Model X eller S
Moderator: Redaktion
Re: Model X eller S
Haft P85 i 2,5år och X100D i ett år.
Min rekommendation är att om du ska köpa en X välj 100 batteri och 7-sits. Då får du möjlighet att ta med fler (kompisar til barnen...) på resor, dragkrok och vettig räckvidd. Undvik 22” eller köp i så fall till de i efterhand. Finns många som säljer 22” här på forumet. (Kommer själv sälja en omgång framöver) Betydligt billigare och då har du 20”fälgar till vinterdäcken klara från början.
Vill du ha en sportigare, snyggare och roligare bil att köra välj S. Där du eventuellt kan klara dig med en 75:a! Vilket då blir en helt annan prislapp.
Begagnat skulle jag nog köpa direkt från Tesla, tack vare deras suveräna garantier då de säljer begagnade.
Min rekommendation är att om du ska köpa en X välj 100 batteri och 7-sits. Då får du möjlighet att ta med fler (kompisar til barnen...) på resor, dragkrok och vettig räckvidd. Undvik 22” eller köp i så fall till de i efterhand. Finns många som säljer 22” här på forumet. (Kommer själv sälja en omgång framöver) Betydligt billigare och då har du 20”fälgar till vinterdäcken klara från början.
Vill du ha en sportigare, snyggare och roligare bil att köra välj S. Där du eventuellt kan klara dig med en 75:a! Vilket då blir en helt annan prislapp.
Begagnat skulle jag nog köpa direkt från Tesla, tack vare deras suveräna garantier då de säljer begagnade.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Model X eller S
X dörrarna strular inte konstant. Tror att det är enorm skillnad på en tidig 2016 och en ny i det avseendetMDurante skrev:Det är lite av lyxvalet mellan icke fungerande dörrhandtag på TMS eller falconvingar som strular konstant med sensorfel och måste öppnas manuellt via MCUn. Oavsett, fantastiska bilar bägge två. Vi har inget behov för dragkrok och då blev valet ganska lätt.OlleBack skrev:Tycker inte du ska behöva välja Model X för att du har två barn. Vi bytte från en audi a6 kombi till Tesla model S och upplever bagaget som minst lika stort.
Sen kan ju en x vara cool ändå
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Model X eller S
Det är väl samma sak med dörrhandtagen på S?AKarlsson skrev:X dörrarna strular inte konstant. Tror att det är enorm skillnad på en tidig 2016 och en ny i det avseendetMDurante skrev:Det är lite av lyxvalet mellan icke fungerande dörrhandtag på TMS eller falconvingar som strular konstant med sensorfel och måste öppnas manuellt via MCUn. Oavsett, fantastiska bilar bägge två. Vi har inget behov för dragkrok och då blev valet ganska lätt.OlleBack skrev:Tycker inte du ska behöva välja Model X för att du har två barn. Vi bytte från en audi a6 kombi till Tesla model S och upplever bagaget som minst lika stort.
Sen kan ju en x vara cool ändå
Model Y P
Model S P
Model S P
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Model X eller S
Ok jag ska erkänna att jag inte har koll på hur många TMX som har problem med sina dörrar hemma i Sverige. Här i Norge är det katastrof, varje gång jag är på service center står det X i kö som visar missnöje på leverering av bil till service, men det rullar också 9917st här, och de flesta vänner jag har med X 2016 eller 2018 har alla haft någon sväng med dörrarna.
Samma sak med handtagen på S, jag har inte ägt en enda S utan dörrhandtagsfel. Samma med de jag känner som kör S, 90% har bytt minst ett handtag.
Samma sak med handtagen på S, jag har inte ägt en enda S utan dörrhandtagsfel. Samma med de jag känner som kör S, 90% har bytt minst ett handtag.
Re: Model X eller S
Tack för bra input allesammans!
Har filtrerat ner det till att välja mellan en 7 sitsig model X 100d och en Model S 100d. Gissar att man är glad de gånger man behöver 7 säten. Och de fälls ju väldigt smidigt ned.
Just nu lutar det mot X pga lastutrymmet. Men Ska provköra en kompis S i helgen och höra va hans erfarenheter är.
Har filtrerat ner det till att välja mellan en 7 sitsig model X 100d och en Model S 100d. Gissar att man är glad de gånger man behöver 7 säten. Och de fälls ju väldigt smidigt ned.
