The Supercharger Challenge
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Det borde stämma då ingen annan har redovisat något liknande eller bättre resultat. Dock anser vi som vanligt att utan bilder så har det inte hänt eller???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Och då jag anser att cirkeln ska slutas:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Jag tänkte bara nämna att snittförbrukningen för hela resan blev 204 Wh/km.
Lägsta förbrukningen var bakom lastbilen på väg till Uddevalla, 125 Wh/km och det högsta värdet blev runt 245Wh/km på motorväg när det var lite kallare på kväll/natt.
Jag har inte hållit hastighetsbegränsningarna slaviskt men aldrig legat på mer än + moms... (utom några gånger då...(har inte testat toppfarten, riktigt...))
Helt klart är att hastigheten dödar! Alltså batteriets energiinnehåll... Inga problem att justera åtgången med gaspedalen. Precis som med Laefen. Den lilla skillnaden är dock att på motorväg i 120 verklig fart med Leaf så drar den betydligt mycket mer än Tesla Model S 70D i 130 verklig fart! Så mycket gör cv-värdet i lite högre hastigheter.
Kan också tillägga att planer för en ny resa redan finns på ritbordet... Lite annorlunda men lika kul! Sova, vad är det???
Lägsta förbrukningen var bakom lastbilen på väg till Uddevalla, 125 Wh/km och det högsta värdet blev runt 245Wh/km på motorväg när det var lite kallare på kväll/natt.
Jag har inte hållit hastighetsbegränsningarna slaviskt men aldrig legat på mer än + moms... (utom några gånger då...(har inte testat toppfarten, riktigt...))
Helt klart är att hastigheten dödar! Alltså batteriets energiinnehåll... Inga problem att justera åtgången med gaspedalen. Precis som med Laefen. Den lilla skillnaden är dock att på motorväg i 120 verklig fart med Leaf så drar den betydligt mycket mer än Tesla Model S 70D i 130 verklig fart! Så mycket gör cv-värdet i lite högre hastigheter.
Kan också tillägga att planer för en ny resa redan finns på ritbordet... Lite annorlunda men lika kul! Sova, vad är det???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: The Supercharger Challenge
Grymt men jag gör det bättre och antar utmaningen. Upp till bevis. Start 09:20. Första stoppet på Tesla Upplands Väsby kl 09:55. Följ ElectricRide på Instagram
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Det blir ju lite enklare när man äger sin Model S. Jag är ju tvungen att hyra min...
Allting började med en resa till Göteborg (800 km) och sen hem igen. Blev några mil..
Om några år då jag har min Model 3 så blir det annat!
Allting började med en resa till Göteborg (800 km) och sen hem igen. Blev några mil..
Om några år då jag har min Model 3 så blir det annat!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: The Supercharger Challenge
Det här kan ju bli lite som Gumball 3000
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: The Supercharger Challenge
Ska ni inte fixa en kompiskörning?!?! säg fem Teslor som hypermilar på autopilot sverge runt... Det vore nice att se.
Vad blir det för Challange då om man åker två st ? "The Dual Super Charger Challange" ... Osv.
Vad blir det för Challange då om man åker två st ? "The Dual Super Charger Challange" ... Osv.
Tesla Model Y
Re: The Supercharger Challenge
Laddar nu i Gävle. Kört 146 km, 1h12min och 232Wh/km. Följ ElectricRide på Instagram..
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: The Supercharger Challenge
Laddar nu i Sundsvall. Kört 213 km, 1h53min och 221Wh/km. Perfekt väder, gråa moln, torra vägar och 15 grader varmt.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- alset srotom
- Teslaägare
- Inlägg: 137
- Blev medlem: 13 feb 2015 20:32
Re: The Supercharger Challenge
Vart får man tag i en sådan vit jacka?Alexander skrev:Laddar nu i Sundsvall. Kört 213 km, 1h53min och 221Wh/km. Perfekt väder, gråa moln, torra vägar och 15 grader varmt.
Inget jag sett till försäljning tidigare
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Re: The Supercharger Challenge
Kul. Jag är på väg med samma tanke fast medsols och start i Stockholm. Inga ambitioner på tid dock. Går på konsert i Göteborg ikväll så får vi se hur läget är i morgon om jag av fullföljer eller avbryter. Tänkte inte komma ut förrän i Arboga där jag bestämmer om jag åker hem eller till Karlstad/Mora/Östersund. Vi kanske kan ses på en SC på vägen... Vore rätt coolt att tima Max i Upplands Väsby med ankomst exakt samtidigt på söndag.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Well, I don´t know if you really started it...TiborBlomhall skrev:Ohmigod what have I started here
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: The Supercharger Challenge
Vilken tid räknar du med att anlända till Krokom? Kanske skulle komma förbi och säga hej...Alexander skrev:Laddar nu i Sundsvall. Kört 213 km, 1h53min och 221Wh/km. Perfekt väder, gråa moln, torra vägar och 15 grader varmt.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: The Supercharger Challenge
Sant, du startade det.lator skrev:Well, I don´t know if you really started it...TiborBlomhall skrev:Ohmigod what have I started here
Jag skrev bara en artikel om det.
Du har all creds!
Re: The Supercharger Challenge
Att hålla sig till hastighetsbegränsningen, tycker jag ingår om man vill ha tidsrekordet. Eller hur?lator skrev:Jag har inte hållit hastighetsbegränsningarna slaviskt men aldrig legat på mer än + moms... (utom några gånger då...(har inte testat toppfarten, riktigt...))
Re: The Supercharger Challenge
Start idag med rensad lista av besökta laddare... (av någon anledning går det inte att radera de två som är kvar)