Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Jag har blivit icead!

Inläggav Teslaägare Pontus » 08 aug 2017 19:12

Detta blir OT men jag måste avreagera mig lite.
När jag laddade nu såg gick jag och handlade under tiden och går då förbi en man som ska börja röka utanför en affär. Hans sista sigg och då kastar han paketet på marken trots att det finns en papperskorg mindre än 5 m bort (skulle gissa på 4,1m), jag säger till honom och han pratar i telefon men svarar att han ska kasta paketet i papperskorgen. När jag kommer till bilen 4-5 min senare känner jag mig ytterst tveksam att gjort som han sagt att han skulle så jag kör förbi och stannar. Paketet ligger på marken och jag tar upp det och ger till honom så att han kan kasta det.
Men varför bryr sig inte folk???
Model S 85D Mattblåmetallik med svart inredning.
Provturer ordnas med glädje och den givna Referral: http://ts.la/pontus4068 (9.000 kr i rabatt) ocg fri Super Charging.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 08 aug 2017 19:23

Pontus skrev:Detta blir OT men jag måste avreagera mig lite.
När jag laddade nu såg gick jag och handlade under tiden och går då förbi en man som ska börja röka utanför en affär. Hans sista sigg och då kastar han paketet på marken trots att det finns en papperskorg mindre än 5 m bort (skulle gissa på 4,1m), jag säger till honom och han pratar i telefon men svarar att han ska kasta paketet i papperskorgen. När jag kommer till bilen 4-5 min senare känner jag mig ytterst tveksam att gjort som han sagt att han skulle så jag kör förbi och stannar. Paketet ligger på marken och jag tar upp det och ger till honom så att han kan kasta det.
Men varför bryr sig inte folk???

Världen är tyvärr fylld med idioter....
-15 Grå SP85D SÅLD
-15 Vit S70D SÅLD
-16 Pärlemovit X90D SÅLD
-16 Blå S90D
-16 Svartmetallic XP90DL SÅLD
-16 Mineralgrå BMW i3 94 Ah Rex
-17 Pärlemovit P100D
http://ts.la/michael4548
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bullen » 08 aug 2017 19:24

Bjelke skrev:Jag brukar inte vara lika snäll i liknande situationer kan jag säga ;) :evil:
Jag brukar göra det riktigt jobbigt och besvärligt, det är lite kul faktiskt, och eftersom dom ofta har en pissdålig syn
på det mesta så tycker jag det är fritt fram att trycka ner dom ordentligt :mrgreen:
Jag brukar säga att "Va bra då är det helt ok att jag parkerar framför en bensinpump. Det står ju ingen skylt!"
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Fredric83 » 08 aug 2017 19:24

Pontus skrev:Ser ut som det hade varit läge att parkera om X mycket närmare så han fått krypa in via passagerarsidan... :evil:
Blir så #*%# när man läser sådant här.

Med tanke på bil och attityd hade han garanterat bara slititupp dörren i sidan på X... inget han hade brytt sig om :roll:
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lessmog » 08 aug 2017 19:35

Fredric83 skrev:
Pontus skrev:Ser ut som det hade varit läge att parkera om X mycket närmare så han fått krypa in via passagerarsidan... :evil:

Med tanke på bil och attityd hade han garanterat bara slititupp dörren i sidan på X... inget han hade brytt sig om :roll:

Med tanke på förefintlig bilddokumentation hade i så fall WOP218 legat lite risigt till för skadestånd. Vad kostar det att av-repa en X? Med stilleståndsersättning? Kanske något WOP218 (eller dess ägarfirma) brytt sig om? Försäkringsföreningen?
Å andra sidan skulle nog inte jag heller utsätta mig för risken, direkt.
Stephan Fickler, Täby (passande namn?) byggnadsantikvarie (förvånansvärt yrke?)

(Ska tillägga att det inte är klarlagt om Stephan ryker själv också, med tanke på uppföljningen.)
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Fredric83 » 08 aug 2017 19:40

Lessmog skrev:
Fredric83 skrev:

Med tanke på förefintlig bilddokumentation hade i så fall WOP218 legat lite risigt till för skadestånd. Vad kostar det att av-repa en X? Med stilleståndsersättning? Kanske något WOP218 (eller dess ägarfirma) brytt sig om? Försäkringsföreningen?

Sant, men kan inte sådant vara svårt att bevisa? Visst han stod där då men vad är det som säger att det inte var den som "kanske" stod där efter honom? Om det nu inte finns kameror att tillgå där det rätt solklart :lol:
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lessmog » 08 aug 2017 20:08

Fredric83 skrev:
Lessmog skrev:
Fredric83 skrev:

Sant, men kan inte sådant vara svårt att bevisa? Visst han stod där då men vad är det som säger att det inte var den som "kanske" stod där efter honom? Om det nu inte finns kameror att tillgå där det rätt solklart :lol:

Låt det gå till ting då. Bevisprövningen är fri. Kan man t ex hitta färgflagor på ena eller bägge bilarna så är du nog nevö till Robert eller hur man nu säger i GB.
Säkert finns det andra lösningar men det säger jag inget mer om.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inläggav Klintan » 12 aug 2017 11:59

PHEV:ing i Lidköping. Jag behöver inte ladda så jag parkerar på vanlig plats.
IMG_20170812_115222.jpg
Nissan Leaf | Reserverat Model 3 2016-04-01
Användarvisningsbild
Klintan

Inläggav Teslaägare bylund » 12 aug 2017 13:06

Klintan skrev:PHEV:ing i Lidköping. Jag behöver inte ladda så jag parkerar på vanlig plats.

Detta arroganta beteende som föraren av PXJ788 från LeanNova Engineering ägnar sig åt är riktigt illa. En sak att man kanske inte springer och flyttar så fort det är färdigladdat, men att blockera en laddplats utan att ens koppla in är ju att visa fingret mot någon som kommer senare och faktiskt behöver ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | Referrallänk: http://ts.la/olga1734
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inläggav joel80 » 12 aug 2017 13:45

Klintan skrev:PHEV:ing i Lidköping. Jag behöver inte ladda så jag parkerar på vanlig plats.

Usch.. Det är så man skäms som Volvoägare.. :D
Hur är skyltningen vid sånna platser i Lidköping?
joel80

FöregåendeNästa

Återgå till Model S