Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?

Inläggav Teslaägare fimpen » 16 apr 2018 07:35

Hej

Nä, förhoppningsvis har ecohitch löst korrosionsproblemet, även om det känns lite sådär att de hade en så risig lösning från början. Ang. garantin så har jag som sagt pratat med Tesla, SC i Upplands Väsby, och deras besked var då att de inte lovar att garantin gäller om man monterat drag, oavsett vad du dragit (även cyklar), detta eftersom ju Tesla inte kan veta vad du kopplat på eller inte. Löjligt, ja, men det var beskedet.

Sedan går det säkert i praktiken fint att dra både det ena och det andra, bilen är stor och tung och bygger på samma plattform som Xen. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle innebära något problem för drivlinan.

/Fimpen
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inläggav lobbin » 17 apr 2018 07:42

Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.

Jag frågade även om problemet som ecohitch hade och fick följande svar
Vi har ikke kendskab til nogen af vores kroge gør det og ej heller fået nogen reklamationer på det :-) Det er beskyttet og monteret korrekt, således dette ikke skulle blive et problem.

Vi har inga planer att köra släp. Däremot fungerade det ypperligt att köra ner till Barcelona och tillbaka med tre cyklar på kroken :)
lobbin

Inläggav Teslaägare blincoln » 17 apr 2018 11:29

lobbin skrev:Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.

Vi har ikke kendskab til nogen af vores kroge gør det og ej heller fået nogen reklamationer på det :-) Det er beskyttet og monteret korrekt, således dette ikke skulle blive et problem.

Vi har inga planer att köra släp. Däremot fungerade det ypperligt att köra ner till Barcelona och tillbaka med tre cyklar på kroken :)

Vi har också monterat drag på Autoskadestuen och är på väg att göra det på den nuvarande bilen med. Jag kollade när de monterade och de lägger gummi mellan drag och bilens infästning för att undvika korrosion.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 17 apr 2018 12:02

blincoln skrev:
lobbin skrev:Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.

Vi har också monterat drag på Autoskadestuen och är på väg att göra det på den nuvarande bilen med. Jag kollade när de monterade och de lägger gummi mellan drag och bilens infästning för att undvika korrosion.

mycket bra! Verkar generellt som att Autoskadestuen är väldigt proffesionella. Tror det blir dom till sommaren för oss också.
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Jaguar I-Pace (leverans nov. -18)
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Köplats Model 3, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav lobbin » 18 apr 2018 11:44

HelectriC skrev:mycket bra! Verkar generellt som att Autoskadestuen är väldigt proffesionella. Tror det blir dom till sommaren för oss också.

Ja, de har gjort ett mycket bra jobb på en parkeringsskada vi hade, trevligt bemötande och kundhantering är ett extra plus.
lobbin

Inläggav Teslaägare lem » 21 apr 2018 09:01

Hej!
Nu är bilen så gammal att jag tror jag vågar koppla in dragkrokskontakten också. Den fälls ned genom bottenplattan (plastskyddet) och det finns bra anvisningar med kontaktstycken för att bryta ut blinkerssignal m.m.

Någon som kopplat in sig på elsystemet för att få fungerande elkontakt? Vore bra när man drar något som kanske delvis skymmer bakljusen...
IMG_0139.JPG
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare

Inläggav Teslaägare fimpen » 21 apr 2018 09:30

Det vore himla bra, har krånglat med takräcken och cykelhållare hela veckan känns det som, väldigt opraktiskt eftersom takräckena är superbesvärliga att montera också. Kanske skulle våga sig på detta också... men tänk va härligt om de kunde typa den för drag, vore väldigt häftigt att dra på husvagnssemester med SMVn...worlds collide! Vår -62:a väger 430 kg så det skulle gå fint är jag övertygad om...

/Fimpen
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 05 maj 2018 15:40

Är det någon som har erfarenhet av Thule Velo Compact? Min plan är att köpa en sådan samt extrastativet för fjärde cykeln. Om någon dessutom har haft den på Model S, så mottages gärna omdöme :)
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Jaguar I-Pace (leverans nov. -18)
Hyundai Kona EV (leverans dec. -18)
Köplats Model 3, VW I.D., Byton, Audi eTron, BMW iX3, Kia Niro Electric
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare pentata » 23 maj 2018 13:57

lem skrev:Hej!
Nu är bilen så gammal att jag tror jag vågar koppla in dragkrokskontakten också. Den fälls ned genom bottenplattan (plastskyddet) och det finns bra anvisningar med kontaktstycken för att bryta ut blinkerssignal m.m.

Någon som kopplat in sig på elsystemet för att få fungerande elkontakt? Vore bra när man drar något som kanske delvis skymmer bakljusen...

Har du regat om bilen för att inte få bekymmer vid besiktning?
Användarvisningsbild
pentata
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Glenn » 23 maj 2018 14:12

Hur mycket ökade förbrukningen med cyklarna på kroken?
Användarvisningsbild
Glenn
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S