Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Moderator: Redaktion
Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Hej?
Jag har beställt men ej hämtat krok från Brink via autoexperten. De tar 10 medans Rameder tar hälften men kan lev först i feb.
- Någon som har erfarenhet om Brink-krok jämfört m Amerikanska kroken?
- Manualen är mkt detaljerad o bra
Jag har beställt men ej hämtat krok från Brink via autoexperten. De tar 10 medans Rameder tar hälften men kan lev först i feb.
- Någon som har erfarenhet om Brink-krok jämfört m Amerikanska kroken?
- Manualen är mkt detaljerad o bra
Hälsningar
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Skillnaden är väl att dragkroken från Brink är "spärrad" så att man enbart kan sätta cykelhållare på. Borde gå att åtgärda med en vinkelslip.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Den Amerikanska kroken har vad jag kan se ett fäste som jag inte ens skulle hänga två cyklar på. Tunnplåt (mot balken bakom stötfångaren) som håller tvärbalken och sen ett fyrkantrör där man stoppar in ett långt fäste som låses med en sprint...
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Tackar lator!
Mats på el o dieseln Nyköping var förbi. Han tog på sig att montera kroken.
Hälsningar
Lars
Mats på el o dieseln Nyköping var förbi. Han tog på sig att montera kroken.
Hälsningar
Lars
Hälsningar
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Om det är Ecohitch du syftar på så är den rejält dimensionerad som vilken dragkrok som helst. Det så brister är möjligheten till bra infästning i bilen. Det finns bara de befintliga bultarna till stötfångaren att fästa i, oavsett vilken krok du väljer. Om man inte ska göra egna modifieringar av karossen förstås.lator skrev:Den Amerikanska kroken har vad jag kan se ett fäste som jag inte ens skulle hänga två cyklar på. Tunnplåt (mot balken bakom stötfångaren) som håller tvärbalken och sen ett fyrkantrör där man stoppar in ett långt fäste som låses med en sprint...
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Dragkroken i sig och tvärbalken är säkert kraftiga nog men när man tittar på de plåtar som tvärbalken sitter i och som skruvas fast i bilens bakdel så verkar de väldigt tunna (skulle uppskatta dem till max 3 mm) vilket också är nödvändigt då de fästes bakom befintliga förstärkningsbalkar. Vridmomentet (eller hur Bjelke ) blir högt då det är ganska långa hävarmar och infästningen håller knappast i längden.mahulkp skrev:Om det är Ecohitch du syftar på så är den rejält dimensionerad som vilken dragkrok som helst. Det så brister är möjligheten till bra infästning i bilen. Det finns bara de befintliga bultarna till stötfångaren att fästa i, oavsett vilken krok du väljer. Om man inte ska göra egna modifieringar av karossen förstås.lator skrev:Den Amerikanska kroken har vad jag kan se ett fäste som jag inte ens skulle hänga två cyklar på. Tunnplåt (mot balken bakom stötfångaren) som håller tvärbalken och sen ett fyrkantrör där man stoppar in ett långt fäste som låses med en sprint...
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
De är grövre än 3 mm, snarare 6 mm skulle jag tro. Den gjorde ett gediget intryck när jag monterade den. Inte vekare än någon annan dragkrok jag monterat. Problemet är som sagt inte kroken utan infästningen i bilen.lator skrev:Dragkroken i sig och tvärbalken är säkert kraftiga nog men när man tittar på de plåtar som tvärbalken sitter i och som skruvas fast i bilens bakdel så verkar de väldigt tunna (skulle uppskatta dem till max 3 mm) vilket också är nödvändigt då de fästes bakom befintliga förstärkningsbalkar. Vridmomentet (eller hur Bjelke ) blir högt då det är ganska långa hävarmar och infästningen håller knappast i längden.mahulkp skrev:Om det är Ecohitch du syftar på så är den rejält dimensionerad som vilken dragkrok som helst. Det så brister är möjligheten till bra infästning i bilen. Det finns bara de befintliga bultarna till stötfångaren att fästa i, oavsett vilken krok du väljer. Om man inte ska göra egna modifieringar av karossen förstås.lator skrev:Den Amerikanska kroken har vad jag kan se ett fäste som jag inte ens skulle hänga två cyklar på. Tunnplåt (mot balken bakom stötfångaren) som håller tvärbalken och sen ett fyrkantrör där man stoppar in ett långt fäste som låses med en sprint...
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Jo det kan det nog bli, har dock inte kollat närmare på den här...lator skrev:Dragkroken i sig och tvärbalken är säkert kraftiga nog men när man tittar på de plåtar som tvärbalken sitter i och som skruvas fast i bilens bakdel så verkar de väldigt tunna (skulle uppskatta dem till max 3 mm) vilket också är nödvändigt då de fästes bakom befintliga förstärkningsbalkar.mahulkp skrev:Om det är Ecohitch du syftar på så är den rejält dimensionerad som vilken dragkrok som helst. Det så brister är möjligheten till bra infästning i bilen. Det finns bara de befintliga bultarna till stötfångaren att fästa i, oavsett vilken krok du väljer. Om man inte ska göra egna modifieringar av karossen förstås.lator skrev:Den Amerikanska kroken har vad jag kan se ett fäste som jag inte ens skulle hänga två cyklar på. Tunnplåt (mot balken bakom stötfångaren) som håller tvärbalken och sen ett fyrkantrör där man stoppar in ett långt fäste som låses med en sprint...
