Har kört P100D, P90D och de har exakt samma chassisättning som 90D.
Min tidigare P85+ och tidiga P85D hade styvare chassi.
Precis. + i P85+ var väl just ett sportigare chassie. Detta ärvde P85D initialt, men bilar tillverkade efter april 2015 fick samma som övriga Model S. Finns en del trådar i ämnet om man söker.
Man är bara dum i hela huvudet om man köper en p100d. Vansinne!
Men jag anser att man lever bara en gång, så då är det helt plötsligt ok istället.
Exakt så.
Var befinner sig din bil i leveranskedjan? Min är byggd och påväg till hamnen i USA och har varit det i 1-2 veckor. Snart seglar den väl ut på Atlanten
Man är bara dum i hela huvudet om man köper en p100d. Vansinne!
Men jag anser att man lever bara en gång, så då är det helt plötsligt ok istället.
Exakt så.
Var befinner sig din bil i leveranskedjan? Min är byggd och påväg till hamnen i USA och har varit det i 1-2 veckor. Snart seglar den väl ut på Atlanten
Samma gäller för min.
Det ställer till lite att min bil som va till försäljning "brunnit upp" hos bilförsäljare bara, så det ställer till lite problem.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
DSTR har väl av den anledningen en bil att ha kul med och en Tesla.
Precis. Det finns ingen bil som täcker alla mina behov. (har jag missat någon så tar jag tacksamt emot tips)
Teslan är tyvärr allt annat än en sportbil. Batteriet överhettar alldeles för fort vid inspirerad körning. Drive-by-wire ger inte samma känsla som en sportbil. Fjädringen är alldeles optimerad för komfort. Det är synd att Model S inte fick mercans luftfjädring, där man förutom höjd även kan ställa hårdhet.
Som mitt liv ser ut just nu så behöver jag tre bilar, en till/från jobbet, en familje-/andrabil och en sportbil. Nuvarande bilpark har glidit ifrån det något, då Teslan får tjänsgöra som både till/från jobbet och familjebil. För att lösa dragkroksbehov och andrabil har vi en Fiat 500. Model S känns alldels för stor för mig att kuska till/från jobbet i. Så snart det kommer en elbil med adaptiv farthållare och >20 mils räckvidd så byter jag.
Så nej, för sportbilskänsla så är det bättre att lägga ett par hundringar på en Porsche 911 996'a, även den enklaste med endast 300hk är riktigt kul på kurviga vägar.
Har inte alla 996 utom turbon problem med fodret i cylindrarna?
Annars håller jag med om att man behöver tre bilar.
Model S känns alldels för stor för mig att kuska till/från jobbet i. Så snart det kommer en elbil med adaptiv farthållare och >20 mils räckvidd så byter jag.
Ioniq kanske? Den har till och med nån slags autosteer-ish-funktion utöver den adaptiva farthållaren. Inte världens mest upphetsande bil rent utseendemässigt, men den fungerar säkert bra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Model S känns alldels för stor för mig att kuska till/från jobbet i. Så snart det kommer en elbil med adaptiv farthållare och >20 mils räckvidd så byter jag.
Ioniq kanske? Den har till och med nån slags autosteer-ish-funktion utöver den adaptiva farthållaren. Inte världens mest upphetsande bil rent utseendemässigt, men den fungerar säkert bra.
Vad jag googlat mig till så har den ngn sorts lane departure warning men ingen adaptiv farthållare.
Nu är min P100D upphämtad! Midnight grey med vita perforerade säten och kolfiberinteriör. Har kört en P85D senaste 2,5 veckorna och skillnaden är ganska stor. P85D känns riktigt slö över 30km/h i jämförelse. P100d trycker på ordentligt i motorvägsfart tom. Och räckvidden är 25% bättre.
Väldigt glad att ha fått de ventilerade sätena. Och ny uppdatering gör det möjligt att anpassa höjden på nackstöden som man vill (tidigare var det styrda av hur långt bak sätena var, jag tycker det ser jättekonstigt ut)
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Nu är min P100D upphämtad! Midnight grey med vita perforerade säten och kolfiberinteriör. Har kört en P85D senaste 2,5 veckorna och skillnaden är ganska stor. P85D känns riktigt slö över 30km/h i jämförelse. P100d trycker på ordentligt i motorvägsfart tom. Och räckvidden är 25% bättre.
Väldigt glad att ha fått de ventilerade sätena. Och ny uppdatering gör det möjligt att anpassa höjden på nackstöden som man vill (tidigare var det styrda av hur långt bak sätena var, jag tycker det ser jättekonstigt ut)
Grattis till nya bilen! Låter som den går som ett spjut
Håller verkligen med om att uppdateringen med att anpassa höjden på nackstöden inte kom en dag för tidigt. Upplevde det som ett problem när jag testkörde en X med de stolarna. Hur är stolarna annars jämfört med NextGen i S:en? Lite nyfiken också på hur du upplever chassit/bromsar/styrning? Är det samma känsla som i en 90D som du rapporterade om tidigare i tråden?
Din spec. måste vara en kopia av den här, men med ratten på rätt sida :
Grattis till den fina bilen. Jag hamnade i diskution med en gammal pensionär på TeknikensVärld för någon vecka sedan och han påstår att P100DL är långsamma och ja det finns egentligen inget bra alls med dom. Han rullar tydligen omkring i någon Hybrid. Och i hans värld så bor han troligen i närheten av Nürburgring och pendlar på motorvägen varje dag i 250knyck...
Tycker jag håller en bra men skämtsam ton i min kommunikation med honom. Kanske kan du inta den mer allvarliga tonen och be om att få rejsa en gång mot honom
Roliga bilar iaf, många som har en åsikt om dom däremot =)
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Stolarna är mycket bättre än NG. Kan tänka mig att syntetmaterialet blir väldigt varmt o svettigt på sommaren, därför bra med ventilationen.
Styvheten i chassit känns som 90D. Men blev lite förvånad av styrningen! Den känns mycket bättre och mer direkt, inte så mycket dödläge jag är van vid från tidigare teslor (detta är min 4e)
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Nu är min P100D upphämtad! Midnight grey med vita perforerade säten och kolfiberinteriör. Har kört en P85D senaste 2,5 veckorna och skillnaden är ganska stor. P85D känns riktigt slö över 30km/h i jämförelse. P100d trycker på ordentligt i motorvägsfart tom. Och räckvidden är 25% bättre.
Väldigt glad att ha fått de ventilerade sätena. Och ny uppdatering gör det möjligt att anpassa höjden på nackstöden som man vill (tidigare var det styrda av hur långt bak sätena var, jag tycker det ser jättekonstigt ut)
Grattis till nya bilen! Låter som den går som ett spjut
Håller verkligen med om att uppdateringen med att anpassa höjden på nackstöden inte kom en dag för tidigt. Upplevde det som ett problem när jag testkörde en X med de stolarna. Hur är stolarna annars jämfört med NextGen i S:en? Lite nyfiken också på hur du upplever chassit/bromsar/styrning? Är det samma känsla som i en 90D som du rapporterade om tidigare i tråden?
Din spec. måste vara en kopia av den här, men med ratten på rätt sida :
Fast det ser ut som det är silver 21" i videon, lite smutsiga. Annars samma!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014