
Under dessa 365 dagar så har jag snittat 206 Wh/km och kört drygt hälften på långresor (och alltså laddat "gratis" på -om jag räknat rätt - 28 olika SuC i Europa), så driftskostnaden har alltså varit ca 4000 kr (räknat på 1 kr/ kWh), dvs 1 kr mil. Vidare 6500 kr försäkring, dvs 1,7 kr/mil, samt däckkostnad (behöver nog byta sommardäck till nästa år, så skall vi säga lite konservativt 12000/4000 = 3 kr/mil).
Inalles driftkostnad; 5,70 kr/milen!!
Kapitalkostnaden är väl 40-50 kr/milen eller något sådant, så man kan onekligen säga att
"jag inte har råd att låta bilen stå stilla

Problem med bilen då? Tja, kondens i backkameran som de fick byta på garanti i våras. Något annat? Näe!
#NöjdTeslaÄgare
/Oppfinnarn