Brink/Thule verkar ju vara en riktigt dimensionerad dragkrok som skulle fungera för det mesta om den bara vore godkänd.
Vridmomentet (eller hur Bjelke ) blir högt då det är ganska långa hävarmar och infästningen håller knappast i längden.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Beställt av rameder för drygt fem kkr. Leverans mitt februari.
Mer bråttom än så är det inte.
Brink är leverantör.
Mer bråttom än så är det inte.
Brink är leverantör.
Hälsningar
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Lars
MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Et foretag i Danmark, präcist ved Service centeret i Kastrup, har monterat många Drag til Model S om någon är interesserat.
dom hetter Autoskadestuen priset är 7.500,- DKK. om jag minnes rät, och dom gör et rigtigt bra job.
dom fixar också service, skador osv, och jobbar primärt med Tesla.
egeren Emil (tidligere jobbat ved Tesla ) och köra själv Tesla:)
dom hetter Autoskadestuen priset är 7.500,- DKK. om jag minnes rät, och dom gör et rigtigt bra job.
dom fixar också service, skador osv, och jobbar primärt med Tesla.
egeren Emil (tidligere jobbat ved Tesla ) och köra själv Tesla:)
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Bra tips!krabbe skrev:Et foretag i Danmark, präcist ved Service centeret i Kastrup, har monterat många Drag til Model S om någon är interesserat.
dom hetter Autoskadestuen priset är 7.500,- DKK. om jag minnes rät, och dom gör et rigtigt bra job.
dom fixar också service, skador osv, och jobbar primärt med Tesla.
egeren Emil (tidligere jobbat ved Tesla ) och köra själv Tesla:)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Är det någon som fått monterat cykelhållarkrok i Göteborgsområdet? Eller är Autoskadestuen i Köpen närmast?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Hej
En liten varning till er som funderar på drag:
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ar-update/
Jag var själv sugen, men ovanstående samt tydliga (muntliga) besked från Tesla att de kunde ifrågasätta batteri- och drivlinegarantin om en monterade drag fick mig att ge upp tanken (åtminstone så länge garantin gäller, och det är ju 8 år...), och skaffa cykelhållare till takräcket istället.
Dock får man ju tillägga att det är löjligt av dem, för visst skulle det gå fint att dra med Sen, bara dragkroken monteras så att man inte får dylika korrosionsproblem.
/Fimpen
En liten varning till er som funderar på drag:
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ar-update/
Jag var själv sugen, men ovanstående samt tydliga (muntliga) besked från Tesla att de kunde ifrågasätta batteri- och drivlinegarantin om en monterade drag fick mig att ge upp tanken (åtminstone så länge garantin gäller, och det är ju 8 år...), och skaffa cykelhållare till takräcket istället.
Dock får man ju tillägga att det är löjligt av dem, för visst skulle det gå fint att dra med Sen, bara dragkroken monteras så att man inte får dylika korrosionsproblem.
/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Men det är väl godkänt att ha ecohitch för att hänga cyklar och dylikt på? Då kan de väl inte ifrågasätta någon garanti.
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Vad jag förstår så är det inte möjligt att ha nåt annat än cykelhållare pga utformningen av kulan? Jag kan inte se att garantin ryker pga att det sitter cyklar bakfimpen skrev:Hej
En liten varning till er som funderar på drag:
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... ar-update/
Jag var själv sugen, men ovanstående samt tydliga (muntliga) besked från Tesla att de kunde ifrågasätta batteri- och drivlinegarantin om en monterade drag fick mig att ge upp tanken (åtminstone så länge garantin gäller, och det är ju 8 år...), och skaffa cykelhållare till takräcket istället.
Dock får man ju tillägga att det är löjligt av dem, för visst skulle det gå fint att dra med Sen, bara dragkroken monteras så att man inte får dylika korrosionsproblem.
/Fimpen
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Ok, ser nu att det var korrosion som var problemet. Men när jag läser artikeln så ser jag också att Ecohitch tog detta på fullt allvar och har ändrat produkten, så att stål och aluminium inte längre har fysisk kontakt. När jag läser svaret från VP hos producenten, så vill de inte ha en produkt som sprider dåligt rykte och tar till sig och ändrar på allt som inte är en bra lösning. Därför antar jag att man inte kommer få samma problem om man låter installera nu.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Anser samma sak.HelectriC skrev:Ok, ser nu att det var korrosion som var problemet. Men när jag läser artikeln så ser jag också att Ecohitch tog detta på fullt allvar och har ändrat produkten, så att stål och aluminium inte längre har fysisk kontakt. När jag läser svaret från VP hos producenten, så vill de inte ha en produkt som sprider dåligt rykte och tar till sig och ändrar på allt som inte är en bra lösning. Därför antar jag att man inte kommer få samma problem om man låter installera nu.
