Med ett par justeringar kan det där ju lösa flera problem.
Tesla borde ju tämligen enkelt kunna implementera kö-hantering för SuC i bilens mjukvara och bara låsa upp platsen till den Tesla som står på tur.
Med lite smarta algoritmer så löser man ju både Model 3 vs S/X vad gäller CCS-platser, ICE-ning, och delade stolpar genom att optimera så att alla får högsta möjliga laddhastighet.
Om sedan retur-fjädern är tillräckligt stark så löser man även taxi-problemet i Upplands-Väsby!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
När det kommer till bilar som står alldeles för länge på SUC, såsom t.ex. taxi, så tror jag det finns en relativt enkel lösning.
SUC är ju av tesla för tesla så att säga. Enkel lösning hade varit att appen notifierar att "nu har du stått 60min på laddning, flytta bilen inom 15min annars spärras du från SUC i 1 vecka."
Känns inte som en tekniskt alltför avancerad grej att göra.
Från och med nu kostar det 850:- att parkera en icke elbil på laddplats där Coor står för kontrollen. Många på jobbet som fick helgkassan förbrukad idag.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Från och med nu kostar det 850:- att parkera en icke elbil på laddplats där Coor står för kontrollen. Många på jobbet som fick helgkassan förbrukad idag.
Bra, fast ändå inte så bra formulerat. Det är väl ladda man ska göra på platserna, inte bara parkera? Det är ju lika illa om platsen blockeras av en ICE-bil som av en icke-laddande BEV...
Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Från och med nu kostar det 850:- att parkera en icke elbil på laddplats där Coor står för kontrollen. Många på jobbet som fick helgkassan förbrukad idag.
Bra, fast ändå inte så bra formulerat. Det är väl ladda man ska göra på platserna, inte bara parkera? Det är ju lika illa om platsen blockers av en ICE-bil som av en icke-laddande BEV...
Ja, jag har ställt frågan om de bötfäller elbilar som inte laddar också. Har inte fått svar ännu. Har dock föreslagit TCS föredragna skyltning på platserna med parkeringsförbud och tilläggstavla "gäller ej elbil som laddar".
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Hur ska man dra gränsen "under laddning"? Såg någon som blev bötfälld när cleverladdningen inte gick igång och sladden var ansluten. Om bilen slår ifrån laddningen när batteriet är laddat händer samma sak. Omständligt att springa ut och flytta bilen vid 11 när hela parkeringen är full.
Det rullar in ett gäng tyska bilar kamo färg ställer sig på supercharger i Örnsköldsvik.
Tyska biltestare... Säger väl lite om vad de tycker om Tesla?
Grisigt gjort, men att man inte älskar sina konkurrenter är väl ingen skräll.
Nej men för det behöver man kanske inte jävlas med konkurrentens kunder. Blir ju sannolikt inte så att de ägare som blir blockerade tänker "Vad trevligt, kanske ska byta till en sån bil?"
Det rullar in ett gäng tyska bilar kamo färg ställer sig på supercharger i Örnsköldsvik.
Tyska biltestare... Säger väl lite om vad de tycker om Tesla?
Grisigt gjort, men att man inte älskar sina konkurrenter är väl ingen skräll.
Nej men för det behöver man kanske inte jävlas med konkurrentens kunder. Blir ju sannolikt inte så att de ägare som blir blockerade tänker "Vad trevligt, kanske ska byta till en sån bil?"
Hur ska man dra gränsen "under laddning"? Såg någon som blev bötfälld när cleverladdningen inte gick igång och sladden var ansluten. Om bilen slår ifrån laddningen när batteriet är laddat händer samma sak. Omständligt att springa ut och flytta bilen vid 11 när hela parkeringen är full.
Ja, blir ju ohållbar om en felande laddare ska innebära att man får böter. När det gäller normalladdning där parkering egentligen är huvudsaken och laddning något extra så måste bilen få stå kvar en stund även utan att den laddar.
Sillekrog idag. Och han skyllde på körtidsreglerna.
Va, hävdade han att körtidsreglerna hindrade honom från att ställa sig på en vanlig parkeringsplats?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.