Vem vill ha en slöare bil?
Moderator: Redaktion
Vem vill ha en slöare bil?
Argument för att du ska byta Volvo´n eller VW´n till en elbil:
Du ska välja en Tesla MS - den är assnabb!
Svaret:
Jag har inte så brått, man får ändå inte köra så fort.
Har ni hört det förr? Man jämför begreppen acceleration och smidighet med hastighet.
Dock tror jag att svaret är av karaktären "surt sa räven".
Beviset är att ägare till fossiler ogärna gör miljöuppdateringar av sina dieslar därför att bilarna blir en aning slöare. Det är vanligare att man istället betalar för trimfirmor för att programmera om bilarna så att de får några tiondelar bättre 0-100 tider. Några miljöförbättringar är i alla fall inte att vänta av detta beteende.
Du ska välja en Tesla MS - den är assnabb!
Svaret:
Jag har inte så brått, man får ändå inte köra så fort.
Har ni hört det förr? Man jämför begreppen acceleration och smidighet med hastighet.
Dock tror jag att svaret är av karaktären "surt sa räven".
Beviset är att ägare till fossiler ogärna gör miljöuppdateringar av sina dieslar därför att bilarna blir en aning slöare. Det är vanligare att man istället betalar för trimfirmor för att programmera om bilarna så att de får några tiondelar bättre 0-100 tider. Några miljöförbättringar är i alla fall inte att vänta av detta beteende.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Jag har samma känsla. Tidigare har det varit viktigt med snabb acceleration för att kunna göra säkra omkörningar osv. Tills nu. Nu behöver ingen snabb acceleration längre. Och OM det behövs så är det i intervallen 150-200 och 200-300 km/h. För det är det som räknas på riktigt.
Model X, Pearl White
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Det finns förståss en gräns då accelerationen går från osäker till säker till rent ut sagt livsfarlig, likaså hastigheten.
Kommer ihåg då man med livet som insats skall merga på en hårttraffikerad motorväg och innan man kommer upp i 100 så är det nästan som om alla i bilen skriker i falsett. Det är roligare att köra en kraftfullare bil det är helt klar,men inte roligt alls med en så kraftfull att man hamnar i en trädtopp på andra sidan vägen när man skall köra över en korsande väg (för att man är van vid en långsammare bil)
Kommer ihåg då man med livet som insats skall merga på en hårttraffikerad motorväg och innan man kommer upp i 100 så är det nästan som om alla i bilen skriker i falsett. Det är roligare att köra en kraftfullare bil det är helt klar,men inte roligt alls med en så kraftfull att man hamnar i en trädtopp på andra sidan vägen när man skall köra över en korsande väg (för att man är van vid en långsammare bil)
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Fast det är ju verkligen ett icke-argument. Vi alla som kör elbil vet ju hur otroligt enkelt det är att på ett exakt sätt anpassa accelerationen när man har en perfekt, omedelbar gasrespons.Mickep skrev:Det finns förståss en gräns då accelerationen går från osäker till säker till rent ut sagt livsfarlig, likaså hastigheten.
Kommer ihåg då man med livet som insats skall merga på en hårttraffikerad motorväg och innan man kommer upp i 100 så är det nästan som om alla i bilen skriker i falsett. Det är roligare att köra en kraftfullare bil det är helt klar,men inte roligt alls med en så kraftfull att man hamnar i en trädtopp på andra sidan vägen när man skall köra över en korsande väg (för att man är van vid en långsammare bil)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Vem vill ha en slöare bil?
*Här skulle man kunna ge ett collage med bilder på teslabilar som flygit in i tak, kört in i affärsfönster, fastnat i trappor et.c. men det avböjer jag mig från att göra*
Tror det har nog mer att göra med föraren vad den är bekväm med. Det är mänskligt att fela och ibland räcker småmisstag till att ge stora konskvenser.
Tror det har nog mer att göra med föraren vad den är bekväm med. Det är mänskligt att fela och ibland räcker småmisstag till att ge stora konskvenser.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Dieselbilar hamnar också i skyltfönster, skillnaden är att ingen orkar fota och lägga upp på nätet.
