Andrahandsvärde på batterikapacitet?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Andrahandsvärde på batterikapacitet?

Inlägg av lem »

Jeppe_E skrev:
lem skrev:
Bilen på kvd som var ute i kväll kom inte över ribban.
Vore kul att ta fyra nysålda bilar från kvd och försöka räkna på. Många annonser ligger kvar på blocket vecka efter vecka och speglar bara vad säljaren drömmer om att få ut.

Det förvånar mig att kvd inte lyckas sätta reservationspriset korrekt. Viker marknaden?
Det är ägaren som sätter reservationspriset.
Trodde kvd styrde med fast hand så det blev rimligt. Orealistiska res pris gynnar inte affären.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Andrahandsvärde på batterikapacitet?

Inlägg av Jeppe_E »

lem skrev:
Jeppe_E skrev:
lem skrev:
Bilen på kvd som var ute i kväll kom inte över ribban.
Vore kul att ta fyra nysålda bilar från kvd och försöka räkna på. Många annonser ligger kvar på blocket vecka efter vecka och speglar bara vad säljaren drömmer om att få ut.

Det förvånar mig att kvd inte lyckas sätta reservationspriset korrekt. Viker marknaden?
Det är ägaren som sätter reservationspriset.
Trodde kvd styrde med fast hand så det blev rimligt. Orealistiska res pris gynnar inte affären.
De har en färgskala på prisspannet. Det är möjligt att de kan komma med synpunkter. Jag har inte kommit så långt :)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
tr1
Teslaägare
Inlägg: 218
Blev medlem: 07 apr 2016 12:29

Re: Andrahandsvärde på batterikapacitet?

Inlägg av tr1 »

lem skrev:
Jeppe_E skrev:
lem skrev:
Bilen på kvd som var ute i kväll kom inte över ribban.
Vore kul att ta fyra nysålda bilar från kvd och försöka räkna på. Många annonser ligger kvar på blocket vecka efter vecka och speglar bara vad säljaren drömmer om att få ut.

Det förvånar mig att kvd inte lyckas sätta reservationspriset korrekt. Viker marknaden?
Det är ägaren som sätter reservationspriset.
Trodde kvd styrde med fast hand så det blev rimligt. Orealistiska res pris gynnar inte affären.
Säljaren har ju rätt att låta bli att sälja. Inget konstigt med det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
Skriv svar