Känner igen det mesta du skriver, men när jag satt i sladden och laddning är schemalagd till senare, så lyser laddlampan förstås blått. Om jag dock genast öppnar dörren så att fläkten går igång igen så börjar laddlampan blinka grönt, dvs. indikera att den drar ström genom laddsladden. Det har jag tolkat som att den använder sladdens ström till värme och AC* (och på senare tid batterivärmning) om den kan.Monark1954 skrev:Får intrycket att värma kupén och laddning är två fristående funktioner.
Har inte testat konsekvent med har märkt att laddningsnivån sjunkit när kupévärmen gick. Bilen hade laddat klart till inställd nivå men startade inte ladda igen.
Ladda och värme kupén samtidig går bra, värma har prio så laddtiden blir med vilken ström som finns över.
Att laddningen på morgonen legat någon procentenhet lägre än laddgränsen har jag alltid tolkat som att bilen hunnit tappa lite laddning sedan den blev färdigladdad på natten.
~~
*Aircondition, inte växelström.