Galet varmt i sätet (nextgen)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av Remuz »

Jag har som alla trogna läsare av detta forum vet en låne-S sedan 3.5v. Denna bil har bruna nextgensäten och idag när jag körde 2-3h så kändes det väldigt varmt och svettigt. På min X har jag ventilerade säten och på min tidigare X hade jag textil.

Är det bara min enorma bakdel som gör att värmen stängs inne eller är det så för er andra också?

Börjar vackla på om jag ens ska titta på bilar med skinnsäten om de inte har ventilation nu...
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av Verdi »

Remuz skrev:
Jag har som alla trogna läsare av detta forum vet en låne-S sedan 3.5v. Denna bil har bruna nextgensäten och idag när jag körde 2-3h så kändes det väldigt varmt och svettigt. På min X har jag ventilerade säten och på min tidigare X hade jag textil.

Är det bara min enorma bakdel som gör att värmen stängs inne eller är det så för er andra också?

Börjar vackla på om jag ens ska titta på bilar med skinnsäten om de inte har ventilation nu...
Inga problem här med svarta skinnstolar. Var noga med att konditionera bilen innan du sätter dig i den bara.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av HelectriC »

Det är så varmt i alla skinnsäten utan ventilation för oss som är varma av oss. De som hävdar att så inte är fallet har inte den typen kroppstemperatur som behövs. Jag har allts svettats i alla skinnstövlar i alla bilar oavsett märke och färg om det inte finns ventilation. Ryggen brukar vara helt våt när jag stiger ut, inte alltid så trevligt! Spelar ingen roll om man förkyler eftersom svettningen kommer efter en stund och blir inte bättre av att bilen är kall initialt, det fördröjer bara processen, tyvärr!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av OfarligTesla »

Brukar normalt känna mig väldigt varm när jag kör bil, dock inte i Teslan. Kan ha att göra med att jag tycker klimatanläggningen är mycket bättre än de tidigare jag haft så jag kan ställa in perfekt temperatur för mig där jag varken fryser eller är varm.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av Remuz »

Lånebil är svår att förkyla tyvärr, men värmen kommer först senare. Kör med 17 grader i bilen, fryser nästan lite framtill men rumpa och rygg kokar. Älskar min problematiska ventilerade stolar
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Galet varmt i sätet (nextgen)

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Det är så varmt i alla skinnsäten utan ventilation för oss som är varma av oss. De som hävdar att så inte är fallet har inte den typen kroppstemperatur som behövs. Jag har allts svettats i alla skinnstövlar i alla bilar oavsett märke och färg om det inte finns ventilation. Ryggen brukar vara helt våt när jag stiger ut, inte alltid så trevligt! Spelar ingen roll om man förkyler eftersom svettningen kommer efter en stund och blir inte bättre av att bilen är kall initialt, det fördröjer bara processen, tyvärr!
Kan bara hålla med, har aldrig gillat skinn faktiskt, varken i bilar eller möbler... Visst, det blir lite bättre när man kan
köra igång kylan i förväg (och värme på vintern) men som sagt så fördröjer det bara :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar