uppmärksamhet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

Otroligt vad uppmärksamhet man får... stadsbuss som släpper fram mig och vid rödljuset åker mobilkameran fram, joggare som springer förbi vänder sig om och tummen upp, bilar som lägger sig bakom och följer efter etc etc... märker Ni samma sak? Tänk att en supermiljöbil kan vara så intressant... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

Vilken färg har du?
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

multicoat red
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: uppmärksamhet

Inlägg av Larofo »

Jag får också en del uppmärksamhet när jag är ute och åker..........med min Volvo 242 DL från -76.
Misstänker att det inte är riktigt samma typ av uppmärksamhet som "hybris" menar, men det blir
en hel del leenden i alla fall.

En vacker dag så startar jag upp min alldeles egna Tesla och lyssnar på det härliga motorlju..... eehhh
den sköna tystnaden menar jag.
Tror bestämt jag slipper choken också. Jag längtar.
Det bilbytet anar jag blir ett lagom stort tekniksprång.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

annars har jag en opel kadett 87 till salu om du är sugen... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: uppmärksamhet

Inlägg av Larofo »

Det låter mycket frestande, men jag får försöka att stå emot. :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

med Opeln fick man uppmärksamhet och folk verkade skratta... ;-)

var på stan idag med bilen. Fasen vad folk spanar in bilen...

Åt lunch på ett ställe där jag såg bilen när den vsr parkerad. ca 70% som gick förbi stannade upp, tittade, vred på huvudet... lite olika grader av spana in bilen...

Satt med mobilen och var nästan sugen att tuta lite eller blinka med ljuset men gjorde det inte... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

idag visade jag bilen för min köksdesigner. Halva firman kom ut och kollade. de verkade tro att det var en maserati men fick förklara vad det var. Fick en massa beröm för den snygga färgen. Kul med köksdesigners... bra smak... Multicoat red är som jag sagt snyggast. I sol blir den underbar. ;-)

visade bilen för en kollega i stan. BMW freak. Jag frågade om han var van att åka snabba bilar. Givetvis var svaret... ;-) Han vart lite chockad över 0-100-0-100... ;-) Sedan det roligaste... kurvig väg med lite upp och ned. Torr asfalt. Drog på och körde väldigt aktivt. Blir ganska stora G krafter när en model S kör som en Lotus elise... Han såg lite rolig ut... Tror han fattade varför jag frågade... så kul... När man visar bilen måste man ju även visa denna delen... Normalt kör man ju så lugnt så alltid kul att visa den.. Tror han sitter och konfigurerar en bil på teslamotors.com och klurar nu... Som jag alltid säger... provkör inte om du inte är beredd att köpa / få enorm habegär... ;-)

Love this car...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 07 mar 2014 22:17
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av EricH »

Kanske inte rätt tråd men jag lyckades precis parkera min Model S bredvid en annan Model S i P-hus Gallerian i Sthlm. Med tanke på att bilen är fortfarande rätt ovanlig och att garaget har 800 platser så tyckte jag att det var lite kul.
Model X P100D
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

första gången jag såg en annan model S idag... Sveavägen runt 16. Svart eller blå model S. Faktiskt inte sett en enda model s sedan jag fick min... Fredrik verkar inte vara i Uppsala... Såg fredrik två gånger innan jag fick bilen men nu är han gone... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: uppmärksamhet

Inlägg av Sofie »

Ja nog väcker bilen uppmärksamhet i Örebro, bilen höll till och med på att orsaka en olycka.
Jag skulle svänga vänster, då föraren i bilen brevid stirrade så till den milda grad att han att han höll på att svänga in i bilen till höger om sig , hans passagerare räddade honom.
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 471
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: uppmärksamhet

Inlägg av josve »

Hybris, det var nog mig du såg på Sveavägen :)
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

En kille som jag känner flyktigt frågade mig igår kväll om han kunde få åka med, vi skulle åt samma håll. Idag såg jag att han skriver på Facebook.

"Ni som tycker ni kör fin bil.... Ny BMW eller åker runt i eran flådiga VOLVO.... Sätt er ALDRIG i en TESLA sportmodell!!!
Kan nog vara de grymmaste som går på 4 hjul!!!!
FYYYFAAAN!!!!"