Model X, Pearl White
Re: Vem vill ha en slöare bil?
exakt det har ingen betydelse om drivmedel utan mer om förarens inställning och vana, men en seg diesel hinner föraren reagera vilket inte är likadant vid en kraftigare motor.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Problemet med de fall du beskriver är ju oftast inte att föraren inte har reagerat utan att föraren har reagerat fel. Hjälper inte hur slö bil du har om din reaktion på att bilen rullar framåt när du tänkt stanna att du trycker hårdare på gaspedalen istället för bromsen.Mickep skrev:exakt det har ingen betydelse om drivmedel utan mer om förarens inställning och vana, men en seg diesel hinner föraren reagera vilket inte är likadant vid en kraftigare motor.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Jag skulle säga att det är tvärtom. I en seg fossilbil så trycker du till på gasen. Sen tar det 1-2 sekunder innan bilen sticker. Då är det svårt om man är ovan eller stressad att veta exakt hur kraftigt bilen kommer sticka när man inte får omedelbar återkoppling.Mickep skrev:exakt det har ingen betydelse om drivmedel utan mer om förarens inställning och vana, men en seg diesel hinner föraren reagera vilket inte är likadant vid en kraftigare motor.
I en Tesla känner du hela tiden hur bilen reagerar på gaspådrag. Du slipper den där ketchup-effekten där det först händer ingenting, sen ingenting och sen allt på en gång.
Det var nog just detta jag tyckte var så obehagligt när jag provkörde en BMW 535d. Jag hade svårt att parera segheten i drivlinan helt enkelt. Givetvis en vanesak men ändå.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Fart och kraft är kul men de finns nackdelar också vilket framförallt består i dyr försäkring, skatt och högre pris på bilen... Men visst tar du bort dessa faktorer så tackar jag inte precis nej även om jag inte känner något stort behov av bättre 0-100 än runt 8 sekunder.
Viktigare än 0-100 är väl responsen man får i en elbil, skillnaden mot en fossil med automat låda är enorm... fossil med manuell låda upplevs skillnaden något mindre.
Viktigare än 0-100 är väl responsen man får i en elbil, skillnaden mot en fossil med automat låda är enorm... fossil med manuell låda upplevs skillnaden något mindre.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Det beror ju på vad man jämför med och hur man definierar "slöare".
Jag har ingen som helst användning för den acc. som är minimum i Tesla 3, runt 8 sek räcker alldeles utmärkt. Jag behöver inte heller köra snabbare än kanske 140-150.
Detta räcker för mig att göra säkra omkörningar, filbyten och utfarter vid tät trafik. Om man har högre prestanda så kostar det i kapitalkostnad och försäkringspremier och jag har betydligt bättre sätt att använda mina pengar på.
En inte alltför sportig elbil är alldeles tillräckligt för mig.
Jag har ingen som helst användning för den acc. som är minimum i Tesla 3, runt 8 sek räcker alldeles utmärkt. Jag behöver inte heller köra snabbare än kanske 140-150.
Detta räcker för mig att göra säkra omkörningar, filbyten och utfarter vid tät trafik. Om man har högre prestanda så kostar det i kapitalkostnad och försäkringspremier och jag har betydligt bättre sätt att använda mina pengar på.
En inte alltför sportig elbil är alldeles tillräckligt för mig.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Den viktigaste accelerationen är mellan 70-120km/h, där du gör flest omkörningar där du har behov av kortast omkörningssträcka. Saab förstod detta och optimerade sina bilar för det. Och jag kan nog bara hålla med.
Tiden 0-100km/h är totalt ointressant skulle jag säga, även toppfart.
Tiden 0-100km/h är totalt ointressant skulle jag säga, även toppfart.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Ja fast det ena ger det andra i en väldigt hög utsträckning.frippe skrev:Den viktigaste accelerationen är mellan 70-120km/h, där du gör flest omkörningar där du har behov av kortast omkörningssträcka. Saab förstod detta och optimerade sina bilar för det. Och jag kan nog bara hålla med.
