eller den ja, men det viktiga är nog att ha med tredje raden
Tror inte heller att 5 säten kommer nog inte bli så populärt. Räcker 5 säten så borde Model S passa och ifall man är ute efter att kunna packa mycket så är en framtida pickup från Tesla bästa lösningen.
De bakersta sätena kan ju fällas så det blir helt plant. Även ifall vi är 5 i familjen så funderade vi ett tag på 6 säten eftersom det ändå skulle ge en extraplats jämfört med idag men bestämde oss ändå för 7 så att ett par kan åka med oss.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det gick snabbt! Jag reserverade min Model X 22 februari och idag kom mailet med inbjudan till Design Studion. Så nu öppnar man även för vanliga Production orders. Helt billigt blir det iaf inte
Vad kostar instegsvarianten 70D? Skulle vara intressant för att kunna jämföra med Model S.
eller den ja, men det viktiga är nog att ha med tredje raden
Tror inte heller att 5 säten kommer nog inte bli så populärt. Räcker 5 säten så borde Model S passa och ifall man är ute efter att kunna packa mycket så är en framtida pickup från Tesla bästa lösningen.
De bakersta sätena kan ju fällas så det blir helt plant. Även ifall vi är 5 i familjen så funderade vi ett tag på 6 säten eftersom det ändå skulle ge en extraplats jämfört med idag men bestämde oss ändå för 7 så att ett par kan åka med oss.
hur blir egentligen bagaget om man har 5? får man djupare golv (dvs mer plats) när den tredje raden inte stjäl utrymme?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tack för länken. Jag inser dock att eftersom du har en signaturreservation så kan jag inte utläsa priset för en 90D. Jag håller med om att kostnaden var högre än befarat. Min smärtgräns går vid cirka 1,2M pengar och jag börjar bli bekymrad över om en 90D alls kommer rymmas i budgeten. Jag klarar mig inte gärna med en 70D då vi reser ganska ofta till Italien och Schweiz med bil. Jag behåller ändå min reservation och hoppas på det bästa.
Min nick kommer mycket riktigt från Lasse Lucidor med vilken jag delar förnamn. Min riktiga anfader är egentligen den norske kungen Harald Hårfager (!) vilket jag lärde mig nyligen av min släktforskande syster. Det senare är lite ironiskt eftersom min hårbeklädnad är tämligen begränsad.
Søk på Harald Jordfreser och Øystein Sunde på Youtube så har du hela din slækthistoria + ett gott skratt
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Model X P90D 1.334.400
Fyrhjulsdrift Inkluderat
EXTERIÖR
Röd Multi-Coat Färg 16.300
22-tums turbinfälgar karbon/svart onyx 48.900
INTERIÖR
Ultravita säten 27.200
Kolfiberdekor 10.900
Svart innertak Inkluderat
Interiör med sju säten 43.400
PERFORMANCE
Ludicrous Speed Uppgradering 109.000
Aktiv spoiler Inkluderat
Teslas röda bromsok Inkluderat
CHARGING
Supercharger Enabled Inkluderat
TILLVAL
Autopilot-funktioner 27.200
Premium Uppgraderingspaket 48.900
Aktiv luftfjädring Inkluderat
Ultra hi-fi-ljud 27.200
Köldpaket 10.900
Dragpaket 8.200
Destinations- och regelmässig dokumentavgift 3.950
FORDONSPRIS 1.716.450
Tackar! När jag jämför med min konfigurering på Signature så kommer jag alltså betala ca 30tkr mer för exakt samma utrustning och nästan 80 tkr mer om jag väljer 20"-fälgar på Signature... Känns lite sniket av Tesla med tanke på att man parkerat 263tkr hos dom i 18 månader. Frågan är hur länge det skulle dröja att få en icke-Signature? Med tanke på att jag skulle klara mig utmärkt med en 90D och inte är ute efter farten så rör det sig om nästan 300 tkr för x antal månaders väntan och lite mindre kraftfull bil.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Interiör med sju säten 43.400
Interiör med sex säten 32.600
Är den 5 sitsig standart?
Ja, men i USA så är det tydligen längre väntetid om man väljer 5 sitsig. Om det är samma i Europa får någon annan kolla.
Ahh, då är Signature inte dyrare i exakt samma konfiguration utan 14 tkr billigare om man tar 22" fälgar. Väljer man 20" fälgar så blir dock Signature 34 900 kr dyrare än motsvarande P90D General Production.
Tror inte det spelar någon roll i andrahandsvärdet att bilen kommer några månader tidigare vid nyleveransen...
Slutade på 1.598.400. Tror jag ber att få tillbaka mina 30.000 o kör min gamla S nåt år till.
Eller går det att överlåta reservationen till någon som vill längre fram i kön?