Taxi Stockholm - Superchargers
Moderator: Redaktion
Taxi Stockholm - Superchargers
Taxi Stockholm ökar sin flotta till att omfatta 50 Tesla bilar inom kort. På varje bil beräknas omkostnaderna för bränsle att minska med 120tkr/år i jämförelse med en motsvarande fossilbränsle driven bil.
Några funderingar:
* Är denna vinst beräknad på att dessa 50 taxibilar kommer att belägga de supercharger platser som idag finns tillgängliga i Stockholmsområdet för gratis laddning?
* Hur kommer detta att påverka privatägare av Tesla bilar, eviga köer för att vänta på taxibilar som laddar?
* Kommer Taxi Stockholm att installera egna laddstationer så att dom inte belastar de publika stationerna?
* Är taxiverksamhet igentligen distansresor som dessa stationer är dedikerade för? (som Elon hade åsikter om)
Bra att fler av de bilar som trafikerar våra vägar blir mer miljövänliga, styrker dessutom bolaget Tesla med fler sålda bilar (även om 41 ytterligare taxibilar bara är en start).
Några funderingar:
* Är denna vinst beräknad på att dessa 50 taxibilar kommer att belägga de supercharger platser som idag finns tillgängliga i Stockholmsområdet för gratis laddning?
* Hur kommer detta att påverka privatägare av Tesla bilar, eviga köer för att vänta på taxibilar som laddar?
* Kommer Taxi Stockholm att installera egna laddstationer så att dom inte belastar de publika stationerna?
* Är taxiverksamhet igentligen distansresor som dessa stationer är dedikerade för? (som Elon hade åsikter om)
Bra att fler av de bilar som trafikerar våra vägar blir mer miljövänliga, styrker dessutom bolaget Tesla med fler sålda bilar (även om 41 ytterligare taxibilar bara är en start).
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
om dom använder SC som sin dagliga laddning, så får dom nog snart brev från TM på samma sätt som en del folk runt Oslo fick för ett tag sen om att SC inte ska användas till annat än långkörningar. Vet dock inte vad konsekvenserna blev av det.provoman skrev:Taxi Stockholm ökar sin flotta till att omfatta 50 Tesla bilar inom kort. På varje bil beräknas omkostnaderna för bränsle att minska med 120tkr/år i jämförelse med en motsvarande fossilbränsle driven bil.
Några funderingar:
* Är denna vinst beräknad på att dessa 50 taxibilar kommer att belägga de supercharger platser som idag finns tillgängliga i Stockholmsområdet för gratis laddning?
* Hur kommer detta att påverka privatägare av Tesla bilar, eviga köer för att vänta på taxibilar som laddar?
* Kommer Taxi Stockholm att installera egna laddstationer så att dom inte belastar de publika stationerna?
* Är taxiverksamhet igentligen distansresor som dessa stationer är dedikerade för? (som Elon hade åsikter om)
Bra att fler av de bilar som trafikerar våra vägar blir mer miljövänliga, styrker dessutom bolaget Tesla med fler sålda bilar (även om 41 ytterligare taxibilar bara är en start).
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Kan det vara så att de gör något "specialavtal" med Tesla när bilen köps till just Taxiverksamhet?
Antingen där de betalar lite mer, för att få använda Superchargern, alternativt där de betalar mindre för att inte använda dem?
Känns som att Infra kommer se ut som Essingeleden om alla Taxis skall ladda där... (då det är enda i Stockholm just nu)...
/Jocce
Antingen där de betalar lite mer, för att få använda Superchargern, alternativt där de betalar mindre för att inte använda dem?
Känns som att Infra kommer se ut som Essingeleden om alla Taxis skall ladda där... (då det är enda i Stockholm just nu)...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
när man beställer en ny Model S står det dessutom nu för tiden att bilen är aktiverad för SC vid långsdistanskörning, vilket betyder att TM egentligen kan stänga av de SC som är i närheten av där bilen rör sig dagligen eller nära hemmet.HelectriC skrev:om dom använder SC som sin dagliga laddning, så får dom nog snart brev från TM på samma sätt som en del folk runt Oslo fick för ett tag sen om att SC inte ska användas till annat än långkörningar. Vet dock inte vad konsekvenserna blev av det.provoman skrev:Taxi Stockholm ökar sin flotta till att omfatta 50 Tesla bilar inom kort. På varje bil beräknas omkostnaderna för bränsle att minska med 120tkr/år i jämförelse med en motsvarande fossilbränsle driven bil.
Några funderingar:
* Är denna vinst beräknad på att dessa 50 taxibilar kommer att belägga de supercharger platser som idag finns tillgängliga i Stockholmsområdet för gratis laddning?
