Senaste version 2024.8
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2017.42
Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Re: Senaste version 2017.42
Ja, riktigt coolt. Man får hoppas att deras slutsatser stämmer, för då finns det nåt stort i bakgrunden som är bättre än vad vi har idag.blincoln skrev:Tråden på TMC är superintressant! Det är alltså några som hackar firmwareuppdateringen och disassemblar....
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
Jag satte igång någon uppdatering nu, vet dock inte vilken version
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2017.42
Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Senaste version 2017.42
Det var 42an som kom. Blir MC till jobbet imorrn så jag får testa i helgen.
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Senaste version 2017.42
Jag fick också 2017.42 idag, hade 2017.32 innan. Verkar som väldigt många har fått den här uppdateringen
Model S 90D -17
- mattiasottosson
- Teslaägare
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
- Ort: Tjockhult
Re: Senaste version 2017.42
Det kan gå snabbare. Jag bodde i NYC under två år, jobbade för ett digitalt produktionsbolag. Skrev kontrakt i mitten av september, och mitt visum var klart ungefär en månad senare. Flyttlasset gick i första dagarna i november.Quix skrev:Min brorsa jobbar i NYC.
Trots att han är gift med en Amerikanska tog det mellan 1 och 2 år att få alla papper klara.
Det var förvisso ett svenskt företag i botten, så möjlighet att få E-2 visum var lite enklare om jag förstod saken rätt.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
- bjornlilja
- Teslaägare
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2017.42
Mati länkade tidigare i tråden.bjornlilja skrev:Vilken tråd på TMC pratar ni om men inte länkar...?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2372408
Re: Senaste version 2017.42
Wooooow, den påminner mig lite om min barndom när man såg solstollarna som morgonsommarprogram. Ett litet citat från den serienbylund skrev:Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
”Min gamla telefonsvarare hade så många knappar så jag blev knäpp, min nya telefonsvarare har bara en knapp så nu gör det inger att jag är knäpp”
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2017.42
Stort tack! Samma härbylund skrev:Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- bjornlilja
- Teslaägare
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2017.42
Hittade den inte. Stort tack!vigge50 skrev:Mati länkade tidigare i tråden.bjornlilja skrev:Vilken tråd på TMC pratar ni om men inte länkar...?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2372408
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Senaste version 2017.42
Då har jag också (äntligen) fått den senaste (??) uppdateringen. Gick ifrån 2017.28 c528869 -> 2017.42 a88c8d5.
Ska bli intressant att se hur stor skillnad det är på AP:n, och hur bra Auto-high beam fungerar, det är ju en funktion som man saknat nu under ett par veckor, på kvällarna.
Och så får man hoppas att det inte dröjer 14 veckor innan nästa uppdatering. Och att regnsensorn kommer nästa gång också
Ska bli intressant att se hur stor skillnad det är på AP:n, och hur bra Auto-high beam fungerar, det är ju en funktion som man saknat nu under ett par veckor, på kvällarna.
Och så får man hoppas att det inte dröjer 14 veckor innan nästa uppdatering. Och att regnsensorn kommer nästa gång också
Model S 90D -2017 Titanium
Re: Senaste version 2017.42
Jag har testat 42an idag. AHB verkar vara samma som innan. De första 7 kilometrarna som jag körde utan möten i mörkret flippade den ur tre gånger och blinkade inför skyltarna. Sen kom det mötande trafik och efter tredje bilen som AHB konsekvent ignorade gick jag över till manuellt igen. Ingen förbättring alltså.
AP försökte döda mig och tre av mina kunder när jag skulle visa hur den fungerar. Jag körde på en mindre landsväg där jag vet att AP har fungerat klockrent sedan i juni ungefär. Jag har kört där ett dussintal gånger utan problem, men idag ville den köra rakt ner i diket. Roligt med ständiga förbättringar.
AP försökte döda mig och tre av mina kunder när jag skulle visa hur den fungerar. Jag körde på en mindre landsväg där jag vet att AP har fungerat klockrent sedan i juni ungefär. Jag har kört där ett dussintal gånger utan problem, men idag ville den köra rakt ner i diket. Roligt med ständiga förbättringar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
Samma her. Slo på AP som vanlig, og han ville nå kjøre rett i grøfta hvor han tidligere har kjørt prikkfritt.
Lære på nytt?
Lære på nytt?
Re: Senaste version 2017.42
Vad kan bero på att som jag fick både V2017.40 och någon vecka efteråt V2017.42 medan en del ligger kvar på V2017.28?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
Kan det bero på om man ansluter till Wi-FI eller ej?
Någon som har något förslag?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Senaste version 2017.42
Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Re: Senaste version 2017.42
Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Re: Senaste version 2017.42
Det tror jag också, för det är så det känns. Men det är helt enkelt inte okej. Det är inte en robotdammsugare vi pratar om, utan en bil som transporterar levande människor. Jag har vissa minimikrav på säkerhet och upplevd trygghet. Jag vill inte vara en försökskanin med hjärtat i halsgropen, bara för att jag har den tvivelaktiga äran att ofrivilligt testa en mjukvara som inte fungerar. Idag var det som sagt inte bara jag som blev dödsförskräckt utan även några av mina kunder. Det kan bli jäkligt fel alltså.Kulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.
Senast redigerad av mati, redigerad totalt 1 gånger.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Senaste version 2017.42
Det kan jag nog hålla med dig med, säkerheten i mitt jobb är allt. Jobbar i kontrollrummet på ett atomklyvarföretagmati skrev:Det tror jag också, för det är så det känns. Men det är helt enkelt inte okej. Det är inte en robotdammsugare vi pratar om, utan en bil som transporterar levande människor. Jag har vissa minimikrav på säkerhet och upplevd trygghet. Jag vill inte vara en försökskanin med hjärtat i halsgropen, bara för att jag har den tvivelaktiga äran att testa en mjukvara som inte fungerar.Kulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Senaste version 2017.42
Nu har jag bara testat lite i eftermiddag och kväll, men än så länge positivt från min sida. AP fungerar nu på en 30 väg i byn, som inte ville tidigare. Dock obehagligt nära en av refugerna. AHB fungerar ju helt ok enligt mina första tester, även om den väntar lite längre med att slå av, än vad jag själv hade gjort. Aningen seg att aktivera sig efter möten, men som sagt helt ok. Tyckte även att filbytena på motorvägen hem gick smidigare och snabbare. Hade tidigare problem att detta stundtals gick riktigt segt.
Så inga försämringar än så länge för min del.
Så inga försämringar än så länge för min del.
Model S 90D -2017 Titanium
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Senaste version 2017.42
Collateral damageKulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Senaste version 2017.42
Ungefär som livet är pest i bästa fall. Nä förresten nu ska vi inte måla faan på väggen utan tro. Jag tror på att dom får fram något 99.9999999999998 % fungerande inom kort (max till sommaren 2018) och efter det kan jag sova i bilen hem i 45 min efter ett nattskift. Hade det funnits det vadet på betson hade jag lånat 10.000.000 och satsat på detta. Någon som vill sätta emot?Bjelke skrev:Collateral damageKulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Jag tror de sista veckornas täta uppdateringar tyder på detta och USA börjar ge tillstånd till självkörande Teslor i landet som jag vill till.