Tiden 0-100km/h är totalt ointressant skulle jag säga, även toppfart.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Jag har en slö Tesla, precis lagom
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Det finns ändå en viss risk att sätta en förare (som i regel kört 2-litersdiesel sen den fick körkort) i en av världens snabbaste gatlegala bilar, utan någon som helst förarutbildningen eller erfarenhet av motorstarka bilar. Tror det är en tidsfråga innan accerelation kommer regleras, frågan är om vi kommer se det före eller efter elbilen blir folklig.
Sen är 0-100 rätt ointressant till vardags, intervallet 50-150 är betydligt mer intressant. Sällan jag känner ett extremt behov av att komma först ut vid rödljuset iofs.
Sen är 0-100 rätt ointressant till vardags, intervallet 50-150 är betydligt mer intressant. Sällan jag känner ett extremt behov av att komma först ut vid rödljuset iofs.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Nu bor ju jag i Hälsingland förvisso (väldigt lite trafik om man säger så) men jag tycker det är
vansinnigt kul med grym prestanda i 0-100! och jag utnyttjar det jäkligt ofta!
Så jag brukar hävda att det är det jag värdesätter högst, man kan ha glädje av det typ jämt utan att
bryta mot lagar och riskera körkort osv, men även typ 60-100 är roligt såklart och utnyttjas ofta
Första åren körde jag slut på en uppsättning däck på ca 1500 mil........
vansinnigt kul med grym prestanda i 0-100! och jag utnyttjar det jäkligt ofta!
Så jag brukar hävda att det är det jag värdesätter högst, man kan ha glädje av det typ jämt utan att
bryta mot lagar och riskera körkort osv, men även typ 60-100 är roligt såklart och utnyttjas ofta
Första åren körde jag slut på en uppsättning däck på ca 1500 mil........
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Den stora faran är att man överrumplar omgivningen som inte förväntar sig så pass snabb acceleration.dd88 skrev:Det finns ändå en viss risk att sätta en förare (som i regel kört 2-litersdiesel sen den fick körkort) i en av världens snabbaste gatlegala bilar, utan någon som helst förarutbildningen eller erfarenhet av motorstarka bilar. Tror det är en tidsfråga innan accerelation kommer regleras, frågan är om vi kommer se det före eller efter elbilen blir folklig.
Sen är 0-100 rätt ointressant till vardags, intervallet 50-150 är betydligt mer intressant. Sällan jag känner ett extremt behov av att komma först ut vid rödljuset iofs.
0-100 är väl aldrig särskilt intressant? Som tur är så är en Tesla helt ok i accelerationen i 50-150 km/h intervallet också. Förutom den rena accelerationen så slipper man förbereda omkörningar. Bara trycka till när det ser ut att passa. Där kan man lätt tjäna 1-2 sekunder mot en fossilbil också. Dvs om det dyker upp ett omkörningstillfälle och man inte är "beredd" med rätt växel osv.
Behov är väl synd att säga men det är en jäkla frihet att veta att man är snabbast om filerna går ihop och sånt där. Man är inte bara lite snabbare, man är mycket snabbare. Om det nu inte är en lite vassare sportbil där föraren käkat taggtråd och är beredd.
Edit: Mina ungar (7 och 2,5 år) brukar sitta i baksätet och skrika "weee!!" när de vill att jag ska gasa till lite. Då kan jag göra ett litet ryck mellan typ 50 och 70 eller vad som passar sig där och då. Det är lite roligt för man trycks verkligen mot stolen direkt när man rör pedalen. En fossilbil har så mycket fuffens för sig innan den sätter fart. Går inte att jämföra.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Verdi skrev:Den stora faran är att man överrumplar omgivningen som inte förväntar sig så pass snabb acceleration.
0-100 är väl aldrig särskilt intressant? Som tur är så är en Tesla helt ok i accelerationen i 50-150 km/h intervallet också. Förutom den rena accelerationen så slipper man förbereda omkörningar. Bara trycka till när det ser ut att passa. Där kan man lätt tjäna 1-2 sekunder mot en fossilbil också. Dvs om det dyker upp ett omkörningstillfälle och man inte är "beredd" med rätt växel osv.
Behov är väl synd att säga men det är en jäkla frihet att veta att man är snabbast om filerna går ihop och sånt där. Man är inte bara lite snabbare, man är mycket snabbare. Om det nu inte är en lite vassare sportbil där föraren käkat taggtråd och är beredd.