* Hur kommer detta att påverka privatägare av Tesla bilar, eviga köer för att vänta på taxibilar som laddar?
* Kommer Taxi Stockholm att installera egna laddstationer så att dom inte belastar de publika stationerna?
* Är taxiverksamhet igentligen distansresor som dessa stationer är dedikerade för? (som Elon hade åsikter om)
Bra att fler av de bilar som trafikerar våra vägar blir mer miljövänliga, styrker dessutom bolaget Tesla med fler sålda bilar (även om 41 ytterligare taxibilar bara är en start).
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
På min spec står det bara:HelectriC skrev:
när man beställer en ny Model S står det dessutom nu för tiden att bilen är aktiverad för SC vid långsdistanskörning, vilket betyder att TM egentligen kan stänga av de SC som är i närheten av där bilen rör sig dagligen eller nära hemmet.
"Aktiverad för Supercharger Inkluderat"
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
det är ju egentligen konstigt att det överhuvudtaget är SC så nära Stockholm centrum. Ska väl egentligen ligga mitt emellan, så man enkelt kan resa mellan städer?Jocce skrev:Kan det vara så att de gör något "specialavtal" med Tesla när bilen köps till just Taxiverksamhet?
Antingen där de betalar lite mer, för att få använda Superchargern, alternativt där de betalar mindre för att inte använda dem?
Känns som att Infra kommer se ut som Essingeleden om alla Taxis skall ladda där... (då det är enda i Stockholm just nu)...
/Jocce
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Bor i närheten av Infra och ser taxibilar (en eller två samtidigt) som laddar vid 95% av mina dagliga passager. Bra då att man har egen laddmöjlighet hemma.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
går man in på specifikation av standardutrustning står det:Jocce skrev:På min spec står det bara:HelectriC skrev:
när man beställer en ny Model S står det dessutom nu för tiden att bilen är aktiverad för SC vid långsdistanskörning, vilket betyder att TM egentligen kan stänga av de SC som är i närheten av där bilen rör sig dagligen eller nära hemmet.
"Aktiverad för Supercharger Inkluderat"
/Jocce
Alla Model S har kostnadsfri långdistanskörning med Teslas Supercharger-nätverk samt åtta års
garanti med obegränsad körsträcka för batteri och drivenhet
vilket då betyder att det skulle kunna läggas en kostnad på användning av SC som inte är för långdistanskörning.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Håller med, de fyra-fem gånger jag laddat vid Infra är det alltid minst 50% taxibilar som laddar. Många verkar dessutom stå och ladda fullt från noll..?
Med det sagt - borde det inte gå att klämma upp fler laddare på samma ställe? Väldigt sällan fullt på Max-parkeringen i övrigt.
PS. Ikväll måste jag dit och ladda igen
Med det sagt - borde det inte gå att klämma upp fler laddare på samma ställe? Väldigt sällan fullt på Max-parkeringen i övrigt.
PS. Ikväll måste jag dit och ladda igen
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
HelectriC skrev:
det är ju egentligen konstigt att det överhuvudtaget är SC så nära Stockholm centrum. Ska väl egentligen ligga mitt emellan, så man enkelt kan resa mellan städer?
Jag tycker (innan jag fått bilen ) att de ligger jättebra...MEN teoretiskt borde den ligga längre norrut va?
Men det kanske var ett bra ställe, med tanke på närheten till Service Centret, och om man jämför resa västerut också?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Hm..ja så kan dom nog välja att tolka det ja...HelectriC skrev:
går man in på specifikation av standardutrustning står det:
Alla Model S har kostnadsfri långdistanskörning med Teslas Supercharger-nätverk samt åtta års
garanti med obegränsad körsträcka för batteri och drivenhet
vilket då betyder att det skulle kunna läggas en kostnad på användning av SC som inte är för långdistanskörning.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Rätt ofta trångt i Upplands Väsby numera. 50 fler taxibilar bör dock innebära att de bygger ut SC-nätverket runt om i 08-området. En ide bör vara att slänga upp några laddare vid Arlanda.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Taxi Stockholm är en förening av oberoende åkare, så jag finner det osannolikt att "Taxi Stockholm" som sådan skulle sätta upp några egna Superchargers.
Vad jag har förstått finns det heller inte några specialavtal för taxi från Tesla, åkarna köper bilarna som vilken som helst privatperson (eller OK då, företag). Bilarna är helt vanliga Teslor.
Därför tror jag att vi kommer att se fler taxis i framtiden vid Infra City. När de blir så många så vanliga ägare får svårt att ladda finns det två vägar att gå:
a) Tesla ryter till att taxibilarna får inte laddas där
b) Tesla sätter upp fler Superchargers
Jag vet ärligt inte vilket av dessa två det blir.