:D
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

Var på Bauhaus drive in och handlade idag. Slängde i ett par säckar i Frunken också. När jag skulle checka ut så gick kassören minutiöst igenom trunken med sin scanner. När han var klar så sa jag med ett flin, ska du inte ta resten också och öppnade Frunken. Det blev stor munterhet bland alla i närheten. Bra ställe att smuggla ut grejer för den oärlige. :D
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: uppmärksamhet

Inlägg av Larofo »

:D Det här är en av mina favorittrådar!
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

visade bilen för en kollega på jobbet för några veckor sedan, Drog på vid en 70 sträcka, bromsade, drog på... man hörde honom "fy faaan vilken grej"... "oooohhh jag har ont i kroppen...". "kommer vara åksjuk hela helgen". Sedan en vecka senare var en av hans systerson eller liknande på jobbet. ville åka en sväng. Samma vända... och igen "jaha då var man helt slut inför helgen igen då..." Galet roliga kommentarer från honom så kul att köra en sväng med honom... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

Vart omkörd av någon kepskille i en VW scirocco R. säkert fultrimmade för den luktade apa... Tänkte vad fasen nu får det vara nog så trampade lite... vad löjligt långsam den bilen är... pinsamt.... dessutom säkert chippad och en massa tönteri... Usch...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

idag på E4an... vit Volvo kör sakta om till höger. Saktar ned, tittar, tummen upp...

Det händer i princip varje dag när man pendlar, parkerar eller stannar...

Idag på Pizzerian. Ägaren började prata Tesla. Var otroligt intresserad. Han hade sett bilen...

otroligt vad uppmärksamhet man får... De som vill köra ikapp är mest Audi, VW och kia... otroligt att med de senare bilarna... jag glider mest och orkar inte bry mig om de som "hetsar". Vet ju att det inte är någon match så Zzzzzzzz.... :-)

Misstänker att en MC Röd ger mer uppmärksamhet än många andra färger. Model S är ganska diskret så vill man synas är en mer synlig färg ett tips... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

Jo överallt kommer det fram månniskor och frågar, alltifrån A-lagare till direktörer och småkillar till gamla damer.
Fråga 1 brukar vara, hur långt kommer man på en laddning? Fråga 2, hur lång tid tar det att ladda? Fråga 3, går den lika snabbt som en vanlig bil?
:mrgreen:
Om jag har tid så blir det en liten åktur, det brukar ge svar på fråga 3.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

Det skulle vara kul att höra kommentarerna i några av de bilar som man svischar förbi. :shock:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

när man parkerar står det alltid några och tittar... tar bilder etc...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
martinsson
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 05 mar 2014 11:58
Ort: Göteborg

Re: uppmärksamhet

Inlägg av martinsson »

hybris skrev:
Misstänker att en MC Röd ger mer uppmärksamhet än många andra färger. Model S är ganska diskret så vill man synas är en mer synlig färg ett tips... ;-)
Min är silvrig och den ger tillräckligt med uppmärksamhet. Jag lovar ;)
Kort och gott är det en riktig "head turner".
Svängde in på ICA och där står två killar och pekar. Man kan se läpparna "T E S L A" :-)
Man ser en del roligt när man är ute och kör.
______________________________________
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare
Inlägg: 215
Blev medlem: 12 mar 2014 23:01

Re: uppmärksamhet

Inlägg av MEL »

Min svarta ger numera lika mycket uppmärksamhet som en Ford Mondeo (nåja). Mötte fyra bilar, (två svarta/två röda) på väg hem från jobbet härom dagen, så det måste ha varit många Stockholmsbilar i vårens Tesla-leveranser. Känns som bilen väcker mer intresse än uppmärksamhet - färre headturners men fortfarande en hel del nyfikna frågor.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: uppmärksamhet

Inlägg av hybris »

stannar jag längre än fem minuter på en plats händer det alltid saker. idag vid centralstationen i Uppsala. Står och väntar på fru. Kommer fram en man i 55+ och knackar på rutan. Frågar om han får ta bilder. Svarar visst...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
z balata
Teslaägare
Inlägg: 335
Blev medlem: 05 mar 2014 19:57
Ort: Stockholm

Re: uppmärksamhet

Inlägg av z balata »

Frugan hade tjejfest igår. Jag kom hem kl 21 och då var alla 6 tjejerna redan rätt glada. Så jag bjöd dem på några provrundor i Teslan. Väldigt uppskattat. :D Det lät ungefär som i berg och dalbanan på Liseberg. :P
Skriv svar