Kom just på att det inte bara är vi som har sista dagen i höstledigheten idag. Det kan vara fullt på Solli. Brr..

Moderator: Redaktion
Det var jag, överväga att kopiera ditt färgval, det är otrolig snygg.Herr X skrev:det gjorde du om det var dig jag växelvis passerade sedan kba! Och jag fick en app-idé pga. det, för jag undrade vem du varElektrokungen skrev:Tror jag precis mötte dig i Kållered
Tack, är omåttligt nöjd själv. Min är, liksom din, grå - wrappad i White Pearl hos Wrapzone. Är också väldigt nöjd med att jag wrappat nose conen - har aldrig lyckats komma överens med den svarta som bilen kommer med.Scaldy skrev:Det var jag, överväga att kopiera ditt färgval, det är otrolig snygg.
Har du inte följt med? Skandalös bussolycka i centrala Gdansk!danni skrev:Var var alla skandaler då?
har du testat att placera brobizzen innanfør NoseCone? jag har tejpat min norska Bompeng dosa på insidan (først placerad i en vattentæt påse) och det funkar hur bra som helst.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.
Har man lite äldre Model S ska det också fungera till höger om backspegelsfästet:HelectriC skrev:har du testat att placera brobizzen innanfør NoseCone? jag har tejpat min norska Bompeng dosa på insidan (først placerad i en vattentæt påse) och det funkar hur bra som helst.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.
Jag har också min brobizz i en vattentät påse innanför nose conen och det funkar kanon. Nose conen pillar du bort med ett kreditkort eller liknande.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.
just att anvænda kreditkort har jag aldrig fattat. Jag høll på att bryta av mitt kæra betalningsmedelHerr X skrev:Jag har också min brobizz i en vattentät påse innanför nose conen och det funkar kanon. Nose conen pillar du bort med ett kreditkort eller liknande.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.
Kolla mitt sista inlägg (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 270#p39318) när jag kört 6,4 mil från SuC Solli och hem. Där är förbrukningen 212 Wh/km. Det var massiv trafik på den sträckan, så jag körde mellan 80 och 100 km/h på motorvägen, och ca. 4km i 50km/h. Inga kraftiga accelerationer eller annat flams.18650 skrev:Intressant att följa förbrukningen din. Hur är din körning för att nå så pass högt som 250 i snitt? Borde man inte på semestertripp vara närmare 200 jämnt i förbrukning? Eller drar 21" P85D så pass mycket?
Ha, just det där fönstret har jag öppet nu, tänker svänga förbi och köpa ett set pry-prylar om ett par dagar.HelectriC skrev:just att anvænda kreditkort har jag aldrig fattat. Jag høll på att bryta av mitt kæra betalningsmedelHerr X skrev:Jag har också min brobizz i en vattentät påse innanför nose conen och det funkar kanon. Nose conen pillar du bort med ett kreditkort eller liknande.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.ett pry tool från Biltema har varit min løsning http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000022426/
Jag har gjort tvärtom, dvs skaffat Autopass och registrerat med Öresundsbron, för att få rabatterna därLessmog skrev:Någon mer som har skaffat Brobizz och registrerat den som elbil i Norge för att slippa bompeng? Har inte orkat leta mig fram till korrekt procedur än, men förr eller senare blir det ju dags - om inte annat så för att skaffa en norsk UMC. Sen får man väl själv se om den funkar som en kanon bakom en noskon.
Herr X skrev:Kolla mitt sista inlägg (http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 270#p39318) när jag kört 6,4 mil från SuC Solli och hem. Där är förbrukningen 212 Wh/km. Det var massiv trafik på den sträckan, så jag körde mellan 80 och 100 km/h på motorvägen, och ca. 4km i 50km/h. Inga kraftiga accelerationer eller annat flams.18650 skrev:Intressant att följa förbrukningen din. Hur är din körning för att nå så pass högt som 250 i snitt? Borde man inte på semestertripp vara närmare 200 jämnt i förbrukning? Eller drar 21" P85D så pass mycket?
Övriga sträckor, som alla ligger stabilt kring 245Wh/km, har jag kört motorväg mellan 120-140km/h. Jag har inte rört en fena för att hålla nere förbrukningen, annat än komforten hos mina passagerare (har alltså inte gjort några insane-accelerationer eller accelererat på ett, för passagerarna, okomfortabelt sätt). Men har heller inte haft ett ägg under accelerationspedalen. Kör i allmänhet lite snabbare än övrig trafik när det är fritt, klart och säkert, men kör inte som en biltjuv utan är väldigt lugn (ofta lugnare än andra) i 50-zoner och på andra platser där hög hastighet och snabba accelerationer kan störa omgivningen eller vara riskabelt. Hoppas att beskrivningen av min körning var tydlig - det är svårt att beskriva någonting så abstrakt som hur man kör bil.
P85D drar mer än andra varianter, och 21" drar mer än 19", så min konfiguration är maximalt dålig. På toppen av det kör jag nog lite snabbare än genomsnittet.
Stort tack! Är man lat så är man, men tack än en gång.bylund skrev:Jag har gjort tvärtom, dvs skaffat Autopass och registrerat med Öresundsbron, för att få rabatterna därLessmog skrev:Någon mer som har skaffat Brobizz och registrerat den som elbil i Norge för att slippa bompeng? Har inte orkat leta mig fram till korrekt procedur än, men förr eller senare blir det ju dags - om inte annat så för att skaffa en norsk UMC. Sen får man väl själv se om den funkar som en kanon bakom en noskon.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... f=27&t=833
Fjellinjen kan du vända dig till för att registrera din Brobizz om du redan har en.
Varför funkar inte en brobizz i Teslan?HelectriC skrev:har du testat att placera brobizzen innanfør NoseCone? jag har tejpat min norska Bompeng dosa på insidan (først placerad i en vattentæt påse) och det funkar hur bra som helst.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.
Rutan skärmar av strålningen rätt rejält. Ytorna med svarta prickar i kanterna och vid backspegeln är mer genomsläppliga. Min Autopass funkar till höger om backspegeln.Nicke Nyfiken skrev:Varför funkar inte en brobizz i Teslan?HelectriC skrev:har du testat att placera brobizzen innanfør NoseCone? jag har tejpat min norska Bompeng dosa på insidan (først placerad i en vattentæt påse) och det funkar hur bra som helst.Bow skrev:Fick också veta veta att brobizz inte funkar i Tesla måste hålla ut bizzen för att den skall funka.