Sida 1 av 1
3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 26 maj 2017 21:08
av Elektrisk
Intressant lösning som jag blir nyfiken på till Roadstern! Det diskuteras ett pris kring 2000 euro. Hoppas de lyckas med produkten!
http://evab.co.at/download/dpc-fact-sheet/?wpdmdl=512
http://evab.co.at/evtech/
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 26 maj 2017 21:44
av Bjelke
Inte lätt att gå från 3-fas till enfas direkt, men med tanke på vikten på burken så har dom antagligen gjort rätt

Priset antyder det oxo...
Undrar vad dom får för verkningsgrad, räknar man på utgående effekt så verkar den ligga bra till iaf

typ 93%
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 26 maj 2017 22:17
av bullen
Spännande! Inte riktigt portabel så för egen del ser jag inte riktigt behovet. Har ju redan 32 A på jobbet
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 27 maj 2017 07:32
av Ragnarferdinand
Varför vill jag ha enfas? Blir det inte samma kw?
P84 - 2014
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 27 maj 2017 07:46
av Svenssons
Tesla Roadster kan bara laddas med enfas. På Model S/X så vill man ha trefas eftersom dessa max kan laddas med 16/24/32 A per fas mot Roadsterns 63A.
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 27 maj 2017 11:01
av Bjelke
Per fastighet hehe...
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 27 maj 2017 11:09
av Svenssons
Telefonen borde lärt sig lite ellära vid detta laget kan man tycka men den verkar vilja byta ämne...
Re: 3-fas 16A till 1-fas 45A Typ1/Typ2/Roadster laddbox
Postat: 27 maj 2017 20:13
av Stefan T
Den grejen hade inte varit så dum att ha då det blir lite lättare att få in energi i batteriet
Då kan man ladda 60 km/h med hjälp av denna grunka med 16A 3fas i stället för 18 km/h med 16A enfas
Vilket ökar verkningsgraden även om denna gruka har förluster 3x18=54 < 60 så men tjänar 6 km på samma energi mängd (11 kWh)