Foliering

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Foliering

Inlägg av jonsalgerier »

Hej!

Jag läste lite i trådarna angående foliering och att det är förmånsgrundande om det är en tjänstebil vi pratar om och det kanske inte låter helt orimligt.
Men jag funderade lite på om man inte kan kvitta förmånen för metallic-lacken mot kostnaden för foliering?

För om man skall betrakta en förmån som något som man har en fördel av så är det ju definitionsmässigt något som jag inte har någon fördel av under tiden som folieringen sitter på.
Min metallic-lack (eller färg) kostade 10.800 kr enligt offerten och en foliering kanske landar på 16.000kr (ex. moms) så då blir det ju ganska överkomligt (om man bara tittar på förmånsvärdet)

Eller är det samma sak som att säga att jag inte tänker betala förmån för vinterdäck under sommarhalvåret?

/Jons
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Foliering

Inlägg av HelectriC »

utan att vara expert, så låter det där som vääääldigt kreativ skatteplanering ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Foliering

Inlägg av jonsalgerier »

HelectriC skrev:
utan att vara expert, så låter det där som vääääldigt kreativ skatteplanering ;)
Kreativ is my middle name :D
Skriv svar