Edit: Mina ungar (7 och 2,5 år) brukar sitta i baksätet och skrika "weee!!" när de vill att jag ska gasa till lite. Då kan jag göra ett litet ryck mellan typ 50 och 70 eller vad som passar sig där och då. Det är lite roligt för man trycks verkligen mot stolen direkt när man rör pedalen. En fossilbil har så mycket fuffens för sig innan den sätter fart. Går inte att jämföra.
Ja definitivt, har ju själv varit med om att man planerat ett filbyte för att sen bli omblåst av en bil som man inte såg i backspegeln ett par sekunder tidigare. Det problemet har ju funnits länge, men har blivit mer påtagligt de senaste åren då fler och fler bilar börjar få lite mer motor.
Har aldrig ägt en elbil men kört tillräckligt mycket för att förstå vad du menar med alltid ha kraften tillgänglig, dock aldrig ett problem som jag upplevt i en fossilbil med lite motor i. Jämför man med en 2-litersdiesel med seg automatlåda så är det stor skillnad (sportläget i de moderna bilarna hjälper något), men jag har aldrig känt att jag behöver mer kraft i trafiken än vad jag hade i tex M3an. Finns givetvis situationer där mer kraft kan utnyttjas, men det är i regel när man beter sig som en rövhatt i trafiken.
0-100 är ju dessvärre en måttstock när pöbeln tittar på prestanda, är ju en relik från förr. Varvtider är mer intressanta i mina ögon, på samma sätt som en lättare bil med mindre motor är mer intressant än en tyngre med mer motor. Men det beror ju helt på vilka intressen man har.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Visst gör det, men en biltillverkare kan välja vad den vill använda i sin reklam. Antingen som tesla gör, visa upp skillnader i tiondelar i 0-100 för sina modeller beroende på om de är uppkorkade eller inte. Eller så fokuserar man på den användbara accelerationen i trafiksituationer där den verkligen gör en skillnad säkerhetsmässigt.Verdi skrev:Ja fast det ena ger det andra i en väldigt hög utsträckning.frippe skrev:Den viktigaste accelerationen är mellan 70-120km/h, där du gör flest omkörningar där du har behov av kortast omkörningssträcka. Saab förstod detta och optimerade sina bilar för det. Och jag kan nog bara hålla med.
Tiden 0-100km/h är totalt ointressant skulle jag säga, även toppfart.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Tror ni att så många hade köpt en tesla (s,x) ifall den inte haft den här galna prestandan?
Och vore det bara för längsta räckvidden på elbilar, varför köper då folk P modeller.
Tesla har gjort helt rätt.
Och vore det bara för längsta räckvidden på elbilar, varför köper då folk P modeller.
Tesla har gjort helt rätt.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Jag har aldrig haft en M3 men väl en M2 som du säkert vet. Den var snabb, men på ett helt annat sätt. Lite trögare i reaktionen när man går från sävligt vardagstempo till full attack. Men det är klart att den svarar mycket bättre än Teslan i hög fart och när man är på hugget. Fast till slut kom jag till insikten att jag inte vill åka runt i vanlig trafik "på hugget". Känns farligt och onödigt och så fick jag tanka i tid och otid. Teslan behöver aldrig tankas. Bara koppla in kabeln när man kommer hem.dd88 skrev:Verdi skrev:Den stora faran är att man överrumplar omgivningen som inte förväntar sig så pass snabb acceleration.
0-100 är väl aldrig särskilt intressant? Som tur är så är en Tesla helt ok i accelerationen i 50-150 km/h intervallet också. Förutom den rena accelerationen så slipper man förbereda omkörningar. Bara trycka till när det ser ut att passa. Där kan man lätt tjäna 1-2 sekunder mot en fossilbil också. Dvs om det dyker upp ett omkörningstillfälle och man inte är "beredd" med rätt växel osv.
Behov är väl synd att säga men det är en jäkla frihet att veta att man är snabbast om filerna går ihop och sånt där. Man är inte bara lite snabbare, man är mycket snabbare. Om det nu inte är en lite vassare sportbil där föraren käkat taggtråd och är beredd.
