Senaste version 2024.8

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Tellus »

Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Tellus »

martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?
Den funktionen försvann dock för mig i en senare uppdatering
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Marten_med_e
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 feb 2022 15:33

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Marten_med_e »

larjon skrev:
Antingen spökar den nya uppdateringen eller så var jag lite väl tung på foten.
Drygt 400.000% över estimerad energiåtgång :D

Någon annan som sett något liknande?
Yes, men jag körde tydligen upp för Mount Everest och sen tillbaka ner, gjorde av med 16 756 589% av att köra upp men samtidigt regenererat 16 756 588% att köra tillbaka ner.
Tror att det är GPS höjden som busar med oss, har sett att bilen ibland tycker vi bor +200 meter under havsnivån.
20221210_234949 - kopia.jpg
Det här var på version 2022.44.2

/M
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Honkan »

Tellus skrev:
Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan
Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Honkan »

2022.44.25.1 har jag
11CC6A0A-5E8C-4B42-AA51-0C4228847902.jpeg
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av mikebike »

Honkan skrev:
Tellus skrev:
Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan
Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??
Nej, men det är inte självklart hur man hittar den.
Håll fingret en sekund på en av de fyra symbolerna under bilen så kommer det upp fler alternativ.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 924
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Honkan »

Tack! Är det samma logik i bilen , tänkte om man kan flytta och anpassa något ?
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1430
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av kenjon »

Ja när du ser den kan du dra upp den till någon av platserna.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 17 kWh batteri
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Senaste version 2022.44

Inlägg av Hertsh »

Hertsh skrev:
Bästa förändringen i 2022.44.25?! Att man nu kan ha A/C aktivt i autoläget. Som alla andra bilar.

Nu slipper man använda avimning (vindrutan med bacon på) varje gång man sätter sig i bilen.

Äntligen!
Säg den lycka som varar. Detta ansåg tydligen Tesla vara en bugg som skulle rättas till. Funkade i 2022.44.25 och .1 men försvann igen med 2022.44.25.2 och nu immar bilen igen, igen. Bild

Model X Raven
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Imolarot
Teslaägare
Inlägg: 193
Blev medlem: 29 maj 2021 21:40

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Imolarot »

martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
”Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting between 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup.”

Så antingen är du beta-testare åt Tesla eller så pratar vi om olika saker… :D
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:
martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?
Den funktionen försvann dock för mig i en senare uppdatering
Stämmer! Så var det.

Har den funktionen försvunnit?

Vore oerhört trist isf! :(

Kvar på min bil, men jag ligger å andra sidan kvar på sista versionen med radar.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av themax »

2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Mattias82
Inlägg: 104
Blev medlem: 12 maj 2022 15:38

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Mattias82 »

Låter inte bra. Avbröt nedladdningen så fort jag läste ditt inlägg. Hoppas på en uppdatering på detta då. Var det något nytt annars förutom skräckupplevelsen?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av themax »

Mattias82 skrev:
Låter inte bra. Avbröt nedladdningen så fort jag läste ditt inlägg. Hoppas på en uppdatering på detta då. Var det något nytt annars förutom skräckupplevelsen?
Apple Music blev bättre …
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Choke
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 17 nov 2021 16:58
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Choke »

themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av themax »

Choke skrev:
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Jag körde där idag igen med samma resultat. Bilen säger att sikten är försämrad (!). Ser i Facebookgrupper att fler har samma problem, så det är väl som vanligt med Tesla. Intermittenta fel på slumpvisa fordon. God jul, liksom.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Choke
Teslaägare
Inlägg: 177
Blev medlem: 17 nov 2021 16:58
Ort: Sundbyberg
Kontakt:

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Choke »

themax skrev: 22 dec 2022 22:40

Jag körde där idag igen med samma resultat. Bilen säger att sikten är försämrad (!). Ser i Facebookgrupper att fler har samma problem, så det är väl som vanligt med Tesla. Intermittenta fel på slumpvisa fordon. God jul, liksom.
Ja det är väldigt märkligt. Hur upplever du situationen när bilen framför kör av motorvägen?
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 31 jan 2022 21:23

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Peja83 »

themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Känns sjukt konstigt. Behöver kameran kalibreras om kanske?
Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 31 jan 2022 21:23

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Peja83 »

Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av Franz »

Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Är man lite tidigare med att blinka när man skall ut ur rondellen verkar det som att den stänger av korrekt när man lämnat den.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av mikebike »

Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av J_Pettersson »

mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 07 feb 2022 21:50
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av J_Pettersson »

mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7476
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av mikebike »

J_Pettersson skrev: 23 dec 2022 07:38
mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.
Aha, då är valet lätt. Jag skiter i det (också).
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Senaste version 2022.44

Inlägg av themax »

Choke skrev: 22 dec 2022 23:23
Ja det är väldigt märkligt. Hur upplever du situationen när bilen framför kör av motorvägen?
Det har jag inte reagerat på, men nu när du säger det så tänkte jag på att den var ytterligare lite försiktig att accelerera efter att bilen framför försvann. Nu har jag alltid foten på gasen ändå för att accelerera (eftersom bilen är så slö att göra det själv). Får prova lite till. Trycker på "Bug Report" varje gång det händer så Tesla vet i alla fall om det.
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:30

Känns sjukt konstigt. Behöver kameran kalibreras om kanske?
Kalibrerade den så sent som efter att jag fick 2022.44 första gången, men får leta upp en stäcka med tydliga markeringar och göra ett försök. Beredd att prova det mesta. Sedan radarn kopplades ur så har min AP blivit avsevärt mycket sämre. Det enda som blivit bättre i körfunktioner är helljusautomatiken (medan torkarautomatiken blivit sämre och startar även om framrutan är ren som ett kristallglas innan nobelmiddagen).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Skriv svar