En Tesla Model S hyres över en helg - snälla? :-)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

En Tesla Model S hyres över en helg - snälla? :-)

Inlägg av apkungen »

Hej

Jag är löjligt förtjust i tesla och skulle så otroligt gärna vilja hyra en över en helg. Bor i Stockholm. Finns det någon som skulle kunna tänka sig hyra ut sin tesla till mig över en helg och hur mycket skulle ni vilja ha för en helg?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Re: En Tesla Model S hyres över en helg - snälla? :-)

Inlägg av apkungen »

Pliiis
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Jag har funderat på att hyra ut min nån gång i framtiden.

Jag hyrde ut min BMW flera gånger genom FlexiDrive och det fungerade utmärkt. Dock täcker inte deras försäkring hela Teslans värde, vilket gör det lite problematiskt.

Skulle jag ändå hyra ut den skulle jag köra en kreditupplysning själv på hyrestagaren och enbart hyra ut till någon utan anmärkningar samt med en deklarerad förmögenhet eller årsinkomst på minst en miljon.

Ett rimligt pris skulle vara tio tusen för en helg.

Jag har inte fått min än dock, och lär ju inte vilja hyra ut den det första jag gör.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

kanylbullen skrev:
Skulle jag ändå hyra ut den skulle jag köra en kreditupplysning själv på hyrestagaren och enbart hyra ut till någon utan anmärkningar samt med en deklarerad förmögenhet eller årsinkomst på minst en miljon.

Ett rimligt pris skulle vara tio tusen för en helg. Bild
Har en känsla av att du inte kommer att få så många hyrestagare då de flesta som platsar i dina kriterier redan har köpt en Tesla... ;) Och för oss andra så ligger nog priset på tiotusen för en helg lite åt den absurda sidan. Men det är givetvis bara min egna högst personliga åsikt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Avis Norge kan man hyra Model S. 5350 NOK för två dygn. Kanske lättare än att få en privatperson att hyra ut sin ögonsten till någon den inte känner?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Kul med lite respons. Ja tyävrr har jag inte 1mille i årsinkompst. Isf skulle jag som redan kommenterats redan äga en Tesla. Intressant det där med att man kan hyra en Tesla i Avis Norge också., tack för tipset. Vad händer med den försäkring man själv har på fordonet om man hyr ut den? Gäller inte denna?
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

apkungen skrev:
Kul med lite respons. Ja tyävrr har jag inte 1mille i årsinkompst. Isf skulle jag som redan kommenterats redan äga en Tesla. Intressant det där med att man kan hyra en Tesla i Avis Norge också., tack för tipset. Vad händer med den försäkring man själv har på fordonet om man hyr ut den? Gäller inte denna?
Tekniskt sett är det säkert bättre om du "lånat" ut den istället för "hyrt" ut den om något skulle hända...
- bara att börja läsa paragrafer :)
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

apkungen skrev:
Nej den gäller inte vid uthyrning. FlexiDrive har en egen försäkring via IF, men dom tar 25% också Bild

Föreställ dig vad glad man blir när bilen hyrs ut till någon som totalkvaddar bilen på fyllan, varvid ingen försäkring alls gäller och det enda sättet att få ersättning är via en stämningsansökan. En ren mardröm.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

apkungen skrev:
Nej den gäller inte vid uthyrning. FlexiDrive har en egen försäkring via IF, men dom tar 25% också Bild

Föreställ dig vad glad man blir när bilen hyrs ut till någon som totalkvaddar bilen på fyllan, varvid ingen försäkring alls gäller och det enda sättet att få ersättning är via en stämningsansökan. En ren mardröm.

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

kanylbullen skrev:
apkungen skrev:

Ja usch. Skulle inte vilja hyra bilen då heller. Att köra en i princip oförsäkrad bil för 1miljon... Skulle inte våga lämna parkeringen. Kanske kan man köpa en gammal t-shirt för ett antal tusen och sen "låna" bilen :lol:
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Men Flexidrive täckte inte hela kostnaden alltså? vad innebär det?
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

apkungen skrev:
Men Flexidrive täckte inte hela kostnaden alltså? vad innebär det?
Som med alla försäkringar är det rätt snårigt men du kan läsa här om du är nyfiken:

https://www.flexidrive.se/flexiforsakring/

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Ok Tack
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Täkte liva upp tråden igen, vara lite ihärdig och hoppas på att nån vänlig själ läser detta. Jag har följt Tesla sedan de började sälja sin Roadster och är stormförtjust i företaget och dess bilar.