Just nu lutar det mot X pga lastutrymmet. Men Ska provköra en kompis S i helgen och höra va hans erfarenheter är.
Re: Model X eller S
Jag har en Model X producerad under första halvan av 2016. Jag har i princip inte haft några som helst problem med falkvingedörrarna som används dagligen. Det enda strulet var ett konstruktionsfel på alla tidiga Model X där dörrstängningen skavde på lacken. Detta är åtgärdat på både min och alla nyare Model X.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Model X eller S
Du går ju dock helt klart upp i lastutrymme om du går från XC60 till en S. Volymsmässigt. Stående cyklar och sånt är inte helt optimalt i S.swegarm skrev:Tack för bra input allesammans!
Har filtrerat ner det till att välja mellan en 7 sitsig model X 100d och en Model S 100d. Gissar att man är glad de gånger man behöver 7 säten. Och de fälls ju väldigt smidigt ned.
Just nu lutar det mot X pga lastutrymmet. Men Ska provköra en kompis S i helgen och höra va hans erfarenheter är.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Re: Model X eller S
Det där med dragkroken köper jag rakt av, för jag har samma problem. Fast jag behöver drag rätt ofta, vilket gör att min Model S kommer så småningom att ersättas med en bil som kan dra släp.swegarm skrev:Köpa model S och hyra bil de gånger man behöver dragkrok (har en idag, aldrig använt) eller ska åka på långresor.
Men det med långresorna fattar jag inte. En Model S är gjord för långresor. Räckvidden är till och med bättre än på en Model X. En Model S har otroligt stort bagageutrymme, mycket mer än de flesta kombibilarna som finns på marknaden. Mer än en Volvo V70 eller V90, även om det kanske inte ser ut så från utsidan. Jag vet inte vilken bil som passar dig bättre, det får du i slutändan avgöra själv, men ta inte en Model X bara för att du tror att en S är för liten. Det är den verkligen inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Model X eller S
Och köper du en Model X, ta 7sits. 6sits är ultimat lyx men dyrt, 5sits känns som du lika gärna kan ha en S. Men det är min åsikt, som är på min tredje X, nu med 7 säten, tidigare två var med 6 säten
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Model X eller S
+1 på det.mati skrev:Det där med dragkroken köper jag rakt av, för jag har samma problem. Fast jag behöver drag rätt ofta, vilket gör att min Model S kommer så småningom att ersättas med en bil som kan dra släp.swegarm skrev:Köpa model S och hyra bil de gånger man behöver dragkrok (har en idag, aldrig använt) eller ska åka på långresor.
Men det med långresorna fattar jag inte. En Model S är gjord för långresor. Räckvidden är till och med bättre än på en Model X. En Model S har otroligt stort bagageutrymme, mycket mer än de flesta kombibilarna som finns på marknaden. Mer än en Volvo V70 eller V90, även om det kanske inte ser ut så från utsidan. Jag vet inte vilken bil som passar dig bättre, det får du i slutändan avgöra själv, men ta inte en Model X bara för att du tror att en S är för liten. Det är den verkligen inte.
Har testat och lånat X flera gånger och volymmässigt tar den lite mer bagage men för min användning med bland annat hundar har jag inte så mycket mer användbart utrymme. Större frunk är i så fall det som hade givit mig mest.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7088
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Model X eller S
Jag har själv en 7-sitsig X, och har kört S många gånger som lånebil, och personligen så tycker jag inte det är någon konkurrens, X är så mycket bekvämare, inte minst för baksätespassagerarna.
Möjligheten till sju sittplatser samt dragkrok var det som avgjorde för mig, men en av de främsta fördelarna med X i "daglig drift" tycker jag är vindrutan. I alla andra bilar, inklusive Model S, känns det nu som jag kikar ut genom ett brevlådeinkast eller har skygglappar på mig, synfältet i X är helt oslagbart.
Nackdelarna jag har upplevt är främst:
1. Lastutrymme. Eftersom jag har gamla 7-sitsiga, med monopost-stolar i andra raden, så är bagageutrymmet rätt begränsat, framförallt vad gäller på längd på last, eftersom det inte går att fälla stolarna. Detta är ju inte ett problem idag eftersom andra raden går att fälla helt.
2. Inget takräcke. Jag har löst det genom en lastkorg på draget, men det går ju inte att ha något som är längre än c:a 2m där, då får man använda släpvagn.
