Sida 1 av 1

3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 26 maj 2017 21:08
av Elektrisk
Intressant lösning som jag blir nyfiken på till Roadstern! Det diskuteras ett pris kring 2000 euro. Hoppas de lyckas med produkten!

http://evab.co.at/download/dpc-fact-sheet/?wpdmdl=512

http://evab.co.at/evtech/

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 26 maj 2017 21:44
av Bjelke
Inte lätt att gå från 3-fas till enfas direkt, men med tanke på vikten på burken så har dom antagligen gjort rätt :)
Priset antyder det oxo...
Undrar vad dom får för verkningsgrad, räknar man på utgående effekt så verkar den ligga bra till iaf :) typ 93%

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 26 maj 2017 22:17
av bullen
Spännande! Inte riktigt portabel så för egen del ser jag inte riktigt behovet. Har ju redan 32 A på jobbet

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 27 maj 2017 07:32
av Ragnarferdinand
Varför vill jag ha enfas? Blir det inte samma kw?



P84 - 2014

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 27 maj 2017 07:46
av Svenssons
Tesla Roadster kan bara laddas med enfas. På Model S/X så vill man ha trefas eftersom dessa max kan laddas med 16/24/32 A per fas mot Roadsterns 63A.

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 27 maj 2017 11:01
av Bjelke
Per fastighet hehe...

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 27 maj 2017 11:09
av Svenssons
Bjelke skrev:
Per fastighet hehe...
Telefonen borde lärt sig lite ellära vid detta laget kan man tycka men den verkar vilja byta ämne...

Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox

Postat: 27 maj 2017 20:13
av Stefan T
Den grejen hade inte varit så dum att ha då det blir lite lättare att få in energi i batteriet
Då kan man ladda 60 km/h med hjälp av denna grunka med 16A 3fas i stället för 18 km/h med 16A enfas
Vilket ökar verkningsgraden även om denna gruka har förluster 3x18=54 < 60 så men tjänar 6 km på samma energi mängd (11 kWh)