Kör på 2021.24.4 idag. Bilen vill uppdatera till 2021.24.5 - men vågar man det?
Var är +/- med 2021.24.5 så här långt?
Något speciellt du oroar dig för? Sannolikr buggrättningar.
Inte något specifikt.
Har bara varit så extremt lite skrivet om 2021.24.5 i tråden, så blev nyfiken på om någon kört det?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Kör på 2021.24.4 idag. Bilen vill uppdatera till 2021.24.5 - men vågar man det?
Var är +/- med 2021.24.5 så här långt?
Något speciellt du oroar dig för? Sannolikr buggrättningar.
Inte något specifikt.
Har bara varit så extremt lite skrivet om 2021.24.5 i tråden, så blev nyfiken på om någon kört det?
Installerade igår på min S. Samma release notes som till 24.4 som jag fick för några veckor sen, så knappast annat än buggfixar. Hade ju önskat 32.10 istället när uppdateringen började laddas ner.
Uppdaterat till 24.5 och nu fungerar bl. a Sentry Mode igen som det ska. Den slutade fungera med 24.4 uppdateringen. Misstänker att denna uppdatering bara var en bugg fix?
Uppdaterat till 24.5 och nu fungerar bl. a Sentry Mode igen som det ska. Den slutade fungera med 24.4 uppdateringen. Misstänker att denna uppdatering bara var en bugg fix?
Misstänker det också. Har "normal" och inte "advanced", men fick ändå rätt snabbt uppdatering till .5 inte långt efter jag installerat .4.
24.4 kom med en del nya funktioner (biltvätt, förbättrad dashcam, spel, etc), men .5 listar numera exakt samma saker som .4 gjorde för mig. Så .5 är nog enbart buggfixar till .4.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Kör på 2021.24.4 idag. Bilen vill uppdatera till 2021.24.5 - men vågar man det?
Var är +/- med 2021.24.5 så här långt?
Något speciellt du oroar dig för? Sannolikr buggrättningar.
Inte något specifikt.
Har bara varit så extremt lite skrivet om 2021.24.5 i tråden, så blev nyfiken på om någon kört det?
Installerade igår på min S. Samma release notes som till 24.4 som jag fick för några veckor sen, så knappast annat än buggfixar. Hade ju önskat 32.10 istället när uppdateringen började laddas ner.
Jag fick aldrig 24.4 utan 24.5 direkt (i lördags).
32.10 ramlade in på både min S och X inom 15 min. På S var det bara uppdaterat Immersive sound i release notes.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Jag fick uppdaterad immersive sound och total radering (fabriksåterställning) av alla inställningar inklusive förarprofiler. Det var inte så kul…(Model S sent 2017).
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Jag saknar graderingen på ”energimätaren” efter denna uppdatering hoppas den kommer tillbaka, jag tycker det är lite roligt att se hur många kW man skickar ut med högerfoten.
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Tidigare: Model 3 LR AWD, svart/svart med krok. Tillfälligt:VW Id.4 Avbeställd: Ioniq 5 AWD med krok. Nu: Model Y LR AWD.
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Har även märkt att helljus automatik och regnsensorn är borta nu
Har du startat om datorn i bilen efter uppdateringen?
Dessa funktioner finns iaf kvar på mina bilar efter 32.10.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Jag har inte kollat om det blev någon skillnad med 2021.32.10, men tidigare var det lite slumpartat om AP autostyrningen kopplade ur eller ej när jag slog på blinkers för att byta fil. Ofta funkade det, men ibland krävdes lite rattvridning för att få urkoppling som då blir lite störande "ryckig".
________________________________________________________________
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, E1LR 55 kWh, HW3, mjukvara v11.1 (2024.2.7)
Ja, lite tråkigt men dom ordnar det nog snart, har inga långstyrningar planerade i veckan så jag klarar mig
Men ingen annan som fått samma problem?
Nej, däremot så stängs inte autostyrningen av för mig när jag slår på blinkers för att byta fil. 2021.32.10.
Det funktionen att autostyrningen stängs av tyckte jag var bra i vår sr+ med vanlig autopilot.
I vår model 3 med FSD har det aldrig gått att få att styrningen kopplas ur när man blinkar, vilket jag saknat ibland
Tycker autofilbyten blir lite skämmiga ibland med FSD när bilen blinkar typ 15 gånger för att återgå till höger fil.
Ja, jag har inte FSB så nu måste jag antingen tvinga bort autostyrningen med ratten eller koppla ur med spaken innan jag kan byta fil.
Jag hoppas det bara är något fel och att funktionen kommer tillbaka.
Jag fick samma på min M3. Tidigare räckte ett lättare rattvridning för inaktivering när blinkers åt det hållet var på, med vanlig AP.
Jag har inte kollat om det blev någon skillnad med 2021.32.10, men tidigare var det lite slumpartat om AP autostyrningen kopplade ur eller ej när jag slog på blinkers för att byta fil. Ofta funkade det, men ibland krävdes lite rattvridning för att få urkoppling som då blir lite störande "ryckig".
________________________________________________________________
Tesla Model 3 SR+, dragkrok, E1LR 55 kWh, HW3, mjukvara v11.1 (2024.2.7)