3. Den undermåliga sikten genom bakrutan, med alla sju stolar uppfällda så ser man i princip bara en skog av nackstöd i backspegeln.
Trots dessa nackdelar skulle jag alla dagar i veckan välja X igen!
/fth
Möjligheten till sju sittplatser samt dragkrok var det som avgjorde för mig, men en av de främsta fördelarna med X i "daglig drift" tycker jag är vindrutan. I alla andra bilar, inklusive Model S, känns det nu som jag kikar ut genom ett brevlådeinkast eller har skygglappar på mig, synfältet i X är helt oslagbart.
Nackdelarna jag har upplevt är främst:
1. Lastutrymme. Eftersom jag har gamla 7-sitsiga, med monopost-stolar i andra raden, så är bagageutrymmet rätt begränsat, framförallt vad gäller på längd på last, eftersom det inte går att fälla stolarna. Detta är ju inte ett problem idag eftersom andra raden går att fälla helt.
2. Inget takräcke. Jag har löst det genom en lastkorg på draget, men det går ju inte att ha något som är längre än c:a 2m där, då får man använda släpvagn.
3. Den undermåliga sikten genom bakrutan, med alla sju stolar uppfällda så ser man i princip bara en skog av nackstöd i backspegeln.
Trots dessa nackdelar skulle jag alla dagar i veckan välja X igen!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7088
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Model X eller S
P.S. räckvidden med X90D har inte varit något problem för oss, med 20"-däck och korrekt tryck så drar min bil c:a 230Wh/km vid 110km/h i Sverige, och väsentligt lägre i Europa.
Jag har kört flera långresor 500+ mil som har varit helt bekymmersfria vad gäller räckvidd och laddning, det är enstaka gånger som vi har väntat på bilen, för det mesta är bilen redo innan vi är det.
En X100D har 15-20% bättre räckvidd än min bil, vilket borde göra detta till en icke-fråga.
/fth
Jag har kört flera långresor 500+ mil som har varit helt bekymmersfria vad gäller räckvidd och laddning, det är enstaka gånger som vi har väntat på bilen, för det mesta är bilen redo innan vi är det.
En X100D har 15-20% bättre räckvidd än min bil, vilket borde göra detta till en icke-fråga.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: Model X eller S
Har haft en S tidigare och har nu en 7-sitsig X (med de gamla, ej fällbara, sätena). Båda är fantastiska bilar som lastar otroligt mycket (speciellt nya 5/7sits Model X där man kan fälla sätena) och passar utmärkt för långresor. I synnerhet när man har barn och ändå måste göra längre stopp med jämna mellanrum för mat, toalettbesök och dylikt. Så laddstoppen på långresa ser jag inte som något större problem direkt.
När det gäller S vs X så är det två olika bilar. S är klart sportigare, roligare att köra och har längre räckvidd vid samma batteristorlek (skulle säga att en S75D inte är allt för långt ifrån en X100D till och med). Den är också snyggare i mitt tycke (även om jag gillar utseendet på X:en också) samt har bra med plats för passagerare.
X är en bekvämare bil att köra (även om den inte är lika inspirerande) och åka i (även för passagerarna) och den lastar mer än S (både i det "vanliga" bagageutrymmet samt om man har fällbar mittenrad). Plus också för att den finns som 6 och 7 sits med klart godkänt bagageutrymme (7 sits i S tar upp väldigt mycket plats i bagaget när dessa platser används) och dragkrok. Vindrutan är underbar och falkvingedörrarna riktigt praktiska när man har barn (stor öppning såklart, men också att barnen kan öppna dörren själva utan att man behöver vara rädd för dörruppslag).
Skulle säga såhär: är det viktigt att kunna köra med fler än 5 pers i bilen (kompisar till barnen, släkt och vänner etc) eller om dragkrok står högt på listan så välj Model X. Om inte så funkar en S utomordentligt bra också. Men det bästa är att åka till Tesla och provköra/provsitta båda.
Och till sist en liten kommentar om varför vi bytte; vi ville ha möjlighet att vara fler än 5 i bilen då vi ofta har kompisar till våra två barn, eller familj, med oss på diverse utflykter, aktiviteter och semestrar.
