Under suspension när du har luftfjädringmathiaso skrev:Var ställer ni in detta?
Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Moderator: Redaktion
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Hittade den! Har den verkligen varit där alltid? Jag har varit inne på hastighetsinställningen för Low, utan att ha sett valet "Always" innan.
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Model 3 Long Range 2021
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Nybliven X-ägare frågar: När man har standard inställt -vilka lägen rör sej bilen då? Och är standard ett eget läge mellan low och high?
X100 lev.14/8-18.
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Standard är precis mellan low och high. Om jag inte minns fel så går den automatiskt ner till low när du ökar farten.
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Går du in i inställningarna för "suspension" så är de 5 olika lägena i en stapel, med "Very low" I botten och "Very high" längst upp.
Mycket intuitivt när du vill ställa in höjden alltså
Mycket intuitivt när du vill ställa in höjden alltså
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Jepp, har alltid varit där, men kan bara ändras när bilen står i ”park”mathiaso skrev:Hittade den! Har den verkligen varit där alltid? Jag har varit inne på hastighetsinställningen för Low, utan att ha sett valet "Always" innan.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- TeslaX Anders
- Teslaägare
- Inlägg: 162
- Blev medlem: 09 nov 2016 21:27
- Ort: Mölndal
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Grattis till din MX. Har du standard inställt håller den sig på det. Du kan dock ställa in vid vilken hastighet den automatiskt skall sänka till low-se inställning under Suspension.far1far2 skrev:Nybliven X-ägare frågar: När man har standard inställt -vilka lägen rör sej bilen då? Och är standard ett eget läge mellan low och high?
Kör du på standard kommer du att känna vibrationer när du axxar kraftigt.
Jag rekommenderar(och även Tesla) att du ställer in "Always Low" istället. Då kan du axxa fritt och du slipper vibrationer och bilen drar ngt mindre el.
Har haft det på vår X sedan starten 2017-aldrig haft problem med att det tar i. Kör du motorväg får du manuellt sänka till VeryLow för att minska luftmotståndet ännu mer.
Vill du höja bilen tillfälligt till High eller Very High får du göra det manuellt och bilen kommer sedan att höja sig på det stället automatiskt via GPS positionen som lagrats och att hastigheten är tillräckligt låg. Kolla i manualen.
Good Luck.
MX 90D Midnight Silver med namnet "Bumblebee".
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Tack för värdefull info!!TeslaX Anders skrev:Grattis till din MX. Har du standard inställt håller den sig på det. Du kan dock ställa in vid vilken hastighet den automatiskt skall sänka till low-se inställning under Suspension.far1far2 skrev:Nybliven X-ägare frågar: När man har standard inställt -vilka lägen rör sej bilen då? Och är standard ett eget läge mellan low och high?
Kör du på standard kommer du att känna vibrationer när du axxar kraftigt.
Jag rekommenderar(och även Tesla) att du ställer in "Always Low" istället. Då kan du axxa fritt och du slipper vibrationer och bilen drar ngt mindre el.
Har haft det på vår X sedan starten 2017-aldrig haft problem med att det tar i. Kör du motorväg får du manuellt sänka till VeryLow för att minska luftmotståndet ännu mer.
Vill du höja bilen tillfälligt till High eller Very High får du göra det manuellt och bilen kommer sedan att höja sig på det stället automatiskt via GPS positionen som lagrats och att hastigheten är tillräckligt låg. Kolla i manualen.
Good Luck.
X100 lev.14/8-18.
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Always Low, hur försiktig behöver man vara?
Jag hade ingen luftfjädring på min Model S utan stålfjädringen, men jag tycker den titt som tätt tog i vid branta nedfarter och även särskilt elaka farthinder. Ofta fick jag snedda väldigt försiktigt. Vad jag vet så är "low" på luftfjädringen ännu lägre, så då kan man nog behöva tänka sig för.
På Model X däremot har det aldrig varit några problem. Jag har "always lower" på och brukar dessutom oftast sätta den i "very low" manuellt, och har aldrig tagit i något alls. Den är även i "very low" klart högre än en S. Att köra runt med en X i standardhöjd känns bara onödigt på alla sätt.
På Model X däremot har det aldrig varit några problem. Jag har "always lower" på och brukar dessutom oftast sätta den i "very low" manuellt, och har aldrig tagit i något alls. Den är även i "very low" klart högre än en S. Att köra runt med en X i standardhöjd känns bara onödigt på alla sätt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com