 225km/h tror jag...

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 13:19
av vigge50
Okej, hade visst fel. 85 verkar ha 230 km/h som maxhastighet enligt Wikipedia och 85d har 250 km/h som maxhastighet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 13:31
av jpetters
Dual Motor (85 eller med) har högre maxhastighet, dvs 250 km/h.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 13:37
av mati
Jag kan tyvärr inte uttala mig om någon inbyggd hastighetsspärr. Mer än 235km/h kunde jag inte köra när jag testade Teslans användbarhet på tyska motorvägar. Då satt det en akustisk hastighetsspärr i passagerarsätet. :shock:

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 13:45
av jonas
Underligt Min har alltid gjort EXAKT 200km/h. Vi körde ju mycket på Autobahn och det gick inte att komma över 200 hur jag än gjorde. Men nu när jag läser era länkar är det ingen som nämner 200, utan istället 210 230 och 250km/h.

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 14:12
av Bjelke
Innan dom bytte DU på min (ganska snart efter att jag köpt den så det var typ sommaren 2015) så gick den inte mycket mer än 200 heller, men den var det nog nåt knas med oxo...
Min nya DU verkar dock vara en P-variant då jag får ut ganska precis 219kW (gick att se med gamla mätaren ganska noggrant) :mrgreen:

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 20:35
av jonas
219kW? Min mätare går över 300 iallafall på en s 85

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Re: 17.17.17

Postat: 18 maj 2017 21:04
av Bjelke
jonas skrev:
219kW? Min mätare går över 300 iallafall på en s 85

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Hoppsan, 319kW skulle det ju vara :)