Vad jag har förstått finns det heller inte några specialavtal för taxi från Tesla, åkarna köper bilarna som vilken som helst privatperson (eller OK då, företag). Bilarna är helt vanliga Teslor.
Därför tror jag att vi kommer att se fler taxis i framtiden vid Infra City. När de blir så många så vanliga ägare får svårt att ladda finns det två vägar att gå:
a) Tesla ryter till att taxibilarna får inte laddas där
b) Tesla sätter upp fler Superchargers
Jag vet ärligt inte vilket av dessa två det blir.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
TiborBlomhall skrev:Taxi Stockholm är en förening av oberoende åkare, så jag finner det osannolikt att "Taxi Stockholm" som sådan skulle sätta upp några egna Superchargers.
Vad jag har förstått finns det heller inte några specialavtal för taxi från Tesla, åkarna köper bilarna som vilken som helst privatperson (eller OK då, företag). Bilarna är helt vanliga Teslor.
Därför tror jag att vi kommer att se fler taxis i framtiden vid Infra City. När de blir så många så vanliga ägare får svårt att ladda finns det två vägar att gå:
a) Tesla ryter till att taxibilarna får inte laddas där
b) Tesla sätter upp fler Superchargers
Jag vet ärligt inte vilket av dessa två det blir.
Alt. C - Tesla dedikerar en av SC-"stolparna" (eller vad kallar vi dem?) till Taxi, och det är den enda Taxi-bilarna får använda?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
hur blir det med Ubertaxi då
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Intressant variant!
Dock inget som Tesla har gjort i några andra länder. Det finns ju Tesla-taxis på många ställen nu, och vad jag förstått har de ingenstans särbehandlats. *)
Det kanske är självreglerande? Om en laddare blir så chokad av taxibilar så det blir kö så börjar taxibilarna undvika den, för väntetiden kostar dem pengar?
*) ett undantag finns det dock: Schipol airport, där taxibolaget köpte hundratals Teslor och smällde upp en egen Fastcharger.
Dock inget som Tesla har gjort i några andra länder. Det finns ju Tesla-taxis på många ställen nu, och vad jag förstått har de ingenstans särbehandlats. *)
Det kanske är självreglerande? Om en laddare blir så chokad av taxibilar så det blir kö så börjar taxibilarna undvika den, för väntetiden kostar dem pengar?
*) ett undantag finns det dock: Schipol airport, där taxibolaget köpte hundratals Teslor och smällde upp en egen Fastcharger.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Jag frågade Tesla om det här med att bara ladda SC vid långdistans körningar när frågan dök upp i USA och då sa man att det finns inga som helst restriktioner har du köpt en Tesla är det gratis att ladda på SC när du vill. Vilket var samma information jag fick innan jag beställde bilen. Sedan kan det väl kanske komma efterkonstruktioner om att det alltid hetat att det bara är till för långdistans.
Precis som Tibor skriver så finns det inget speciellt avtal för Taxi eller liknande (vad jag hört).
Precis som Tibor skriver så finns det inget speciellt avtal för Taxi eller liknande (vad jag hört).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Nu tänkte jag mer att Tesla kunde sätta upp några där samt inne i stan.TiborBlomhall skrev:Taxi Stockholm är en förening av oberoende åkare, så jag finner det osannolikt att "Taxi Stockholm" som sådan skulle sätta upp några egna Superchargers.
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.
Sponsra min Roadster2! http://---
Sponsra min Roadster2! http://---
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
50 bilar blir väl 1miljon i SC pengar, om vi antar att det fortfarande sätts undan samma summa per bil. Det bör ju räcka till en ny SC eller en utbyggnad av den befintliga. Bygger man för Taxi så kan ju tex Arlanda vara bra eftersom det blir lite off för Stockholmare som vill vardagsladdar.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
"Superchargers är gratis för Model S-ägare och kommer alltid att vara det."
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Alt. D - Tesla tar nästa logiska steg med sina SuC och låter 4 (eller 5) platser dela på 270KW, mot idag 2 platser, som delar på 135 KW.Jocce skrev:TiborBlomhall skrev:Taxi Stockholm är en förening av oberoende åkare, så jag finner det osannolikt att "Taxi Stockholm" som sådan skulle sätta upp några egna Superchargers.
Vad jag har förstått finns det heller inte några specialavtal för taxi från Tesla, åkarna köper bilarna som vilken som helst privatperson (eller OK då, företag). Bilarna är helt vanliga Teslor.
Därför tror jag att vi kommer att se fler taxis i framtiden vid Infra City. När de blir så många så vanliga ägare får svårt att ladda finns det två vägar att gå:
a) Tesla ryter till att taxibilarna får inte laddas där
b) Tesla sätter upp fler Superchargers
Jag vet ärligt inte vilket av dessa två det blir.
