Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

danni skrev:
Jag spottade igår en Tesla-lös Tesla-förare utanför Liseberg. Åka spårvagn när man har en Tesla, va, va, va? :shock:
Det låter ju otroligt. Går det? Som att sitta på glasscafé utan att äta glass. Måste vara extrema omständigheter som tvingar en människa att agera sådär orationellt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Teslaspotting

Inlägg av Lessmog »

mati skrev:
danni skrev:
Jag spottade igår en Tesla-lös Tesla-förare utanför Liseberg. Åka spårvagn när man har en Tesla, va, va, va? :shock:
Det låter ju otroligt. Går det? Som att sitta på glasscafé utan att äta glass. Måste vara extrema omständigheter som tvingar en människa att agera sådär orationellt.
Fast å andra sidan: Hur många städer har fortfarande spårvagn? Det kanske gäller att pissa på tallfället (nej, det lät inte helt rätt va?) om man råkar vara i Göteborg.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

Lessmog skrev:
mati skrev:
danni skrev:
Jag spottade igår en Tesla-lös Tesla-förare utanför Liseberg. Åka spårvagn när man har en Tesla, va, va, va? :shock:
Det låter ju otroligt. Går det? Som att sitta på glasscafé utan att äta glass. Måste vara extrema omständigheter som tvingar en människa att agera sådär orationellt.
Fast å andra sidan: Hur många städer har fortfarande spårvagn? Det kanske gäller att pissa på tallfället (nej, det lät inte helt rätt va?) om man råkar vara i Göteborg.
Nej, det där har du fått om bakfittan. Han bor här, så det var nog inget särskilt spårvagnsåkartillfälle för nöjes skull. Möjligen hade han förväxlat spårvagnen med Helix som ligger 200 meter bort.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Teslaspotting

Inlägg av PoloPrinsen »

En väldigt vacker vit Tesla med nya fronten lämnade Citygross/jula i Borås idag kl 1655.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Teslaspotting

Inlägg av StefL »

Noterade vid långhelgens besök i Umeå att Sixt verkar sprida sina hyrteslor över landet - både när jag anlände i torsdags och när jag lämnade Umeå igår stod en S60 från Sixt på hyrbilsparkeringen. Den var dessutom flyttad så den hade varit ute och rört sig under helgen. Nån som vet om Sixt har hyrtesla permanent i Umeå eller om de har några få som de flyttar runt i landet?

Fick även en bra titt på Umeå Eltaxis Model X vid flygplatsen, med deras välformulerade slogan: Saving the Climate in Luxury :-)
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Teslaspotting

Inlägg av Feddan »

danni skrev:
Jag spottade igår en Tesla-lös Tesla-förare utanför Liseberg. Åka spårvagn när man har en Tesla, va, va, va? :shock:
Om det var mig du tänkte på så stod Teslan på Lisebergsparkeringen. Vi skulle bara över gatan för att köpa Thai innan vi åkte hem ;).
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
viktor
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 apr 2017 18:55

Re: Teslaspotting

Inlägg av viktor »

Såg en fin röd model S parkerad i Bollnäs igår runt 16:30. Sett en Leaf i Norränge också ett gäng gånger. Någon här?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

viktor skrev:
Såg en fin röd model S parkerad i Bollnäs igår runt 16:30. Sett en Leaf i Norränge också ett gäng gånger. Någon här?
Wohoo här i "min" lilla stad! :)
Då vet jag nog vems det var, men han finns inte här på forumet vad jag vet (än?) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
viktor
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 apr 2017 18:55

Re: Teslaspotting

Inlägg av viktor »

Bjelke skrev:
viktor skrev:
Såg en fin röd model S parkerad i Bollnäs igår runt 16:30. Sett en Leaf i Norränge också ett gäng gånger. Någon här?
Wohoo här i "min" lilla stad! :)
Då vet jag nog vems det var, men han finns inte här på forumet vad jag vet (än?) :)
Första jag sett inne i stan. Har mött en del på 83an men känns som förbipasserande. Vad har du för färg? Så jag kan hålla utkik.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

viktor skrev:
Bjelke skrev:
viktor skrev:
Såg en fin röd model S parkerad i Bollnäs igår runt 16:30. Sett en Leaf i Norränge också ett gäng gånger. Någon här?
Wohoo här i "min" lilla stad! :)
Då vet jag nog vems det var, men han finns inte här på forumet vad jag vet (än?) :)
Första jag sett inne i stan. Har mött en del på 83an men känns som förbipasserande. Vad har du för färg? Så jag kan hålla utkik.
Min är svart :)
(den röda ädu såg är antagligen A. Forsells)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

