1) I ärlighetens namn så säger han ju faktiskt "then, going one step further" innan han går in på saker som AP1 inte får... Fram till dess stämmer ju allt... Så i någon värld var kanske AP2 planerad redan då
The release of Tesla Version 7.1 software continues our improvements to self-driving technology. This release expands Autopilot functionality and introduces the first iteration of Summon.
Using Summon, once you arrive home and exit Model S or Model X, you can prompt it to do the rest: open your garage door, enter your garage, park itself, and shut down. In the morning, you wake up, walk out the front door, and summon your car. It will open the garage door and come to greet you. More broadly, Summon also eliminates the burden of having to squeeze in and out of tight parking spots. During this Beta stage of Summon, we would like customers to become familiar with it on private property. Eventually, your Tesla will be able to drive anywhere across the country to meet you, charging itself along the way. It will sync with your calendar to know exactly when to arrive.
Ja, och vad är problemet?
Allt det där fungerar, om än bara "rakt in", men det fungerar... Jag förstår inte vad du gnäller om
Sedan kommer en likadan framtidsvision i "Eventually your Tesla...", men det är ju inte nödvändigtvis samma fysiska bil som idag; dom berättar där bara vad som komma skall i deras lineup
- detta är vad dag tolkar deras redan medvetna plan mot AP2... Även om de inte kände sig klara med hårdvaran visste de är vilket håll de strävade...
Jag kan hålla hastighetsgränser, med eller utan Ap.
Man kan köra som en blådåre genom att köra helt manuellt. Om detta gynnar trafiksäkerheten kan diskuteras. Jag tror att köra som en biltjuv är farligare för medtrafikanterna än att hålla hastighetsgränserna. Om man tycker att dessa är obefogade så är väl alla som har bestämt dem idioter.
Jag håller hastighetsgränserna i regel och vil någon köra om så är det upp till hen. Man behöver inte visa i alla situationer att man äger en bil som gör från 0 till 100 under 6 sekunder.
Att man skyller på trafikrytm genom att avvika från satta hastighetsgränser håller väl inte när det gäller fortkörningsböter.
Jag tror om man skulle kunna stressa av litet gran i trafiken så skulle alla tjäna på.
1) I ärlighetens namn så säger han ju faktiskt "then, going one step further" innan han går in på saker som AP1 inte får... Fram till dess stämmer ju allt... Så i någon värld var kanske AP2 planerad redan då
The release of Tesla Version 7.1 software continues our improvements to self-driving technology. This release expands Autopilot functionality and introduces the first iteration of Summon.
Using Summon, once you arrive home and exit Model S or Model X, you can prompt it to do the rest: open your garage door, enter your garage, park itself, and shut down. In the morning, you wake up, walk out the front door, and summon your car. It will open the garage door and come to greet you. More broadly, Summon also eliminates the burden of having to squeeze in and out of tight parking spots. During this Beta stage of Summon, we would like customers to become familiar with it on private property. Eventually, your Tesla will be able to drive anywhere across the country to meet you, charging itself along the way. It will sync with your calendar to know exactly when to arrive.
Ja, och vad är problemet?
Allt det där fungerar, om än bara "rakt in", men det fungerar... Jag förstår inte vad du gnäller om
Sedan kommer en likadan framtidsvision i "Eventually your Tesla...", men det är ju inte nödvändigtvis samma fysiska bil som idag; dom berättar där bara vad som komma skall i deras lineup
- detta är vad dag tolkar deras redan medvetna plan mot AP2... Även om de inte kände sig klara med hårdvaran visste de är vilket håll de strävade...
Det står ju att den ska komma till mig och det sa även Elon att det inte behöver betyda att jag står rakt framför bilen. Den ska komma till min dörr och det gör den inte.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
1) I ärlighetens namn så säger han ju faktiskt "then, going one step further" innan han går in på saker som AP1 inte får... Fram till dess stämmer ju allt... Så i någon värld var kanske AP2 planerad redan då
The release of Tesla Version 7.1 software continues our improvements to self-driving technology. This release expands Autopilot functionality and introduces the first iteration of Summon.
