Vibrationer/drivaxelproblemet

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Vibrationer/drivaxelproblemet

Inlägg av kanylbullen »

Nu hör jag ett tydligt knarrande vid kraftig acceleration, inga vibrationer. Ärr det så det börjar?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Vibrationer/drivaxelproblemet

Inlägg av olarsson »

Nej, det skulle jag inte säga. Inte för mig i alla fall. Det börjar som svaga darrningar eller vibrationer och förvärras efterhand. Inga ljud.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Vibrationer/drivaxelproblemet

Inlägg av Johnalm »

För mig är det både vibrationer och oljud, låter som bilen hackar fram.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Patrik Hast
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 sep 2018 23:04

Re: Vibrationer/drivaxelproblemet

Inlägg av Patrik Hast »

olarsson skrev:
Någon som har problem med vibrationer även när ni är uppe i fart och håller jämna hastighet? Jag har senaste tiden fått kraftiga vibrationer/skakningar i farter mellan 110 och 130. Har acc-vibrationerna också kanske ska tilläggas.
Min vibrerar kraftigt efter 100km/t och olidligt efter130! Ingen skillnad mellan sommar och vinter däck/fälgar. Den har gått snart 7000mil och osäker om den håller till permanent lösning. Någonting mer måste ta stryk av allt vibrerande och knaster...
Model X 90D CPO med dragkrok så klart.

Standard fråga #1 Hur långt kommer du på en tank?
Standard fråga #2 Hur lång tid tar det att tanka?
Standard fråga #3 Knakar och vibrerar dina drivaxlar?
Verdi

Re: Vibrationer/drivaxelproblemet

Inlägg av Verdi »

Patrik Hast skrev:
olarsson skrev:
Någon som har problem med vibrationer även när ni är uppe i fart och håller jämna hastighet? Jag har senaste tiden fått kraftiga vibrationer/skakningar i farter mellan 110 och 130. Har acc-vibrationerna också kanske ska tilläggas.
Min vibrerar kraftigt efter 100km/t och olidligt efter130! Ingen skillnad mellan sommar och vinter däck/fälgar. Den har gått snart 7000mil och osäker om den håller till permanent lösning. Någonting mer måste ta stryk av allt vibrerande och knaster...
Är det en facelift så kan det vara nåt med fronten. Det hade jag på min -16. Annars är den väldigt känslig för dåligt inställda hjul. Gör en hjulinställning!

När jag hade fixat de två sakerna så vibrerade den inte i fart iaf. Bara under acceleration.
Skriv svar