Såg precis en S på E4 södergående vid Solna. Han önskade nog att Tesla hade hållit vad Elon en gång lovade då hans laddlucka var öppen. :cry:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Teslaspotting

Inlägg av bullen »

Eller så var det en höghastighetstest av den självstängande. Orkar den stänga luckan i 200km/h motvind.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

bullen skrev:
Eller så var det en höghastighetstest av den självstängande. Orkar den stänga luckan i 200km/h motvind.
Påminner mig om gamla tider
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

bullen skrev:
Eller så var det en höghastighetstest av den självstängande. Orkar den stänga luckan i 200km/h motvind.
Såg ut att gå i 20-30 km/h, han var inte ensam på E4.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

200000 visningar i denna tråd!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

mati skrev:
200000 visningar i denna tråd!
Känns som om jag nästan klarat av det själv :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
mati skrev:
200000 visningar i denna tråd!
Känns som om jag nästan klarat av det själv :?
:lol: japp...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Teslaspotting

Inlägg av Tars »

Vinkade åt en s efter Väsby strax efter 8 på morgonen. Jag va påväg mot Hagby.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av bylund »

En blå på gamla Stockholms/Uppsala-vägen nära Krusenberg i eftermiddags. Vi vinkade båda rentav.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Teslaspotting

Inlägg av Andersen »

20170603_171150.jpg
En vit S på min egen uppfart utanför Uppsala gubevars! Ett lån det senaste dygnet :)

Och som bonus välkomnade mig en splitt ny X mig med en ljus- och dansshow när jag skulle lämna tillbaka den! :D
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Teslaspotting

Inlägg av Crappy »

Jag kunde inte låta bli att parkera i den lediga luckan och visa upp mitt snygga klistermärke
IMG_3094.jpg
Edit: Jag fick en halvtaskig bild på "Jobbakuten" vid en SC idag. Men tyvärr hann han iväg innan jag han ut ur kaffe't
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

Min fru spottade idag två barn i Sannegårdshamnen i Göteborg som körde en Radio Flyer-Tesla, i sällskap av sin pappa. Är det någon forumaktiv, månne? Pappan då alltså, barnen såg lite små ut :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Teslaspotting

Inlägg av lator »

Ovanlig Model S spottad i Östersund igår kväll. Hade ordet MATI på bakluckan... Borde normalt befinna sig ca 70 mil söderut. :?
Synd att du inte svängde in på Elbilsträffen i badhusparken... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Verdi

Re: Teslaspotting

Inlägg av Verdi »

Såg en folierad brun Tesla idag i Fyrislund. Nån slags struktur i folien också tror jag.

Imorse stod det en silverfärgad Model X på jobbparkeringen också.

Är väl så, när man intresserar sig för en viss bilmodell så ser man dem oftare. :)
Verdi

Re: Teslaspotting

Inlägg av Verdi »

Bjelke skrev:
viktor skrev:
Bjelke skrev:
viktor skrev:
Såg en fin röd model S parkerad i Bollnäs igår runt 16:30. Sett en Leaf i Norränge också ett gäng gånger. Någon här?
Wohoo här i "min" lilla stad! :)
Då vet jag nog vems det var, men han finns inte här på forumet vad jag vet (än?) :)
Första jag sett inne i stan. Har mött en del på 83an men känns som förbipasserande. Vad har du för färg? Så jag kan hålla utkik.
Min är svart :)
(den röda ädu såg är antagligen A. Forsells)

Enligt car.info finns det två runt Bollnäs, och tre i resten av Hälsingland. (1 var i Söderhamn, Hudiksvall och Ljusdal) Bollnäs är alltså Hälsinglands Tesla-huvudstad. ;)
Skriv svar