När det gäller S vs X så är det två olika bilar. S är klart sportigare, roligare att köra och har längre räckvidd vid samma batteristorlek (skulle säga att en S75D inte är allt för långt ifrån en X100D till och med). Den är också snyggare i mitt tycke (även om jag gillar utseendet på X:en också) samt har bra med plats för passagerare.
X är en bekvämare bil att köra (även om den inte är lika inspirerande) och åka i (även för passagerarna) och den lastar mer än S (både i det "vanliga" bagageutrymmet samt om man har fällbar mittenrad). Plus också för att den finns som 6 och 7 sits med klart godkänt bagageutrymme (7 sits i S tar upp väldigt mycket plats i bagaget när dessa platser används) och dragkrok. Vindrutan är underbar och falkvingedörrarna riktigt praktiska när man har barn (stor öppning såklart, men också att barnen kan öppna dörren själva utan att man behöver vara rädd för dörruppslag).
Skulle säga såhär: är det viktigt att kunna köra med fler än 5 pers i bilen (kompisar till barnen, släkt och vänner etc) eller om dragkrok står högt på listan så välj Model X. Om inte så funkar en S utomordentligt bra också. Men det bästa är att åka till Tesla och provköra/provsitta båda.
Och till sist en liten kommentar om varför vi bytte; vi ville ha möjlighet att vara fler än 5 i bilen då vi ofta har kompisar till våra två barn, eller familj, med oss på diverse utflykter, aktiviteter och semestrar.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Re: Model X eller S
Jag fick problemet det på min som leverades i början på juni.Svenssons skrev:Det enda strulet var ett konstruktionsfel på alla tidiga Model X där dörrstängningen skavde på lacken. Detta är åtgärdat på både min och alla nyare Model X.
Re: Model X eller S
Har en S. Har idag lånat hem en X. Barnen kommer sälja pappa om han inte fixar en X.ellerstrom skrev:Har haft en S tidigare och har nu en 7-sitsig X (med de gamla, ej fällbara, sätena). Båda är fantastiska bilar som lastar otroligt mycket (speciellt nya 5/7sits Model X där man kan fälla sätena) och passar utmärkt för långresor. I synnerhet när man har barn och ändå måste göra längre stopp med jämna mellanrum för mat, toalettbesök och dylikt. Så laddstoppen på långresa ser jag inte som något större problem direkt.
När det gäller S vs X så är det två olika bilar. S är klart sportigare, roligare att köra och har längre räckvidd vid samma batteristorlek (skulle säga att en S75D inte är allt för långt ifrån en X100D till och med). Den är också snyggare i mitt tycke (även om jag gillar utseendet på X:en också) samt har bra med plats för passagerare.
X är en bekvämare bil att köra (även om den inte är lika inspirerande) och åka i (även för passagerarna) och den lastar mer än S (både i det "vanliga" bagageutrymmet samt om man har fällbar mittenrad). Plus också för att den finns som 6 och 7 sits med klart godkänt bagageutrymme (7 sits i S tar upp väldigt mycket plats i bagaget när dessa platser används) och dragkrok. Vindrutan är underbar och falkvingedörrarna riktigt praktiska när man har barn (stor öppning såklart, men också att barnen kan öppna dörren själva utan att man behöver vara rädd för dörruppslag).
Skulle säga såhär: är det viktigt att kunna köra med fler än 5 pers i bilen (kompisar till barnen, släkt och vänner etc) eller om dragkrok står högt på listan så välj Model X. Om inte så funkar en S utomordentligt bra också. Men det bästa är att åka till Tesla och provköra/provsitta båda.
Och till sist en liten kommentar om varför vi bytte; vi ville ha möjlighet att vara fler än 5 i bilen då vi ofta har kompisar till våra två barn, eller familj, med oss på diverse utflykter, aktiviteter och semestrar.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Re: Model X eller S
Gjorde samma, dyra, misstag och har nu en S och en X...fakerlind skrev:Har en S. Har idag lånat hem en X. Barnen kommer sälja pappa om han inte fixar en X.ellerstrom skrev:Har haft en S tidigare och har nu en 7-sitsig X (med de gamla, ej fällbara, sätena). Båda är fantastiska bilar som lastar otroligt mycket (speciellt nya 5/7sits Model X där man kan fälla sätena) och passar utmärkt för långresor. I synnerhet när man har barn och ändå måste göra längre stopp med jämna mellanrum för mat, toalettbesök och dylikt. Så laddstoppen på långresa ser jag inte som något större problem direkt.
