Snabb enkel fråga
Moderator: Redaktion
Snabb enkel fråga
Lillkillen ska flytta hemifrån idag. Får jag in hans säng (200*90 cm) i min Model S, med stängd baklucka? Har någon gjort detta, eller är bilen för liten för det?
Re: Snabb enkel fråga
200cm blir nog svårt. Jag har fått in en 185/73cm glasruta, men det var inte mycket marginal i längden. Jag tror inte du kan stänga bakluckan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
Det var någon här som fraktade en 200-säng i Teslan med stängd lucka. Antagligen inte med förarstolen i bakersta läget... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det var som fan. Helt otroligt. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har kört 90x200 IKEA-säng med stängd lucka i Model S, men det blev lite trångt i förarsätet...
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har kört en spegel i en förpackning på 199x80x7 cm men det var fanimej på det proverbiala fitthåret:

Tror inte det hade varit bekvämt att köra om jag hade behövt ha den bakom förarstolen. Nu var det mest tack vare panotaket som det gick på det här viset. Men luckan gick att stänga.

Tror inte det hade varit bekvämt att köra om jag hade behövt ha den bakom förarstolen. Nu var det mest tack vare panotaket som det gick på det här viset. Men luckan gick att stänga.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kunde du inte ha böjt den, bara lite grann?danni skrev:Jag har kört en spegel i en förpackning på 199x80x7 cm men det var fanimej på det proverbiala fitthåret:

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Inte helt säker på att man ska böja speglar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Gick hur bra som helst. Jag hade en Hästens säng som var 200*90 cm, och dessutom 28 cm i höjd!! Jag hade ca 10 cm kvar, så jag hade alltså kunnat ha en 210 cm lång säng. Den fick dessutom plats bakom passagerarstolen, som var framkörd så långt som möjligt. Min förarstol var precis som vanligt längst bak, då jag är 195 cm lång själv.

Det var som f.n.iCar skrev:Gick hur bra som helst. Jag hade en Hästens säng som var 200*90 cm, och dessutom 28 cm i höjd!! Jag hade ca 10 cm kvar, så jag hade alltså kunnat ha en 210 cm lång säng. Den fick dessutom plats bakom passagerarstolen, som var framkörd så långt som möjligt. Min förarstol var precis som vanligt längst bak, då jag är 195 cm lång själv.![]()

2016 Model S 75
- lator
- Teslaägare
Du kunde ju ha böjt benen istället, bara lite...danni skrev:Inte helt säker på att man ska böja speglar.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Very good!iCar skrev:Gick hur bra som helst. Jag hade en Hästens säng som var 200*90 cm, och dessutom 28 cm i höjd!! Jag hade ca 10 cm kvar, så jag hade alltså kunnat ha en 210 cm lång säng. Den fick dessutom plats bakom passagerarstolen, som var framkörd så långt som möjligt. Min förarstol var precis som vanligt längst bak, då jag är 195 cm lång själv.![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Du har alltså inte provat?danni skrev:Inte helt säker på att man ska böja speglar.