Nyren skrev:Ja det kommer jag att teckna så fort jag får regnr. Men min poäng är ju att åtminstone Länsförsäkringar verkar ha koll på bilens verkliga effekt oavsett vad som står i bilregistret.vigge50 skrev:De bör du vara riktigt nöjd med om det inte finns någon stor hake i avtalet.Nyren skrev:Jag ringde till Länsförsäkringar i Skåne idag för att få prisuppgift för min nya Model S60D. Jag har inte fått reg.nr ännu men jag uppgav en likadan bil som någon på forumet här just hämtat ut. Just den bilen är registrerad att ha 386kW, dvs 525hk, men kvinnan jag pratade med fick upp 267kW, vilket stämmer betydligt bättre med verkligheten. Jag fick för övrigt ett pris på 4840kr/år för halvförsäkring, vilket jag tycker är riktigt bra.
Nu i veckan fick jag äntligen mitt regnr och ringde genast och skulle teckna försäkringen. Då blev kvinnan på Länsförsäkringar (ringde samma som jag pratade med förra gången) plötsligt tveksam och var tvungen att prata med en kollega. Det visade sig att min bil var registrerad annorlunda, med 525 hk etc. och att hon var tvungen att kolla upp det och återkomma.
Idag, två dagar senare ringde hon igen och berättade att de hade diskuterat det här noga med Transportstyrelsen och att hon nu kunde erbjuda samma pris som innan! Det hade tydligen varit felaktigheter som de hade rett ut, men nu är jag iaf jättenöjd! Bra bolag det där, tycker jag.

Imorgon hämtar jag bilen - feelgood-känsla...