MS med dragkrok

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: MS med dragkrok

Inläggav lator » 13 jan 2018 15:31

mati skrev:
Leo skrev:Var bara väldigt nog då du fäster in stål mot aluminium. Så att de isoleras från varandra. Finns en i USA med drag där aluminiumen korriderat rejält i fästhålen. Vilket upptäcktes vid en krockreparation. Finns länk och bilder i en tråd härifrån på forumet ganska nyligen.

Typ denna tråd, första sidan. ;)

Läste igenom historien om den rostiga dragkroken och dess aptit på aluminium... Givetvis måste ytorna separeras så att kontakt mellan de olika metallerna undviks men all montering av dragkrokar måste vara stum och utan brickor eller gummimattor emellan. Ingen vederhäftig bilprovning här i Sverige skulle godkänna en montering enligt de instruktioner som ges av Torklift eller av den typ som plåtverkstaden implementerade. Nu kanske det inte spelar någon roll vad gäller cykelhållare på Model S men vad jag förstår så finns samma problem på de fabriksmonterade dragkrokarna på Model X... :o Den enda vettiga lösningen torde vara att montera dragkrokar tillverkade i aluminium.
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare Leo » 13 jan 2018 16:11

Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D
Använd min referallänk och få fri laddning på Tesla Supercharger! http://ts.la/erik9108
X100D-17
e-Golf-18
Reserverad Model 3
Tidigare P85-14 3000mil
Tidigare 3st e-Golf, tot 6000mil
Tidigare e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav lator » 13 jan 2018 16:43

Leo skrev:Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D

Näääää.... ;) :lol:

Lem dragkrok Tesla.JPG
Användarvisningsbild
lator

Inläggav lator » 13 jan 2018 16:44

Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare mati » 13 jan 2018 17:14

lator skrev:Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.

Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?
e-Golf 2018
Model S som andrabil
Förbokat Audi e-tron med dragkrok!
mati
Teslaägare

Inläggav lator » 13 jan 2018 18:57

mati skrev:
lator skrev:Den intressanta fortsättningen borde handla om hur Tesla har löst infästningen på Model X.

Kanske inte alls. Jag tänker bara på alla rostiga stålskruvar som satt på tidiga Model S. Någon som vågar kolla?

Vem blir först mad att tappa draget på sin Model X? Den som kör i "chillmode"! :lol:
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare Bjelke » 13 jan 2018 19:14

lator skrev:
Leo skrev:Cykelhållarfäste krävs det nog ingen kraftigare montering för att få fast och behöver inte godkännas. För du tänker väl inte DRA något med dragkroken :D

Näääää.... ;) :lol:

:lol:
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Föregående

Återgå till Model S