Prisvärda tillval?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Prisvärda tillval?

Inläggav Teslaägare mati » 19 maj 2017 12:39

Smutt skrev:Jag tog annan lack tycker det är värt pengarna,hoppade över allt annat sjukt nöjd! Köper AP2 när alla även Mati :lol: säger att den funkar bra

Låter förnuftigt. ;)
Model S P85 (såld)
Model S 90D | lev 2017-03-27 | Deep Blue Metallic | gratis SuC för livet!
14kW solceller på gång för fossilfritt driv-med-el
http://ts.la/marcus8304 - 9000kr i rabatt och fri SuC
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 19 maj 2017 13:36

MagnusF skrev:Tack för alla svar! Panoramatak är väl standard nu tror jag men soltak låter som en bra investering, likaså autopiloten (men inte total självkörning).

Skippar kanske även lädersäten men har två småbarn så läderklädsel kanske är värt.

Vi har lite lutning på garageuppfarten, lite orolig för höjden där. Luftfjädring verkar dock kräva fyrhjulsdrift? Känns som en mycket stor merkostnad. Får fixa till garageuppfarten i så fall

Lutar mest åt standard 75 med soltak, kanske en annan lack. Nypris ca 950. Kanske en demobil med lite mer godis för typ 900 blankt.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Beställer du ny bil nu, så måste du upp i minst 90D för att kunna beställa luftfjädring till Model S. Går inte att få till 75-bilarna, varken med eller utan D.
Model S 85 -2015
eGolf -2015
Reserverat Model 3 samt Jaguar I-Pace
9000kr rabatt på en Tesla samt fri supercharging? Använd denna länk när du ska beställahttp://ts.la/henric5813
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare jpetters » 19 maj 2017 13:51

MagnusF skrev:Tack för alla svar! Panoramatak är väl standard nu tror jag men soltak låter som en bra investering, likaså autopiloten (men inte total självkörning).

Skippar kanske även lädersäten men har två småbarn så läderklädsel kanske är värt.

Vi har lite lutning på garageuppfarten, lite orolig för höjden där. Luftfjädring verkar dock kräva fyrhjulsdrift? Känns som en mycket stor merkostnad. Får fixa till garageuppfarten i så fall

Lutar mest åt standard 75 med soltak, kanske en annan lack. Nypris ca 950. Kanske en demobil med lite mer godis för typ 900 blankt.

Det är det öppningsbara Soltaket (Sunroof) som har fästen för takräcken. Inte glastaket, som nu är standard.
P90D, 21" mörkgrå turbin, folierad mörkblå, pano, luftfjädring, ultra hifi, m.m.
Såld: P85+ med Autopilot, 21" mörkgrå turbin, svart solid, pano, luftfjädring, ultra hifi, m.m.
Referral link: http://ts.la/johan1662
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inläggav Teslaägare chpaulin » 19 maj 2017 16:06

Låter som en bra spec om du kommer ha nytta av takräcke eller är van vid öppningsbart tak. Takhöjden får du på köpet iom att panorama är standard. Köper du privat eller skall du leasa?
Model S 75D levererad i mars 2017 | 9000kr rabatt och fri Supercharging till din nya tesla? => http://ts.la/christian4249
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inläggav MagnusF » 20 maj 2017 07:59

@chpaulin: ska leasa
MagnusF

Inläggav varmdo » 22 maj 2017 19:13

Minns vilket "dilemma" det var med tillvalen, min feedback nedan:

Fyrhjulsdrift: Kör en hel del i Sverige och Norge och valde detta liksom dubbdäck. Utrustningen blev väl inte direkt testad i vintras men känns stabilt. Hade jag kört mer runt Sthlm och söderut hade jag valt dubbfria.

Köldpaket: Förklimatisering via appen är kanon, tar inte många minuter att värma upp bilen. Valde alltså ej detta tillval, utan satsade istället på...

Premium: Riktigt bra, uppskattar särskilt "filtret" och den vassare finishen interiört. Klar bonus med bakluckan.

Valde även till panoramataket, gillar det skarpt... särskilt nu när vädret börjar bli OK! 8-)
http://ts.la/andreas882 - fri supercharging och 9K i rabatt
varmdo

Föregående

Återgå till Model S