Senaste version 2024.14
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2017.42
Man gjorde ju om till detta system typ vecka 24?
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2017.42
Inga jättestora förändringar men det kanske man inte kan förvänta sig ifall de släpper nya uppkrateringar varje vecka men de är nog ändå uppskattade.
Re: Senaste version 2017.41
Det är teslafi som skickar meddelande, så det är inte min bilvigge50 skrev:Picture or it didn’t happenRemuz skrev:Nu kom v42
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2017.42
Jag har märkt att version 40.1, som jag fick häromdagem, inte längre har koll på hastighetsskyltarna. Den gör som för ett antal versioner sedan, att den visar den nya hastigheten inte förrän långt efter skylten. Nästan varje gång. Varför det? Det har ju funkat. Var det nödvändigt att ändra till det sämre?
Och så skrek AP idag plötsligt och helt oväntat att jag skulle ta över, för den hittade inte vägen av någon anledning. Det var visserligen i stan, men jag har kört den sträckan med AP många gånger utan anmärkning. Nu funkar det inte längre. Ett steg fram och tre steg tillbaka. Men man har ju vant sig vid det. Jag hade egentligen inte förväntat mig någon förbättring heller.
Funktionen som håller igång värmen i bilen är däremot riktigt användbar.
Och så skrek AP idag plötsligt och helt oväntat att jag skulle ta över, för den hittade inte vägen av någon anledning. Det var visserligen i stan, men jag har kört den sträckan med AP många gånger utan anmärkning. Nu funkar det inte längre. Ett steg fram och tre steg tillbaka. Men man har ju vant sig vid det. Jag hade egentligen inte förväntat mig någon förbättring heller.
Funktionen som håller igång värmen i bilen är däremot riktigt användbar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
Emergency break i 90mph istället för 50mph är ju en grymt stor nyhet!vigge50 skrev:Inga jättestora förändringar men det kanske man inte kan förvänta sig ifall de släpper nya uppkrateringar varje vecka men de är nog ändå uppskattade.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Senaste version 2017.42
Vad betyder mjukvaruuppdatering 8.1? Vad är det för skillnad mot 2017.42
https://www.tesla.com/sv_SE/software?redirect=no
https://www.tesla.com/sv_SE/software?redirect=no
Re: Senaste version 2017.42
Så den riktiga versionen är 8.1 2017.42 nu om jag fattat rätt?Remuz skrev:Alla de senaste versionerna är 8.1
Re: Senaste version 2017.42
Något i den stilen ja. Hur det funkar exakt vet bara Elon, Gud och möjligen någon utvald profet.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2017.42
Skulle kunna tänka mig bli Elons högra hand och ha hand om mjukvaruuppdateringen / Layouten i skärmarna... vill till CA och jobba därRemuz skrev:Något i den stilen ja. Hur det funkar exakt vet bara Elon, Gud och möjligen någon utvald profet.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2017.42
Det ligger sjukt många lediga tjänster ute på deras hemsida, och en jäkla massa av dom rör just mjukvarusidanKulingen skrev:Skulle kunna tänka mig bli Elons högra hand och ha hand om mjukvaruuppdateringen / Layouten i skärmarna... vill till CA och jobba därRemuz skrev:Något i den stilen ja. Hur det funkar exakt vet bara Elon, Gud och möjligen någon utvald profet.
Själv kikade jag med intresse (såklart) på en tjänst inom 3D-printing (och mekanik-konstruktör är intressant i mitt fall)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2017.42
Får kolla in det och sökaBjelke skrev:Det ligger sjukt många lediga tjänster ute på deras hemsida, och en jäkla massa av dom rör just mjukvarusidanKulingen skrev:Skulle kunna tänka mig bli Elons högra hand och ha hand om mjukvaruuppdateringen / Layouten i skärmarna... vill till CA och jobba därRemuz skrev:Något i den stilen ja. Hur det funkar exakt vet bara Elon, Gud och möjligen någon utvald profet.
Själv kikade jag med intresse (såklart) på en tjänst inom 3D-printing (och mekanik-konstruktör är intressant i mitt fall)
Re: Senaste version 2017.42
Ja, jobb finns det gott om. Men jag tror att stressnivån och pressen hos Tesla är extremt hög. Det måste finnas skäl till att de har tappat så mycket folk. Jag skulle inte vilja sitta med en nästintill olösbar uppgift som har lovats att vara klar för ett år sedan. Inga bra förutsättningar för att göra ett bra jobb liksom.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19599
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2017.42
Jag var/är lite sugen ändå, ganska typiskt mig att ge mig in i totalt sinnessjuka projekt lixommati skrev:Ja, jobb finns det gott om. Men jag tror att stressnivån och pressen hos Tesla är extremt hög. Det måste finnas skäl till att de har tappat så mycket folk. Jag skulle inte vilja sitta med en nästintill olösbar uppgift som har lovats att vara klar för ett år sedan. Inga bra förutsättningar för att göra ett bra jobb liksom.
Hur funkar det att flytta dit och arbeta där? Har vi ngn bra tråd om det? Eller är det bara att typ sätta sig på flyget, fixa bostad och åka dit och börja jobba? typ... (lite visum å grejer antar jag)
Löner/skatter där?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2017.42
Att få arbetstillstånd i USA är en byråkratiexercis av episka proportioner.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Senaste version 2017.42
Min brorsa jobbar i NYC.
Trots att han är gift med en Amerikanska tog det mellan 1 och 2 år att få alla papper klara.
Kan nämnas att han inte bodde i USA innan de gifte sig.
