Världsrekord, är det möjligt för Tesla Club Sweden?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Myran
Teslaägare
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 mar 2016 21:44
Ort: Uppsala / Luleå

Re: Världsrekord, är det möjligt för Tesla Club Sweden?

Inlägg av Myran »

Patrik Hast skrev:
Men plats och datum då? Jag har bara två timmar till Stockholm så inga problem härifrån. Eller kanske en kolonnkörning till Ikea parkeringen i Uppsala. Där bör man kunna flyga drönare fritt. Skulle kunna be dem stänga av en del av parkeringen en bit bort, för typ 50 bilar så vi får plats, alla samlade. Fint med reklam för dem också i bakgrunden. Finns det någon som håller räkning på hur många vi skulle kunna tänkas bli?
IKEA Uppsala ligger inom Uppsala kontrollzone, och eftersom det är en militär flygplats så gäller 10 meters höjd minst 5km från flygplatsens banor. Men som sagts tidigare, det är ju bara att ringa och fråga, är oftast inga problem.
BMW i4 M50 - Beställd 2022-06, Lev 2023-07
2019 Model 3 LR AWD - Reserverad 2016-04, Lev 2019-05, Såld 2023-05, 9000mil
Användarvisningsbild
Ubbaboda
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 28 mar 2018 18:08
Ort: Lönsboda

Re: Världsrekord, är det möjligt för Tesla Club Sweden?

Inlägg av Ubbaboda »

Jag mailade Mats Guldbrand (event ansvarig på TCS) i slutets januari för att kolla om detta skulle gå att samköra med något annat tesla event. Han skulle fundera och återkomma.

Dels så behöver det fixas filmutrustning, men sen även någon form av anmälningssida för att se hur många som kan komma.

Spontant så tycker jag att det känns sjukt tråkigt att ta en parkeringsplats i någon stad att filma på. Hade det inte varit trevligare ute i naturen med lite coola vyer istället?
Model X 100D - 2018, Vit pärlemor, premiumpaket, AP 2,5, Svar skinninredning m kolfiber
Tidigare Model S 75D -2017
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Världsrekord, är det möjligt för Tesla Club Sweden?

Inlägg av Sofie »

Ubbaboda skrev:
Jag mailade Mats Guldbrand (event ansvarig på TCS) i slutets januari för att kolla om detta skulle gå att samköra med något annat tesla event. Han skulle fundera och återkomma.

Dels så behöver det fixas filmutrustning, men sen även någon form av anmälningssida för att se hur många som kan komma.

Spontant så tycker jag att det känns sjukt tråkigt att ta en parkeringsplats i någon stad att filma på. Hade det inte varit trevligare ute i naturen med lite coola vyer istället?
Kvarntorpshögen. tänk att stå på en 107m hög askhög som består av resterna från den svenska skifferoljeepoken. Milsvida coola vyer.
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Världsrekord, är det möjligt för Tesla Club Sweden?

Inlägg av kler »

Vill man få med så många som möjligt är det nog klokt att välja en plats nära Stockholm
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Skriv svar