Så jäkla trist bara att bilen inte går att typa om så den får dra, räcker med en 750 kärra för de flesta.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Hur funkar det med Echo hitch och en cykelhållare för 50mm kula? Jag har en Thulehållare som jag vill använda.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
För mig är det bara cykeldelen som är intressant. Jag drar inte på tunga lass och släp med en Tesla, det får transport- och arbetsbilar stå förTars skrev:Anser samma sak.HelectriC skrev:Ok, ser nu att det var korrosion som var problemet. Men när jag läser artikeln så ser jag också att Ecohitch tog detta på fullt allvar och har ändrat produkten, så att stål och aluminium inte längre har fysisk kontakt. När jag läser svaret från VP hos producenten, så vill de inte ha en produkt som sprider dåligt rykte och tar till sig och ändrar på allt som inte är en bra lösning. Därför antar jag att man inte kommer få samma problem om man låter installera nu.
Så jäkla trist bara att bilen inte går att typa om så den får dra, räcker med en 750 kärra för de flesta.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Hej
Nä, förhoppningsvis har ecohitch löst korrosionsproblemet, även om det känns lite sådär att de hade en så risig lösning från början. Ang. garantin så har jag som sagt pratat med Tesla, SC i Upplands Väsby, och deras besked var då att de inte lovar att garantin gäller om man monterat drag, oavsett vad du dragit (även cyklar), detta eftersom ju Tesla inte kan veta vad du kopplat på eller inte. Löjligt, ja, men det var beskedet.
Sedan går det säkert i praktiken fint att dra både det ena och det andra, bilen är stor och tung och bygger på samma plattform som Xen. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle innebära något problem för drivlinan.
/Fimpen
Nä, förhoppningsvis har ecohitch löst korrosionsproblemet, även om det känns lite sådär att de hade en så risig lösning från början. Ang. garantin så har jag som sagt pratat med Tesla, SC i Upplands Väsby, och deras besked var då att de inte lovar att garantin gäller om man monterat drag, oavsett vad du dragit (även cyklar), detta eftersom ju Tesla inte kan veta vad du kopplat på eller inte. Löjligt, ja, men det var beskedet.
Sedan går det säkert i praktiken fint att dra både det ena och det andra, bilen är stor och tung och bygger på samma plattform som Xen. Jag har väldigt svårt att tro att det skulle innebära något problem för drivlinan.
/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
MS 85 -14 (till salu)
MS LR -23 (hämtas snart...)
Beställd: Cybertruck tri motor AWD
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.
Jag frågade även om problemet som ecohitch hade och fick följande svar
Jag frågade även om problemet som ecohitch hade och fick följande svar
Vi har inga planer att köra släp. Däremot fungerade det ypperligt att köra ner till Barcelona och tillbaka med tre cyklar på krokenVi har ikke kendskab til nogen af vores kroge gør det og ej heller fået nogen reklamationer på det Det er beskyttet og monteret korrekt, således dette ikke skulle blive et problem.
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Vi har också monterat drag på Autoskadestuen och är på väg att göra det på den nuvarande bilen med. Jag kollade när de monterade och de lägger gummi mellan drag och bilens infästning för att undvika korrosion.lobbin skrev:Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.
Jag frågade även om problemet som ecohitch hade och fick följande svarVi har inga planer att köra släp. Däremot fungerade det ypperligt att köra ner till Barcelona och tillbaka med tre cyklar på krokenVi har ikke kendskab til nogen af vores kroge gør det og ej heller fået nogen reklamationer på det Det er beskyttet og monteret korrekt, således dette ikke skulle blive et problem.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
mycket bra! Verkar generellt som att Autoskadestuen är väldigt proffesionella. Tror det blir dom till sommaren för oss också.blincoln skrev:Vi har också monterat drag på Autoskadestuen och är på väg att göra det på den nuvarande bilen med. Jag kollade när de monterade och de lägger gummi mellan drag och bilens infästning för att undvika korrosion.lobbin skrev:Vi har fått monterat drag hos Autoskadestuen och är helnöjda hittills. Kroken är lätt att av- och påmontera samt är knappt synlig när man kör utan.
Jag frågade även om problemet som ecohitch hade och fick följande svarVi har inga planer att köra släp. Däremot fungerade det ypperligt att köra ner till Barcelona och tillbaka med tre cyklar på krokenVi har ikke kendskab til nogen af vores kroge gør det og ej heller fået nogen reklamationer på det Det er beskyttet og monteret korrekt, således dette ikke skulle blive et problem.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Någon som monterat Dragkrok Brink/rameder/autoexperten?
Ja, de har gjort ett mycket bra jobb på en parkeringsskada vi hade, trevligt bemötande och kundhantering är ett extra plus.HelectriC skrev:mycket bra! Verkar generellt som att Autoskadestuen är väldigt proffesionella. Tror det blir dom till sommaren för oss också.