Tror att uppehållstillståndet tog ca 1 år och sen väl på plats fick han söka arbetstillstånd vilket tog 6 till 12 månader.
Kan kolla lite närmare.
Stora skillnaden om man får jobb hos Tesla är att man har ett jobb och de hjälper en att fixa allt.
Vilket gör processen mycket enklare.
Trots att han är gift med en Amerikanska tog det mellan 1 och 2 år att få alla papper klara.
Kan nämnas att han inte bodde i USA innan de gifte sig.
Tror att uppehållstillståndet tog ca 1 år och sen väl på plats fick han söka arbetstillstånd vilket tog 6 till 12 månader.
Kan kolla lite närmare.
Stora skillnaden om man får jobb hos Tesla är att man har ett jobb och de hjälper en att fixa allt.
Vilket gör processen mycket enklare.
Model 3 LR
Model X P100DL (såld)
Model X 100D (såld)
Model S 100D (såld)
Model S 85D (såld)
Model X P100DL (såld)
Model X 100D (såld)
Model S 100D (såld)
Model S 85D (såld)
Re: Senaste version 2017.42
Jaha, efter att ha legat utan uppmärksamhet från moderskeppet på 2017.28 alldeles för länge så dök plötsligt 2017.42 a88c8d5 upp när jag stod på en parkering. Trevligt. Jag inbillar mig att den adaptiva farthållningen är mjukare och trevligare nu - tidigare var den nästan tonårsaktig i att köra fram till bilen framför och nita.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Re: Senaste version 2017.42
Uppenbarligen hanterar Teslas NN bilder med 104X160 upplösning. Rent spontant reagerar man ju lite skeptiskt hur det kan fungera med så låg upplösning men längre ner i tråden förklarar han varför det inte är så lite som det verkar vara.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2372408/
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2372408/
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
I morse fick jag äntligen en notis i bilen om en ny version. Trodde de hade glömt bort mig helt och hållet. Har 2017.34 än.
Jag tycker dock den adaptiva farthållaren fungerar riktigt bra även på den versionen. Hoppas det blir ännu bättre.
Enligt någon på TMC ska det finnas en road map på Holländska sidan om vad som kommer släppas m a p AP2 framöver. Fler kameror som ska aktiveras osv. Någon som läst den?
Jag tycker dock den adaptiva farthållaren fungerar riktigt bra även på den versionen. Hoppas det blir ännu bättre.
Enligt någon på TMC ska det finnas en road map på Holländska sidan om vad som kommer släppas m a p AP2 framöver. Fler kameror som ska aktiveras osv. Någon som läst den?
Re: Senaste version 2017.42
Tråden på TMC är superintressant! Det är alltså några som hackar firmwareuppdateringen och disassemblar så gott det går. (Kan det vara en klassisk man-in-the-middle på nedladdningen?)
De har hittat de neurala nätverk som tolkar bilderna från kameran(orna) och sett att de producerar 16 olika features i upplösningen just 104x160, d.v.s de markerar helt enkelt bara var det finns olika features som "left shoulder". Mycket processning blir det att göra för den vanliga CPUn efteråt. Jag förstår att Karpathy tycker att de ska låta det neurala nätverket gå betydligt längre och mer eller mindre styra bilen.
Ännu mer intressant att det neurala nätverket är ett standard GoogLeNet som var hett 2014 - och som vem som helst kan ladda ner och köra själv. De har t.o.m låtit de flest parametrar stå kvar precis som de är i nedladdningen. Slutsatsen på TMC är att de har låtit någon praktikant bygga ett snabbt hack som cover-up till det de jobbar på i bakgrunden Läskigt men förmodligen inte helt osant...
2017.44 innehåller nu tydligen nätverk för fem kameror, alla tre fram och de två i blinkersarna på sidan. Nätet för vidvinkelkameran är tydligen pyttlitet och heter något i stil med fisheye_autowipers, så det kanske kommer snart
Edit: Kan det vara Elon som är praktikanten? "Gnällspikar, titta här, jag gör det själv!"
De har hittat de neurala nätverk som tolkar bilderna från kameran(orna) och sett att de producerar 16 olika features i upplösningen just 104x160, d.v.s de markerar helt enkelt bara var det finns olika features som "left shoulder". Mycket processning blir det att göra för den vanliga CPUn efteråt. Jag förstår att Karpathy tycker att de ska låta det neurala nätverket gå betydligt längre och mer eller mindre styra bilen.
Ännu mer intressant att det neurala nätverket är ett standard GoogLeNet som var hett 2014 - och som vem som helst kan ladda ner och köra själv. De har t.o.m låtit de flest parametrar stå kvar precis som de är i nedladdningen. Slutsatsen på TMC är att de har låtit någon praktikant bygga ett snabbt hack som cover-up till det de jobbar på i bakgrunden Läskigt men förmodligen inte helt osant...
2017.44 innehåller nu tydligen nätverk för fem kameror, alla tre fram och de två i blinkersarna på sidan. Nätet för vidvinkelkameran är tydligen pyttlitet och heter något i stil med fisheye_autowipers, så det kanske kommer snart
Edit: Kan det vara Elon som är praktikanten? "Gnällspikar, titta här, jag gör det själv!"
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Re: Senaste version 2017.42
Vad var det iphonhackaren hade i sitt lilla ap projekt den är opensource kanske tesla kör liknande ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Senaste version 2017.42
Gick bara från 2017.40 till 2017.42 vilken besvikelse. Trodde på 2017.44Kulingen skrev:Jag håller precis på installerar denna