Using Summon, once you arrive home and exit Model S or Model X, you can prompt it to do the rest: open your garage door, enter your garage, park itself, and shut down. In the morning, you wake up, walk out the front door, and summon your car. It will open the garage door and come to greet you. More broadly, Summon also eliminates the burden of having to squeeze in and out of tight parking spots. During this Beta stage of Summon, we would like customers to become familiar with it on private property. Eventually, your Tesla will be able to drive anywhere across the country to meet you, charging itself along the way. It will sync with your calendar to know exactly when to arrive.
Ja, och vad är problemet?
Allt det där fungerar, om än bara "rakt in", men det fungerar... Jag förstår inte vad du gnäller om
Sedan kommer en likadan framtidsvision i "Eventually your Tesla...", men det är ju inte nödvändigtvis samma fysiska bil som idag; dom berättar där bara vad som komma skall i deras lineup
- detta är vad dag tolkar deras redan medvetna plan mot AP2... Även om de inte kände sig klara med hårdvaran visste de är vilket håll de strävade...
Det står ju att den ska komma till mig och det sa även Elon att det inte behöver betyda att jag står rakt framför bilen. Den ska komma till min dörr och det gör den inte.
Att söka sig fram till personen var steg 2, det var tydligt i videopresentationen.
I texten ovan anges inget om sned inkörning i garage... Allt som står passar utmärkt på en dörr till huset med rak inkörning i garaget åt sidan från dörren
- Tesla / Elon kan inte hållas ansvariga för er fantasi
Jag tror om man skulle kunna stressa av litet gran i trafiken så skulle alla tjäna på.
Jag håller med dig. Att låta bilen sköta hastigheten och ta det lugnt är absolut någonting jag skriver under på. När det fungerar på rätt sätt. Annars kvittar det.
Grejen är ju att AP rent krasst inte håller hastighetsgränserna när den tvärnitar precis vid skylten. Står det en kamera precis efter skylten, vilket det ofta gör, så åker man dit. Trots att bilen bromsar som en galning och på det viset riskerar att bli påkörd bakifrån så hinner den ju inte komma ner i rätt hastighet om skillnaden mellan den gamla och den nya hastigheten är för stor. En människa sänker ju hastigheten naturligtvis långt tidigare när man ser att det kommer en skylt eller ett samhälle.
Detta innebär bl a att man i praktiken kör utan AP eller att man sköter hastigheten på farthållaren helt manuellt i den mån bilen tillåter det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Alltså, jag har sett den här tråden hela dan och klickat på den många gånger, så plötsligt inser jag var trådrubriken kan tolkas som och öppnar för att skriva detta och då har du precis hunnit före!
Hick.... Sorry för la in denna tråd.. Är ständigt onykter..
Det jag var intresserad av var om man skulle punga ut med 40K extra på en S75D för detta, har beställt en sådan
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Hick.... Sorry för la in denna tråd.. Är ständigt onykter..
Det jag var intresserad av var om man skulle punga ut med 40K extra på en S75D för detta, har beställt en sådan
det förstår vi
Jag skulle iaf inte betala för det nu...
Inte så insatt i AP. Funkar den när man ligger i 120 och man kommer ikapp en kö som snabbt bromsar. Tvärnitar bilen eller räknar den ut hur mycket den måste bromsa för att inte smälla.
Inte så insatt i AP. Funkar den när man ligger i 120 och man kommer ikapp en kö som snabbt bromsar. Tvärnitar bilen eller räknar den ut hur mycket den måste bromsa för att inte smälla.
