Lämnade in min förra året för en service i januari 6000 mil och tänkte precis som du tar en till innan garantin efter 8000 mil (april) tar slut
Som ni ser hittade de en del fel som inte åtgärdades vid januari servicen då det skulle tag 3-4 dagar extra så vi bestämde då att ta detta vid nästa service i april.
Men sedan dess (du kan vara lugn

) har inget hänt senaste 5000 milen utan bara en trasig lampa i förardörren plus lite reset osv annars rullar vita faran bara på.
Nedan har jag klippt ut lite om vad det kollade på vid denna service + extra fix. Det enda som fortfarande är lite kass är ljudet när man använder handsfree
Concern: Inspect Front Seat Belt Pre-Tensioners for Correct Installation
Concern: Customer states: During Service 2016-01-25 it was stated by Tech that the
panoramic roof didn't open properly. It made a jearky motion when opening
Concern: Customer states: During the Servive 2016-01-25 the SC stated that the RR external
door handle was poor aligned. The Handle thoughes the body when presenting.
Concern: Customer states: During the Service that was performed 2016-01-26 the SC stated
that the rear right shock abdorber has an internal leakige. (OBS Coil supension on this vehicle)
Concern: Customer requires annual service, 80000 km.
Corrections: Fixed Price Annual Service 48 Month/50000 Mile/80000 km
performed annual service.
- Laddat ned loggen och sökt efter aktiva fel: Inga aktiva fel (23/05/16).
- Kontrollerat version av firmware: Laddat ner senaste versionen 7.1, (2.18.91).
- Utfört funktionskontroll av förslutningar (rörliga glas, dörrar, bagagelucka): Rengjort
och smörjt sekundärt huvlås. Bra, inget fel.
- Fordonet laddar normalt @16ampere 3 faser.
- Utbytt:
- Torkarblad
- Nyckelbatteri
- Kupéfilter
- Funktionstest av nyckel: Bra, inget fel.
- Säkerhetsbälten och låskretsar: Bra, inget fel.
- Internt/externt belysning och horn: Bra, inget fel.
- Utfört kontroll av drivlina och chassikomponenter: Bra, inget problem.
- Kontrollerat vätskenivåer: Fyllde på spolarvätska. Bromsarnas och kylarvätskans
nivåer är optimala. Inget tecken på läckage.
- Inspekterade hjul och roterade dessa efter behov.
- Mätt däckmönsterdjup på
(Yttre) (Mitten) (Inner)
VF: 6 6 6
HF: 6 6 6
VB: 9 9 9
HB: 9 9 9
- Kontrollerat och justerat däcktryck: 42psi Fram, 42psi Bak
- Mätt bromsbelägg (mm)
VF: HF: VB: HB: Parkeringsbelägg:
9 9 8 8 5
- Utfört kontroll av hjulupphängning: Bra, ingen justering behövs.
- Testkörning: Fordonet fungerar som det skall.
Concern: Additional Items for Annual Service
Pay Type: Service Plan
Corrections: 48 Month/50000 Mile/80000 km Service (with Coil Suspension)
Part Quantity Unit Price
WIPER BLADE ASSEMBLY - DRIVER SIDE - BOSCH 700MM
MODEL S LEFT HAND DRIVE (1051495-00-A)
1.00 0.00 0.00
WIPER BLADE ASSEMBLY - PASSENGER SIDE (1051496-00-A) 1.00 0.00 0.00
Carbon filter (1035125-00-A) 1.00 0.00 0.00
BATTERY TRANSMITTER, TYPE CR2032 (2006794) 1.00 0.00 0.00
BRAKE FLUID DOW SERVICE 1 QT (1060099-00-A) 1.00 0.00 0.00
Desiccant Bag - Subcool Condenser, 37g (1007717-00-A) 1.00 0.00 0.00
Cap - Receiver and Drier (1007718-00-A) 1.00 0.00 0.00
RIVET PUSH-PULL 8X18X20.0 (1006521-00-A) 6.00 0.00 0.00
Concern: The customer can see condensation in the liftgate applique lenses.
Corrections: Wheels and Tires General Diagnosis
Concern: Customer states: The speakers in the front doors make a rattling noise when the
customer is speaking to people through the Bluetooth connection to the phone.
Concern: Customer states: The customer can hear a noise from the rear end of the car while
driving. He explains the noise to be the same as before we changed his drive unit.