On line routing setting (tid min)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 07 okt 2016 10:55

On line routing setting (tid min)

Inlägg av Rennwagen »

Vad har ni för setting på On-line routing (hur mycket tid skall man tjäna på att välja annan väg på grund av trafiksituationen för att navigatorn skall välja den nya (längre) vägen)?
Enligt Tibor skull man ha 15 min http://teslaclubsweden.se/forbattra-navigatorn/
Men det var för mer än ett år sedan. Jag tror att navigatorn har förbättrats sedan dess.
Jag har på 10min. Men bör man dra ned den ytterligare för körning i stadstrafik, eller hur kör ni?
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av e5m1r »

Vet ej hur det är nu men hade stoooooora problem med galna omvägar när jag hade min under 20min
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
ap_
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 31 mar 2016 18:21
Ort: Onsala

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av ap_ »

Jag har provat olika värden. Har dock aldrig sett att den räknat om även om den är ställd på 1 minut.
Model 3
Tesla M3 LR AWD
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av Remuz »

Efter typ 2018.48 eller något liknande så blev navigatorn bra på trafic routing och även uppskatta kvarvarande batteri. I tät Stockholmstrafik är den när Waze i säkerhet på re-routing tycker jag
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Latt
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 15 jan 2019 10:30

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av Latt »

Jag har aldrig ändrat från standardinställningen på 10min. Har vid två tillfällen under mina två månaders ägande, haft den rerouta mig utom trafikolyckor på motorvägen. En gång i Danmark och en gång i Sverige. Funkar prima tycker jag
Model S 100D
Användarvisningsbild
jans
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 18 mar 2014 11:10
Ort: Birkastan, Stockholm

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av jans »

Har den på 10 min. Tycker också att den fungerar bra numera. Har undvikit ett antal olycks-köer.
EN gång kunde jag inte tror den. Då var en landsortsväg avstängd p.g.a. översvämning, jag höll på att missa färjan hem till Sverige därför.
Numera lyder jag (nästan) slaviskt alla förslag till omruttning.
.
Model S P85+ Juni 2014
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: On line routing setting (tid min)

Inlägg av Kilowatt »

Jag har ställt ner min på 2 minuter (om jag minns rätt) och det har faktiskt fungerat bra!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Skriv svar