Edit: Mina ungar (7 och 2,5 år) brukar sitta i baksätet och skrika "weee!!" när de vill att jag ska gasa till lite. Då kan jag göra ett litet ryck mellan typ 50 och 70 eller vad som passar sig där och då. Det är lite roligt för man trycks verkligen mot stolen direkt när man rör pedalen. En fossilbil har så mycket fuffens för sig innan den sätter fart. Går inte att jämföra.
Ja definitivt, har ju själv varit med om att man planerat ett filbyte för att sen bli omblåst av en bil som man inte såg i backspegeln ett par sekunder tidigare. Det problemet har ju funnits länge, men har blivit mer påtagligt de senaste åren då fler och fler bilar börjar få lite mer motor.
Har aldrig ägt en elbil men kört tillräckligt mycket för att förstå vad du menar med alltid ha kraften tillgänglig, dock aldrig ett problem som jag upplevt i en fossilbil med lite motor i. Jämför man med en 2-litersdiesel med seg automatlåda så är det stor skillnad (sportläget i de moderna bilarna hjälper något), men jag har aldrig känt att jag behöver mer kraft i trafiken än vad jag hade i tex M3an. Finns givetvis situationer där mer kraft kan utnyttjas, men det är i regel när man beter sig som en rövhatt i trafiken.
0-100 är ju dessvärre en måttstock när pöbeln tittar på prestanda, är ju en relik från förr. Varvtider är mer intressanta i mina ögon, på samma sätt som en lättare bil med mindre motor är mer intressant än en tyngre med mer motor. Men det beror ju helt på vilka intressen man har.
Varvtider på en bruksbil är faktiskt inte relevanta alls. På en sportbil ja. Men då ska man använda den på bana. En modern sportbil har gränsen så långt från gällande hastighetsregler och vad som kan anses som ok beteende i trafiken att det är som att elda för kråkorna. Vad spelar det för roll om bilen kommer runt Nordschleife på 8 eller 9 minuter om inte ens 9-minuters tempot är ens nära laglig körning?
Det fina med elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet är att den har sina absolut styrkor i vardagsprestandan. Den är otroligt snabb och pigg i alldagliga situationer utan att ha en massa nackdelar i form av usel komfort och höga driftskostnader som en sportbil har. Jag insåg när jag provkörde en 535d F11 att det inte finns någon återvändo för mig. Jag trodde det skulle kunna gå men... Jag får tugga i mig Teslans alla nackdelar eftersom fördelarna är större.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Håller helt med dig här. Hade en Audi S3 innan och när jag skulle byta bil kollade jag på M2, RS3, M3, lite Porschar, andra audis osv. Det jag insåg var det du säger, de snabbare bensinbilarna kändes bäst när man "var på hugget" och jobbade med varvtal osv. De var snabba men man behövde jobba för det, jag blev upprörd när någon tomte svängde ut framför och förstörde allt jag byggt upp. Sen att man brölade genom hela grannskapet bara man accelerade lite snabbare från ett rödljus var ju lite irriterande också.Verdi skrev:Jag har aldrig haft en M3 men väl en M2 som du säkert vet. Den var snabb, men på ett helt annat sätt. Lite trögare i reaktionen när man går från sävligt vardagstempo till full attack. Men det är klart att den svarar mycket bättre än Teslan i hög fart och när man är på hugget. Fast till slut kom jag till insikten att jag inte vill åka runt i vanlig trafik "på hugget". Känns farligt och onödigt och så fick jag tanka i tid och otid. Teslan behöver aldrig tankas. Bara koppla in kabeln när man kommer hem.
Varvtider på en bruksbil är faktiskt inte relevanta alls. På en sportbil ja. Men då ska man använda den på bana. En modern sportbil har gränsen så långt från gällande hastighetsregler och vad som kan anses som ok beteende i trafiken att det är som att elda för kråkorna. Vad spelar det för roll om bilen kommer runt Nordschleife på 8 eller 9 minuter om inte ens 9-minuters tempot är ens nära laglig körning?
