Uppgradering AP HW 1.0

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av bylund »

halipte skrev:
Exakt vilken funktionalitet får jag om jag uppgraderar till AP med HW 1.0?

Vad jag förstår ingår bla adaptiv farthållare, automatiskt helljus och summon - men är det någon som sitter på exakt vad som ingår?

/H
  1. Adaptiv farthållare
  2. Automatiskt helljus
  3. Summon
  4. Filhållare
  5. Automatisk fickparkering
  6. Automatisk fancy parking
  7. (Halv-)Automatiskt filbyte
Om jag har glömt något, lägg gärna till i listan
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av halipte »

Tack Bylund!

Vad innebär punkt 6 och punkt 7?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av bylund »

halipte skrev:
Tack Bylund!

Vad innebär punkt 6 och punkt 7?
Jag skulle väl kalla dem f och g ;)
f) är alltså att den kan backa in i en vanlig p-ruta, om det står bilar i rutorna bredvid. Just att man backar in, och inte kör med fronten in gör att det blir Fancy Parking http://fancyparking.com/
g) är att den byter fil om man blinkar och håller i ratten, när filhållaren är på. Den kollar inte att det är fritt bakåt, då den inte kan det, så man måste såklart kolla att det inte kommer någon i hög hastighet bakifrån.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av mati »

Punkt f) kände jag inte till. Lite dum fråga kanske, men vad är skillnanden mellan detta och summon? Det är väl inget annat än att backa in i en ruta. Eller fattar jag fel nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av e5m1r »

mati skrev:
Punkt f) kände jag inte till. Lite dum fråga kanske, men vad är skillnanden mellan detta och summon? Det är väl inget annat än att backa in i en ruta. Eller fattar jag fel nu?
Om summon fungerade som utlovat vid D eventet så skulle det inte vara någon skillnad
Nu är det som så att summon kör bara rakt fram eller rakt bak ( ok lite kan den justera så inte helt rakt ) medan punkt f funkar som parallelparkering fast bilen backar in mellan två bilar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av bylund »

e5m1r skrev:
mati skrev:
Punkt f) kände jag inte till. Lite dum fråga kanske, men vad är skillnanden mellan detta och summon? Det är väl inget annat än att backa in i en ruta. Eller fattar jag fel nu?
Om summon fungerade som utlovat vid D eventet så skulle det inte vara någon skillnad
Nu är det som så att summon kör bara rakt fram eller rakt bak ( ok lite kan den justera så inte helt rakt ) medan punkt f funkar som parallelparkering fast bilen backar in mellan två bilar
En annan viktig skillnad är förarens placering. I fallet summon är den utanför bilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av mati »

Jaha, okej. Man behöver alltså med andra ord inte placera bilen precis utanför rutan. Det visste jag inte att det gick. Det går inte med AP2.

Det här ar alltså summon:

Kod: Markera allt

     x
     x
|x|x| |x|x|
|x|x| |x|x|
Och det här fancy parking:

Kod: Markera allt

       xx
|x|x| |x|x|
|x|x| |x|x|
Rätt uppfattat?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Uppgradering AP HW 1.0

Inlägg av ovelundkvist »

mati skrev:
Jaha, okej. Man behöver alltså med andra ord inte placera bilen precis utanför rutan. Det visste jag inte att det gick. Det går inte med AP2.

Det här ar alltså summon:

Kod: Markera allt

     x
     x
|x|x| |x|x|
|x|x| |x|x|
Och det här fancy parking:

Kod: Markera allt

       xx
|x|x| |x|x|
|x|x| |x|x|
Rätt uppfattat?
Ja.
Skriv svar