Jag har pratat med en person som hade bilen på företaget där hans andra delägare tyvärr sa nej och även en till person som vill hyra ut sin Tesla, men först om några månader. Jag skulle gärna hyra en redan nu i närtid över en helg och kanske en gång till i sommar :lol:

Jag kan hålla på och beskriva mig själv som väldigt ansvarsfull och bra människa men det känns bara som tomma ord då ni inte känner mig. Jag är iaf utbildad civilingenjör och jobbar heltid med en stabil och bra inkomst.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Jag kan sympatisera med dig, men hur jag än vänder och vrider på det så känns det allt annat än lockande att hyra ut bilen. Jag har den parkerad i mitt varmgarage, ständigt tvättad och dammsugad och sköter om den som ett av mina egna barn. Med tanke på det bök som skulle uppstå och det sår i hjärtat jag skulle få om något hände med bilen, så måste hyresbeloppet bli så högt att du tycker att det är ointressant.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag förstår din synvinkel på det hela också. Klart att det är en risk och som du säger så skulle beloppet bli väldigt högt för att pengar ska kunna motivera det (om man inte börjar hyra ut bilen lite oftare för då kommer man snabbt upp i en skälig summa) speciellt om man som teslaägare troligen har det rätt bra ställt. Jag hoppas på ren godhet helt enkelt. Säg till om du ändrar dig :)
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare

Inlägg av Datordoktorn »

apkungen skrev:
Jag kan hålla på och beskriva mig själv som väldigt ansvarsfull och bra människa men det känns bara som tomma ord då ni inte känner mig. Jag är iaf utbildad civilingenjör och jobbar heltid med en stabil och bra inkomst.
Hur långt ifrån att köpa en begagnad är du? Med det du skriver ovan så bör det knappast vara något problem att stega in på banken och låna till en.
Leaf 2012
S85 2014 grått skinn
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber

Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag är 25 och har inte en så stor lön (än). Behöver köpa eget boende också här i Stockholm, bor i innerstan så dyrt med parkering också. Ett lån kan jag kanske ta (även om jag ogillar alla lån som inte är "boendelån") men då är det runt 10000kr extra i 8år som gäller (har ingen bil idag), vilket är ungefär det jag får över varje månad så det innebär adjö till all semester, restaurangbesök, vandring och skidåkning, klättring osv.

Tro mig, jag har övervägt det.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jag kan vara väldigt snäll ibland, men då jag inte ens fått bilen ännu så lär det dröja innan jag vill hyra ut den. Men har du inte fått napp innan juli så kanske.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Fantastiskt Pontus. Jag hör av mig när det närmar sig om jag fortfarande inte fått napp :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Enligt en annan tråd så går det att hyra en i Oslo. Hertz? Kan ju vara något för att få prova på en helg.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Ja, det blir troligen något sådant i sommar om jag inte hittar något smidigare sätt här. Isf kommer jag nog ta tåget till Oslo, hyra en Tesla, åka till och kring Hardengervidda nationalpark sant hinna med en kort vandring och sen tillbaka till Norge och sen hem. Kan bli riktigt mysigt. Frågan är om jag ska ta med tjejen eller bästisen :)

Bild
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

apkungen skrev:
Frågan är om jag ska ta med tjejen eller bästisen :)
Perfekt om detta vore en och samma person men jag skulle definitivt satsa på tjejen. Bästisen kommer att köpa sin egen Tesla men tjejen kan behöva lite övertygelse... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
ironjack
elbilist

Inlägg av ironjack »

lator skrev:
apkungen skrev:
Frågan är om jag ska ta med tjejen eller bästisen :)
Perfekt om detta vore en och samma person men jag skulle definitivt satsa på tjejen. Bästisen kommer att köpa sin egen Tesla men tjejen kan behöva lite övertygelse... ;)
+1 :)
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Skriv svar