Nu finns v9 i Europa

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Nu finns v9 i Europa

Inläggav TeslaTissel » 04 nov 2018 21:45

Svenssons skrev:
Gustafsson skrev:Asså, min bländar av för framförvarande när den ser bakljusen :?

Skillnad på AP1 och AP2 men kanske även skillnad mellan olika versioner av AP2?

För säkerhets skull undrar även jag vad det är för versioner?

- Är det olika versioner för USA - Nordamerika / Europa?

Eller finner man info om AP2 version 9 på någon av Teslas sidor? Eller är det klokt kolla upp ”Wiktig-Pedia”? :lol: Wikipedia hihi.
TeslaTissel

Inläggav Teslaägare Svenssons » 04 nov 2018 21:49

TeslaTissel skrev:
Svenssons skrev:
Gustafsson skrev:Asså, min bländar av för framförvarande när den ser bakljusen :?

Eller finner man info om AP2 version 9 på någon av Teslas sidor? Eller är det klokt kolla upp ”Wiktig-Pedia”? :lol: Wikipedia hihi.

Jag menade på hårdvaran och det är ingen skillnad mellan Nordamerika och Europa. Det finns dock flera olika hårdvarukonfigurationer av AP2. Behöver inte gå längre än hit:

viewtopic.php?f=10&t=11032
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav TeslaTissel » 04 nov 2018 21:57

Svenssons skrev:
TeslaTissel skrev:
Svenssons skrev:

Jag menade på hårdvaran och det är ingen skillnad mellan Nordamerika och Europa. Det finns dock flera olika hårdvarukonfigurationer av AP2. Behöver inte gå längre än hit:

viewtopic.php?f=10&t=11032

Underbart! Svårt hitta ibland, bland gamla trådar i detta forum.
Tack! Svenssons!
TeslaTissel

Inläggav Teslaägare mati » 04 nov 2018 22:01

Lessmog skrev:
mati skrev:
Slarti skrev:Någon mer än jag som har upplevt att det inte kommer något ljud från högtalarna i V9? Har hänt 2ggr och spelar ingen roll vilken ljuskälla jag använder. Börjar fungera igen efter sort reset.

Tvärtom. Jag har häromdagen suttit och desperat försökt att få den att inte spela. Förut räckte det alltid med att byta till en annan kanal i TuneIn, men den workarounden verkar de ha programmerat bort. Nu spelade den nån konstig musikkanal på Spotify som jag garanterat aldrig någonsin skulle lyssna på frivilligt och det gick bara inte att få stopp på plärret. :shock:

Volymkontroll?

Död som en sten. Likadant mute-knappen.
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 04 nov 2018 23:13

mati skrev:
Lessmog skrev:
mati skrev:
Slarti skrev:Någon mer än jag som har upplevt att det inte kommer något ljud från högtalarna i V9? Har hänt 2ggr och spelar ingen roll vilken ljuskälla jag använder. Börjar fungera igen efter sort reset.

Tvärtom. Jag har häromdagen suttit och desperat försökt att få den att inte spela. Förut räckte det alltid med att byta till en annan kanal i TuneIn, men den workarounden verkar de ha programmerat bort. Nu spelade den nån konstig musikkanal på Spotify som jag garanterat aldrig någonsin skulle lyssna på frivilligt och det gick bara inte att få stopp på plärret. :shock:

Volymkontroll?

Bägge skrollhjulen i 10 sekunder? Borde löst problemet.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Soja86 » 04 nov 2018 23:29

Gustafsson skrev:
Soja86 skrev:Tyckte att regnsensorn var precis lika värdelös som innan.

En bra förbättring i version 9 att man kan zooma in och ut kartan utan att den slutar följar bilen

Provade idag Oslo-Linköping, växlande duggregn, spöregn, uppehåll. Regnsensorn funkade då helt OK. När det är mörkt funkar den dock inte.
Placeboeffekt ?? Får prova mer, men positivt överraskad.

Aha har bara provat den i mörker än.
Användarvisningsbild
Soja86
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Montjoy » 05 nov 2018 17:52

Pontus skrev:Du måste uppdatera Tesla appen och kanske också ge den tillstånd att ta emot delad information?

Aha, jag förstod aldrig att det var via Tesla-appen.

Jag har en version från 11 oktober, 2018, och hittar ingen nyare i Google Play. Min version verkar inte ha ågra av de nya funktionerna!?!
Användarvisningsbild
Montjoy
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 05 nov 2018 20:23

Svenssons skrev:
mati skrev:
Lessmog skrev:
mati skrev:

Volymkontroll?

Bägge skrollhjulen i 10 sekunder? Borde löst problemet.

Jag stängde dörren och gick därifrån. Det löste också problemet. När jag lite senare skulle åka iväg funkade allt som vanligt.
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 05 nov 2018 20:25

Jag stängde dörren och gick därifrån. Det löste också problemet. När jag lite senare skulle åka iväg funkade allt som vanligt.

Just den lösningen tycker jag funkar ofta till mycket :)
P100D 7-sits med allt på

http://ts.la/stefan4169
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Frodo » 06 nov 2018 01:06

Hur ändrar man batteristatus mellan % och km i nya versionen?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S