Det fina med elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet är att den har sina absolut styrkor i vardagsprestandan. Den är otroligt snabb och pigg i alldagliga situationer utan att ha en massa nackdelar i form av usel komfort och höga driftskostnader som en sportbil har. Jag insåg när jag provkörde en 535d F11 att det inte finns någon återvändo för mig. Jag trodde det skulle kunna gå men... Jag får tugga i mig Teslans alla nackdelar eftersom fördelarna är större.
I Teslan är det enkelt och smidigt att bara glida förbi. Sen finns det ju nackdelar också men som dig tycker jag fördelarna överväger.
P.S. Bil som låter mycket och har stor motor är kul de första 20 minutrarna på långresan (inkl. autobahn) sen är det inte lika kul längre, kanske börjar bli gammal...
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Alla är väl inte lika och vi prioriterar olika helt enkelt.mickeisol skrev:Tror ni att så många hade köpt en tesla (s,x) ifall den inte haft den här galna prestandan?
Och vore det bara för längsta räckvidden på elbilar, varför köper då folk P modeller.
Tesla har gjort helt rätt.
Det unika med elbil har Tesla och andra elbilar gemensamt, den direkta responsen vid minsta lilla rörelse på gaspedalen. Den får du oavsett om du talar om att bilen har x eller y i W/hk eller gör 0-100 på z sekunder.
Visst är det roligt ibland att leka med bilens möjligheter, men det går snabbt över för mig.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Verdi skrev:Jag har aldrig haft en M3 men väl en M2 som du säkert vet. Den var snabb, men på ett helt annat sätt. Lite trögare i reaktionen när man går från sävligt vardagstempo till full attack. Men det är klart att den svarar mycket bättre än Teslan i hög fart och när man är på hugget. Fast till slut kom jag till insikten att jag inte vill åka runt i vanlig trafik "på hugget". Känns farligt och onödigt och så fick jag tanka i tid och otid. Teslan behöver aldrig tankas. Bara koppla in kabeln när man kommer hem.
Varvtider på en bruksbil är faktiskt inte relevanta alls. På en sportbil ja. Men då ska man använda den på bana. En modern sportbil har gränsen så långt från gällande hastighetsregler och vad som kan anses som ok beteende i trafiken att det är som att elda för kråkorna. Vad spelar det för roll om bilen kommer runt Nordschleife på 8 eller 9 minuter om inte ens 9-minuters tempot är ens nära laglig körning?
Det fina med elbilar i allmänhet och Tesla i synnerhet är att den har sina absolut styrkor i vardagsprestandan. Den är otroligt snabb och pigg i alldagliga situationer utan att ha en massa nackdelar i form av usel komfort och höga driftskostnader som en sportbil har. Jag insåg när jag provkörde en 535d F11 att det inte finns någon återvändo för mig. Jag trodde det skulle kunna gå men... Jag får tugga i mig Teslans alla nackdelar eftersom fördelarna är större.
Ja att tanka är något som jag inte kommer sakna, när jag körde som mest så var jag vid pumpen ett par gånger i veckan.
Gällande varvtider, det är som jag skrev ovan, helt beroende på vilka intressen man har. Jag vill ha en bil som inte skäms när det svänger, kördynamiken är viktigare än ren prestanda för mig, hade troligtvis haft roligare i en bas-Cayman 718 än i en M3. Många gillar uppenbarligen bilar som går snabbt rakt fram, andra skiter i vilket så länge de tar sig från A till B till lägsta möjliga kostnad.
Jag är sjukt intresserad av elbilar, men Tesla lockar inte alls med sitt nuvarande utbud. Sätt en motsvarande drivlina i en 3-serie och så har du min drömbil, så kan man ha en lite roligare leksak vid sidan av
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Vem vill ha en slöare bil?
Sedan kommer det ned på priset (vi får komma ihåg att ingen av bilarna ifråga är särskilt slö)
Tänk om man väljer mellan en någorlunda dyr bil som är snabb och en dubbelt så dyr bil som är dubbelt så snabb.
Frågan är behöver man den dubbla snabbheten? Eller nöjer man sig med en "slöare" bil?
Tänk om man väljer mellan en någorlunda dyr bil som är snabb och en dubbelt så dyr bil som är dubbelt så snabb.
Frågan är behöver man den dubbla snabbheten? Eller nöjer man sig med en "slöare" bil?