Nytt misslyckande i small overlap-testet
Postat: 06 jul 2017 20:51
IIHS testade återigen Model S i ett sk small overlap krocktest efter ett misslyckande förra gången. Efter förra testet hade Tesla gjort justeringar i produktionen för att skydda föraren bättre i denna olyckstyp, så man beslutade att göra om testet. Dessvärre blev resultatet detsamma, eller t.o.m. lite sämre på någon punkt.
https://electrek.co/2017/07/06/tesla-mo ... rash-test/
Oh well. Det var väl inte vad man hade hoppats på, men jag tror ändå att de flesta är överens om att Model S är en av de säkrare bilarna att sitta i när det smäller.
Det som gör mig besviken är Teslas reaktion när testet inte gick deras väg.
“Tesla’s Model S received the highest rating in IIHS’s crash testing in every category except for one, the small overlap front crash test, where it received the second highest rating available. While IIHS and dozens of other private industry groups around the world have methods and motivations that suit their own subjective purposes, the most objective and accurate independent testing of vehicle safety is currently done by the U.S. government, which found Model S and Model X to be the two cars with the lowest probability of injury of any cars that it has ever tested, making them the safest cars in history.”
Att misstänkliggöra testinstitutet, bidrar inte till att öka Teslas trovärdighet, utan gör bara att de framstår som rätt dåliga förlorare.
Bättre då att vara mer ödmjuka och göra en pudel. Ungefär som Toyota gjorde för några år sedan, när de misslyckades rätt rejält i samma test.
Toyota:
"With the small over-lap test, the Institute has raised the bar again, and we are responding to the challenge. We are looking at a range of solutions to achieve greater crash performance in this area."
https://electrek.co/2017/07/06/tesla-mo ... rash-test/
Oh well. Det var väl inte vad man hade hoppats på, men jag tror ändå att de flesta är överens om att Model S är en av de säkrare bilarna att sitta i när det smäller.
Det som gör mig besviken är Teslas reaktion när testet inte gick deras väg.
“Tesla’s Model S received the highest rating in IIHS’s crash testing in every category except for one, the small overlap front crash test, where it received the second highest rating available. While IIHS and dozens of other private industry groups around the world have methods and motivations that suit their own subjective purposes, the most objective and accurate independent testing of vehicle safety is currently done by the U.S. government, which found Model S and Model X to be the two cars with the lowest probability of injury of any cars that it has ever tested, making them the safest cars in history.”
Att misstänkliggöra testinstitutet, bidrar inte till att öka Teslas trovärdighet, utan gör bara att de framstår som rätt dåliga förlorare.
Bättre då att vara mer ödmjuka och göra en pudel. Ungefär som Toyota gjorde för några år sedan, när de misslyckades rätt rejält i samma test.
Toyota:
"With the small over-lap test, the Institute has raised the bar again, and we are responding to the challenge. We are looking at a range of solutions to achieve greater crash performance in this area."