När det gäller S vs X så är det två olika bilar. S är klart sportigare, roligare att köra och har längre räckvidd vid samma batteristorlek (skulle säga att en S75D inte är allt för långt ifrån en X100D till och med). Den är också snyggare i mitt tycke (även om jag gillar utseendet på X:en också) samt har bra med plats för passagerare.
X är en bekvämare bil att köra (även om den inte är lika inspirerande) och åka i (även för passagerarna) och den lastar mer än S (både i det "vanliga" bagageutrymmet samt om man har fällbar mittenrad). Plus också för att den finns som 6 och 7 sits med klart godkänt bagageutrymme (7 sits i S tar upp väldigt mycket plats i bagaget när dessa platser används) och dragkrok. Vindrutan är underbar och falkvingedörrarna riktigt praktiska när man har barn (stor öppning såklart, men också att barnen kan öppna dörren själva utan att man behöver vara rädd för dörruppslag).
Skulle säga såhär: är det viktigt att kunna köra med fler än 5 pers i bilen (kompisar till barnen, släkt och vänner etc) eller om dragkrok står högt på listan så välj Model X. Om inte så funkar en S utomordentligt bra också. Men det bästa är att åka till Tesla och provköra/provsitta båda.
Och till sist en liten kommentar om varför vi bytte; vi ville ha möjlighet att vara fler än 5 i bilen då vi ofta har kompisar till våra två barn, eller familj, med oss på diverse utflykter, aktiviteter och semestrar.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Model X eller S
jpetters skrev:Gjorde samma, dyra, misstag och har nu en S och en X...fakerlind skrev:Har en S. Har idag lånat hem en X. Barnen kommer sälja pappa om han inte fixar en X.ellerstrom skrev:Har haft en S tidigare och har nu en 7-sitsig X (med de gamla, ej fällbara, sätena). Båda är fantastiska bilar som lastar otroligt mycket (speciellt nya 5/7sits Model X där man kan fälla sätena) och passar utmärkt för långresor. I synnerhet när man har barn och ändå måste göra längre stopp med jämna mellanrum för mat, toalettbesök och dylikt. Så laddstoppen på långresa ser jag inte som något större problem direkt.
När det gäller S vs X så är det två olika bilar. S är klart sportigare, roligare att köra och har längre räckvidd vid samma batteristorlek (skulle säga att en S75D inte är allt för långt ifrån en X100D till och med). Den är också snyggare i mitt tycke (även om jag gillar utseendet på X:en också) samt har bra med plats för passagerare.
X är en bekvämare bil att köra (även om den inte är lika inspirerande) och åka i (även för passagerarna) och den lastar mer än S (både i det "vanliga" bagageutrymmet samt om man har fällbar mittenrad). Plus också för att den finns som 6 och 7 sits med klart godkänt bagageutrymme (7 sits i S tar upp väldigt mycket plats i bagaget när dessa platser används) och dragkrok. Vindrutan är underbar och falkvingedörrarna riktigt praktiska när man har barn (stor öppning såklart, men också att barnen kan öppna dörren själva utan att man behöver vara rädd för dörruppslag).
Skulle säga såhär: är det viktigt att kunna köra med fler än 5 pers i bilen (kompisar till barnen, släkt och vänner etc) eller om dragkrok står högt på listan så välj Model X. Om inte så funkar en S utomordentligt bra också. Men det bästa är att åka till Tesla och provköra/provsitta båda.
Och till sist en liten kommentar om varför vi bytte; vi ville ha möjlighet att vara fler än 5 i bilen då vi ofta har kompisar till våra två barn, eller familj, med oss på diverse utflykter, aktiviteter och semestrar.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Re: Model X eller S
Blev en model X 100d med premiumklädsel och kolfiber. Leverans inom 6 veckor =)
Känns kul! Har ägt 4 bilar innan , första bilen var en Saab 9000 Talladega årsmod 90 och de andra har inte skiljt sig så mycket, förutom i pris. Trots nästan 30 år bil-"utveckling".
Känns kul! Har ägt 4 bilar innan , första bilen var en Saab 9000 Talladega årsmod 90 och de andra har inte skiljt sig så mycket, förutom i pris. Trots nästan 30 år bil-"utveckling".
Re: Model X eller S
Kul!
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178