Sida 307 av 355

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 08:00
av Tellus
Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 08:02
av Tellus
martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?
Den funktionen försvann dock för mig i en senare uppdatering

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 09:42
av Marten_med_e
larjon skrev:
Antingen spökar den nya uppdateringen eller så var jag lite väl tung på foten.
Drygt 400.000% över estimerad energiåtgång :D

Någon annan som sett något liknande?
Yes, men jag körde tydligen upp för Mount Everest och sen tillbaka ner, gjorde av med 16 756 589% av att köra upp men samtidigt regenererat 16 756 588% att köra tillbaka ner.
Tror att det är GPS höjden som busar med oss, har sett att bilen ibland tycker vi bor +200 meter under havsnivån.
20221210_234949 - kopia.jpg
Det här var på version 2022.44.2

/M

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 09:51
av Honkan
Tellus skrev:
Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan
Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 09:52
av Honkan
2022.44.25.1 har jag

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 09:54
av mikebike
Honkan skrev:
Tellus skrev:
Honkan skrev:
Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedan
Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??
Nej, men det är inte självklart hur man hittar den.
Håll fingret en sekund på en av de fyra symbolerna under bilen så kommer det upp fler alternativ.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 10:04
av Honkan
Tack! Är det samma logik i bilen , tänkte om man kan flytta och anpassa något ?

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 10:14
av kenjon
Ja när du ser den kan du dra upp den till någon av platserna.

Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 11:37
av Hertsh
Hertsh skrev:
Bästa förändringen i 2022.44.25?! Att man nu kan ha A/C aktivt i autoläget. Som alla andra bilar.

Nu slipper man använda avimning (vindrutan med bacon på) varje gång man sätter sig i bilen.

Äntligen!
Säg den lycka som varar. Detta ansåg tydligen Tesla vara en bugg som skulle rättas till. Funkade i 2022.44.25 och .1 men försvann igen med 2022.44.25.2 och nu immar bilen igen, igen. Bild

Model X Raven

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 18 dec 2022 17:08
av Imolarot
martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
”Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting between 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup.”

Så antingen är du beta-testare åt Tesla eller så pratar vi om olika saker… :D

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 19 dec 2022 00:56
av martinot
Tellus skrev:
martinot skrev:
Imolarot skrev:
Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.
Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?
Den funktionen försvann dock för mig i en senare uppdatering
Stämmer! Så var det.

Har den funktionen försvunnit?

Vore oerhört trist isf! :(

Kvar på min bil, men jag ligger å andra sidan kvar på sista versionen med radar.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 21 dec 2022 09:07
av themax
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 21 dec 2022 17:52
av Mattias82
Låter inte bra. Avbröt nedladdningen så fort jag läste ditt inlägg. Hoppas på en uppdatering på detta då. Var det något nytt annars förutom skräckupplevelsen?

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 21 dec 2022 22:09
av themax
Mattias82 skrev:
Låter inte bra. Avbröt nedladdningen så fort jag läste ditt inlägg. Hoppas på en uppdatering på detta då. Var det något nytt annars förutom skräckupplevelsen?
Apple Music blev bättre …

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 22 dec 2022 21:57
av Choke
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 22 dec 2022 22:40
av themax
Choke skrev:
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Jag körde där idag igen med samma resultat. Bilen säger att sikten är försämrad (!). Ser i Facebookgrupper att fler har samma problem, så det är väl som vanligt med Tesla. Intermittenta fel på slumpvisa fordon. God jul, liksom.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 22 dec 2022 23:23
av Choke
themax skrev: 22 dec 2022 22:40

Jag körde där idag igen med samma resultat. Bilen säger att sikten är försämrad (!). Ser i Facebookgrupper att fler har samma problem, så det är väl som vanligt med Tesla. Intermittenta fel på slumpvisa fordon. God jul, liksom.
Ja det är väldigt märkligt. Hur upplever du situationen när bilen framför kör av motorvägen?

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 00:30
av Peja83
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Känns sjukt konstigt. Behöver kameran kalibreras om kanske?

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 00:37
av Peja83
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 01:23
av Franz
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Är man lite tidigare med att blinka när man skall ut ur rondellen verkar det som att den stänger av korrekt när man lämnat den.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 07:12
av mikebike
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 07:37
av J_Pettersson
mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 07:38
av J_Pettersson
mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 07:44
av mikebike
J_Pettersson skrev: 23 dec 2022 07:38
mikebike skrev: 23 dec 2022 07:12
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:37
Choke skrev: 22 dec 2022 21:57
themax skrev: 21 dec 2022 09:07
2022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.

Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd :-)
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterande
Har de tagit bort treblink? :shock:
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.
Aha, då är valet lätt. Jag skiter i det (också).

Re: Senaste version 2022.44

Postat: 23 dec 2022 08:41
av themax
Choke skrev: 22 dec 2022 23:23
Ja det är väldigt märkligt. Hur upplever du situationen när bilen framför kör av motorvägen?
Det har jag inte reagerat på, men nu när du säger det så tänkte jag på att den var ytterligare lite försiktig att accelerera efter att bilen framför försvann. Nu har jag alltid foten på gasen ändå för att accelerera (eftersom bilen är så slö att göra det själv). Får prova lite till. Trycker på "Bug Report" varje gång det händer så Tesla vet i alla fall om det.
Peja83 skrev: 23 dec 2022 00:30

Känns sjukt konstigt. Behöver kameran kalibreras om kanske?
Kalibrerade den så sent som efter att jag fick 2022.44 första gången, men får leta upp en stäcka med tydliga markeringar och göra ett försök. Beredd att prova det mesta. Sedan radarn kopplades ur så har min AP blivit avsevärt mycket sämre. Det enda som blivit bättre i körfunktioner är helljusautomatiken (medan torkarautomatiken blivit sämre och startar även om framrutan är ren som ett kristallglas innan nobelmiddagen).