Alt. C - Tesla dedikerar en av SC-"stolparna" (eller vad kallar vi dem?) till Taxi, och det är den enda Taxi-bilarna får använda?
/Jocce
Gör man så kan man prioritera bilar annorlunda mot idag, och prioritera bilar som laddar på andra ställen än SuC, inte brukar ladda fullt på SuC mm.
Taxi och andra "närboende" får då full hastighet när det är få bilar som laddar, och lägre hastighet när det är många som vill ladda.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Tesla har länge satsar på att försöka komma in till taxibolagen.
Eftersom taxibilarna rullar mycket och väntetid kostar pengar så är dom minst lika beroende av Superchargers även om dom inte kör långturer.
Tesla kommer inte att kunna begränsa användandet bara för att dom laddar mycket på samma plats. Då kommer dom att tappa många framtida taxikunder.
Det är helt klart ett problem När det blir för många, men detta kommer förhoppningsvis att lösas efterhand.
När jag har i Amsterdam så laddade jag på Superchargern 4 eller 5 gånger
En gång på morgonen. En gång mitt på dagen en gång på kvällen och en gång kl 1 på natten.
Vid alla tillfällen var det fullt på alla laddplatser. Och 3 av gångerna fick jag väntar 10-15 minuter innan jag kunde ladda.
När man sen fick ladda så var det bara 30-40 kw effekt som sen ökade takt med att bilen bredvid minskade på sin laddning.
Jag tror 8 eller 9 av 10 bilar var taxibilar.
Hade inte taxi fått ladda obegränsat, så hade dom garanterat tappat många av sina kunder.
Det blir såklart lite störigt för oss som är på långtur att behöva vänta dubbelt så lång tid som vanligt.
Ett första steg för att minska köerna på denna stationen hade varit att bygga ut så att alla ladda ena kunde ge max effekt.
Då hade det minskat en hel del på laddtiderna och bilarna hade flyttat sig snabbare.
Eftersom taxibilarna rullar mycket och väntetid kostar pengar så är dom minst lika beroende av Superchargers även om dom inte kör långturer.
Tesla kommer inte att kunna begränsa användandet bara för att dom laddar mycket på samma plats. Då kommer dom att tappa många framtida taxikunder.
Det är helt klart ett problem När det blir för många, men detta kommer förhoppningsvis att lösas efterhand.
När jag har i Amsterdam så laddade jag på Superchargern 4 eller 5 gånger
En gång på morgonen. En gång mitt på dagen en gång på kvällen och en gång kl 1 på natten.
Vid alla tillfällen var det fullt på alla laddplatser. Och 3 av gångerna fick jag väntar 10-15 minuter innan jag kunde ladda.
När man sen fick ladda så var det bara 30-40 kw effekt som sen ökade takt med att bilen bredvid minskade på sin laddning.
Jag tror 8 eller 9 av 10 bilar var taxibilar.
Hade inte taxi fått ladda obegränsat, så hade dom garanterat tappat många av sina kunder.
Det blir såklart lite störigt för oss som är på långtur att behöva vänta dubbelt så lång tid som vanligt.
Ett första steg för att minska köerna på denna stationen hade varit att bygga ut så att alla ladda ena kunde ge max effekt.
Då hade det minskat en hel del på laddtiderna och bilarna hade flyttat sig snabbare.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Uber-anslutna åkare fick (åtminstonne tidigare) erbjudande om 15% rabatt.TiborBlomhall skrev:Vad jag har förstått finns det heller inte några specialavtal för taxi från Tesla, åkarna köper bilarna som vilken som helst privatperson (eller OK då, företag). Bilarna är helt vanliga Teslor.
Sen om det gällde vid ett visst tillfälle eller inte är en annan fråga.
Där och då var det ingen som nappade, då man bara fick köra Model S som Uber Black, inte Uber Lux.
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 968
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
I går strax efter 11 såg det ut så här vid Max Infracity.
Det är alltså redan idag ett problem med många taxibilar vid denna SC. När det kommer ytterligare 50 st taxibilar, så kommer det att bli låång kö...
Det är alltså redan idag ett problem med många taxibilar vid denna SC. När det kommer ytterligare 50 st taxibilar, så kommer det att bli låång kö...
-
- Taxibilar på 4 av 6 laddplatser.
Re: Taxi Stockholm - Superchargers
Sthlm Taxi kör ju massor på Arlanda, klart det blir naturligt med ett litet lunch/mat stopp på Max i Bredden då. Lär väl inte bli lätt att ladda där om det blir ännu fler taxi Teslor som kör mellan Sthlm och Arlanda.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt