Re: Senaste version 2022.44
Postat: 18 dec 2022 08:00
Kom för några månader sedanHonkan skrev:Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Kom för några månader sedanHonkan skrev:Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?martinot skrev:Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.Imolarot skrev:Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Yes, men jag körde tydligen upp för Mount Everest och sen tillbaka ner, gjorde av med 16 756 589% av att köra upp men samtidigt regenererat 16 756 588% att köra tillbaka ner.larjon skrev:Antingen spökar den nya uppdateringen eller så var jag lite väl tung på foten.
Drygt 400.000% över estimerad energiåtgång
Någon annan som sett något liknande?
Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??Tellus skrev:Kom för några månader sedanHonkan skrev:Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Nej, men det är inte självklart hur man hittar den.Honkan skrev:Hmm jag har inte fått det i appen , är det något man måste ändra ??Tellus skrev:Kom för några månader sedanHonkan skrev:Den här funktionen med att kunna öppna dörren från appen när kommer den i Sverige ??
Säg den lycka som varar. Detta ansåg tydligen Tesla vara en bugg som skulle rättas till. Funkade i 2022.44.25 och .1 men försvann igen med 2022.44.25.2 och nu immar bilen igen, igen.Hertsh skrev:Bästa förändringen i 2022.44.25?! Att man nu kan ha A/C aktivt i autoläget. Som alla andra bilar.
Nu slipper man använda avimning (vindrutan med bacon på) varje gång man sätter sig i bilen.
Äntligen!
”Adjust fan speed intensity while remaining in AUTO climate by selecting between 'LO', 'MED', and 'HI' from the fan intensity selector on the climate control popup.”martinot skrev:Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.Imolarot skrev:Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Stämmer! Så var det.Tellus skrev:Var det inte att man kunde välja vart luften skulle komma manuellt, men fläkthastigheten stannade kvar i auto?martinot skrev:Det fick jag med en uppdatering redan i våras/somras.Imolarot skrev:Samma här, rör aldrig min klimatanläggning utan mer kanske justerar temperaturen lite för sommaren resp vintern. Det som var nytt var väl mer att man kan välja fläkthastighet i auto utan att auto stängs av. Inget annat.
Den funktionen försvann dock för mig i en senare uppdatering
Apple Music blev bättre …Mattias82 skrev:Låter inte bra. Avbröt nedladdningen så fort jag läste ditt inlägg. Hoppas på en uppdatering på detta då. Var det något nytt annars förutom skräckupplevelsen?
Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Jag körde där idag igen med samma resultat. Bilen säger att sikten är försämrad (!). Ser i Facebookgrupper att fler har samma problem, så det är väl som vanligt med Tesla. Intermittenta fel på slumpvisa fordon. God jul, liksom.Choke skrev:Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.
Ja det är väldigt märkligt. Hur upplever du situationen när bilen framför kör av motorvägen?
Känns sjukt konstigt. Behöver kameran kalibreras om kanske?themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Är man lite tidigare med att blinka när man skall ut ur rondellen verkar det som att den stänger av korrekt när man lämnat den.Peja83 skrev: ↑23 dec 2022 00:37Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Har de tagit bort treblink?Peja83 skrev: ↑23 dec 2022 00:37Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.mikebike skrev: ↑23 dec 2022 07:12Har de tagit bort treblink?Peja83 skrev: ↑23 dec 2022 00:37Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.mikebike skrev: ↑23 dec 2022 07:12Har de tagit bort treblink?Peja83 skrev: ↑23 dec 2022 00:37Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Aha, då är valet lätt. Jag skiter i det (också).J_Pettersson skrev: ↑23 dec 2022 07:38Yes, om du aktiverar automatisk avstängning av blinkers.mikebike skrev: ↑23 dec 2022 07:12Har de tagit bort treblink?Peja83 skrev: ↑23 dec 2022 00:37Tycker också det är smidigt med blinkersen efter filbyte, men förstår inte varför det är samma funktion om man trycker spaken halvvägs eller hela vägen? Kunde det inte ha fått vara kvar att den bara blinkar tre gånger om man trycker den halvvägs men att man får funktionen vid helvägstryck..? Ska man ut ur en rondell och trycker spaken halvvägs så fortsätter det blinka tills man stänger av den. Lite irriterandeChoke skrev: ↑22 dec 2022 21:57Körde samma väg fast längre västerut och tog två tunnlar till - fick inga problem. Satt på helspänn men inget hände.themax skrev: ↑21 dec 2022 09:072022.44.25.3 introducerade en intressant bugg för mig. Varje gång jag har AP aktiverad och åker in i en tunnel så börjar bilen varna en bit in i tunneln om att funktionen stängdes av och att jag måste ta över styrningen omedelbart. Röd ratt och larm. Varje tunnel.
Körde E18 från Kista mot Jakobsberg och det hände både i Rinkebytunneln och Hjulstatunneln. Åt båda håll. Nåväl. .4 kommer säkert vilken torsdag som helst.
Däremot tycker jag att AP blivit ryckigare och stötigare när den ska hålla avstånd på motorväg. Det som i tidigare versioner varit grymt bra - när bilen framför ska kära av motorväg så gjordes det väldigt mjukt och fint - men idag saktade den ned väldigt aggressivt och sedan var det seg acceleration. Nu måste man vara på vakt och hjälpa till med gasen, synd att den här funktionen blivit sämre.
Däremot är det riktigt smidigt med blinkersen som går tillbaka efter filbyten.
Att man aldrig kan få vara helt nöjd
Det har jag inte reagerat på, men nu när du säger det så tänkte jag på att den var ytterligare lite försiktig att accelerera efter att bilen framför försvann. Nu har jag alltid foten på gasen ändå för att accelerera (eftersom bilen är så slö att göra det själv). Får prova lite till. Trycker på "Bug Report" varje gång det händer så Tesla vet i alla fall om det.
Kalibrerade den så sent som efter att jag fick 2022.44 första gången, men får leta upp en stäcka med tydliga markeringar och göra ett försök. Beredd att prova det mesta. Sedan radarn kopplades ur så har min AP blivit avsevärt mycket sämre. Det enda som blivit bättre i körfunktioner är helljusautomatiken (medan torkarautomatiken blivit sämre och startar även om framrutan är ren som ett kristallglas innan nobelmiddagen).