Gorr skrev:Hej,
Ska göra en Norra Stockholm-Kalmar resa strax och det lär ju bli lite tight från Sillekrog till Kalmar (34 mil i S85). Förra sommaren tog vi några timmars break hos THORSTORP Gård på vägen upp från Kalmar. Nedresan gick via Kolmården.
Vad säger ni 34 mil vid i värsta fall vinterväglag borde väl fungera med rangemode och lite kallt i bilen

? Har bara kört 37 mil på sommaren med ngn mil till godo. Tyvärr är ju E20 rena ökenlandskapet när det gäller snabb laddning.
Är det ngn som testat Chademo hos Laddplats Statoil Stavsjö (Clever)? Tänkte mest att man kanske kunde toppa upp lite samt ladda lite där på vägen upp. Om ni testat vad fick ni för effekt?
Tack på förhand
Testat Clevers laddare (ABB) i Örebro igår. Smidigt att köpa laddkort på macken (när de väl fattade vad jag ville ha

). Registrerade kortet på webbläsaren i bilen under laddningen och fick då 10kWh till för samma pris (150 spänn för 30 kWh). Fick dock flera felmeddelanden innan jag på fjärde försöket fick igång laddningen som sedan funkade klockrent. Kortet behåller man och fyller på vb eller får räkning efter förbrukning.
Laddade i 40kWh på en tim och hade upp till 90% ca 40kW ineffekt.
Inte billigt precis, men inte mycket pengar att bråka om när man laddar sällan.
I min 70D motsvarar detta 20 mil med farthållaren 5 km över hastighetsbegränsningen Igår var det 3 grader ute, regnade och 4 pers i bilen + dubbade vinterdäck och 22 grader i bilen... Slutförbrukning 192 Wh/km.
Således bör du i Stavsjö kunna ladda 10 mil extra på en dryg kissepaus.
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16