Läge för nybeställning Modell X?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Läge för nybeställning Modell X?

Inlägg av Daniel »

brynascalle skrev:
Bjelke skrev:
brynascalle skrev:
Alx skrev:
brynascalle skrev:
Så då var det gjort. I går beställdes en X P100D, så just nu lever man i någon form av "var det rätt gjort ångest?"
Tror det kallas "buyers remorse" Bild
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Buyer%27s_remorse

Grattis!
Haha, tack.
Snart kanske man börjar vänja sig vid det också.
Antingen går det över efter några dagar eller när man sätter sig i den nya bilen ;)
(det senare alternativet är lite jobbigare)
Det har nog redan börjat gå åt rätt håll eftersom jag så smått börjat fundera på vad jag behöver köpa till ;)

Har drabbats lite av samma sak, men framförallt om valet att beställa en ny Model S var rätt eller ej. Resonemanget i huvudet går ungefär såhär:
Jag har haft min nuvarande S i snart 5 år. Nu beställer jag en ny S. Visserligen får jag då facelift, hepa, större batteri och annat lull-lull, men det känns lite som att gå från en Iphone X till en Iphone XS (såhär innan leverans av bilen iaf). Dvs, en väldigt bra telefon, men med i princip samma funktionalitet som tidigare - fast lite bättre.

Om jag skulle ta en X istället - så skulle jag faktiskt få en helt ny bil, mot vad jag är van vid, vilket förmodligen ökar nyhetens behag något. Men.....Jag tycker Model S är snyggare generellt, och jag upplever att den är roligare att köra....och jag kommer några mil längre per laddning (vad det nu ska vara bra för).....sådana problem att brottas med i livet :(
Skriv svar