Beror på vilken mjukvara man har. Frams tills nyligen hade jag nog sagt att bilen inte bromsar alls när kön bromsar snabbt eller rentav står stilla. De senaste två versionerna har förbättrat detta beteende. Men jag skulle inte lita på det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Oj inte bra! Det trodde jag den skulle fixa. Beställde med AP trodde man kunde köra ut på motorvägen hemma och 4mil senare svänger man av. Så slappa man sitta och gasa och bromsa som man gör idag i rusningen
Vad använder man den till, bara en avancerad farthållare?
På motorväg funkar det ganska bra, man sitter mest och håller lite koll typ, men jag har ju AP1 förvisso...
Kommer man ikapp andra som kör mycket sakta så bromsar den in bra (vet inte hur den funkar om dom står helt
still, har inte hänt mig på motorväg ännu utan att jag ändå kopplat ur AP sas)...
Men filbyten tex måste man själv initiera och sedan byter den fil själv (fast den gör det ofta skitdåligt)...
Senast redigerad av Bjelke, redigerad totalt 1 gånger.
Oj inte bra! Det trodde jag den skulle fixa. Beställde med AP trodde man kunde köra ut på motorvägen hemma och 4mil senare svänger man av. Så slappa man sitta och gasa och bromsa som man gör idag i rusningen
Vad använder man den till, bara en avancerad farthållare?
Ja, i nuläget är AP en adaptiv farthållare som dessutom i viss utsträckning klarar av att hålla bilen hyfsat centrerad mellan de vita linjerna. På motorvägar fungerar detta ganska bra, på landsvägar är det inte lika bra. Långsam körning i kö på motorvägen är nog bl a det den klarar bäst.
Oavsett så får/kan man inte släppa ratten längre än några sekunder, annars varnar bilen och stänger i värsta fall av AP.
Adaptiva farthållaren är inte riktigt på samma nivå som hos andra bilar, men den har blivit avsevärt bättre iom de senaste uppdateringarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Alltså, jag har sett den här tråden hela dan och klickat på den många gånger, så plötsligt inser jag var trådrubriken kan tolkas som och öppnar för att skriva detta och då har du precis hunnit före!
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Någon som vet om AP2 är ikapp AP1 ännu eller var det först i december den kommer vara det?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Någon som vet om AP2 är ikapp AP1 ännu eller var det först i december den kommer vara det?
Med tanke på beskrivningarna av AP2 här i tråden, så är den definitivt inte ikapp AP1 ännu.
Men det var ju inte förrän i december AP2 skulle vara ikapp. Året har väl aldrig specificerats?
Någon som vet om AP2 är ikapp AP1 ännu eller var det först i december den kommer vara det?
Det som fortfarande fattas är:
- Döda-vinkel-varning
- Skyltavläsning
- visning av fordon i andra filer
- se skillnaden mellan bilar/lastbilar/motorcyklar
- upptäcka fotgängare
- regnsensor (ingår numera i AP-mjukvaran och fungerar inte än)
- automatiskt helljus (funkar bara i USA)
Nåt jag har glömt?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Coolt, har vi med AP1 döda-vinkel-varning? Hur funkar den, är det ultraljudssensorerna som används sas? För är det "bara" det (dom ser ju inte så långt) så borde det
väl funka på AP2 oxo? Det har ju inget att göra med bildteknik osv så den lilla programsnutten borde väl finnas med i AP2 oxo,eller?
Coolt, har vi med AP1 döda-vinkel-varning? Hur funkar den, är det ultraljudssensorerna som används sas? För är det "bara" det (dom ser ju inte så långt) så borde det
väl funka på AP2 oxo? Det har ju inget att göra med bildteknik osv så den lilla programsnutten borde väl finnas med i AP2 oxo,eller?
Jag har inte sett det själv men det påstås iaf. Det är mycket som borde funka med AP2.
Numera kan ju AP2 uppenbarligen avgöra om det finns en bil bredvid innan man byter fil. Men den varnar inte på något sätt när man byter fil manuellt trots att finns bilar där.
Vår Mazda har radar bakåt. Den varnar till och med när bilen bakom oss blir omkörd. Det är ganska imponerande och framförallt mycket säkrare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14