Om inte fri laddning erbjuds längre, är det bättre köpa en begagnad X100D med friladdning eller en sprillans, hur mycket slår det på ekonomin?
Någon som har räknat på det?
Det finns inga X100D med fri laddning väl?
Hur det slår på ekonomin? Marginellt skulle jag säga. Men det beror väl på. Är du en kringresande säljare som kör 6000 mil om året så är det klart att det svider. 2000-2500:-/mån. Men för en vanlig användare så är det inte många hundralappar per år. Man får väl 400 kWh/år gratis? Det räcker till ~150 mil. Jag personligen ligger väl ungefär där. Så för mig skulle det alltså inte göra nån skillnad alls.
På 15mån och drygt 4000mil så har min X90D laddat 3,687.39 kWh på SuC vilket skulle kostat ganska exakt 7000kr eller typ 450kr/mån och då laddade jag galet mycket suc i början pga ingen laddning hemma. Är nog nere på 100kWh/mån nu...