Räckvidd P90D

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
JGur
Teslaägare
Inlägg: 101
Blev medlem: 09 jun 2018 22:10
Ort: Skåne

Re: Räckvidd P90D

Inlägg av JGur »

Verdi skrev:
Du har ju inte kört de där 11,4 milen i ett sträck, eller hur? Hur många uppvärmningar av batteri och kupé finns där? Hur lång tid. Min läcker 1km/h när den står stilla (har TeslaFi igång).
Nä, inte i ett sträck. Detta är över två dagar (laddade inte på natten, lämnade bilen på uppfarten). Ett antal mindre turer i vår-vädret i Skåne. Min poäng är att just såhär kör man elbil till vardags utan extra planering. Då blir det inte många mil i praktiken.
// Mikael
Verdi

Re: Räckvidd P90D

Inlägg av Verdi »

JGur skrev:
Verdi skrev:
Du har ju inte kört de där 11,4 milen i ett sträck, eller hur? Hur många uppvärmningar av batteri och kupé finns där? Hur lång tid. Min läcker 1km/h när den står stilla (har TeslaFi igång).
Nä, inte i ett sträck. Detta är över två dagar (laddade inte på natten, lämnade bilen på uppfarten). Ett antal mindre turer i vår-vädret i Skåne. Min poäng är att just såhär kör man elbil till vardags utan extra planering. Då blir det inte många mil i praktiken.
Bor man så att man inte kan ladda hemma så är det ett problem. Kan man ladda hemma så är det bara kostnaden, vilken ändå är överkomlig. Är ju inte sådär jämnt.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Räckvidd P90D

Inlägg av fth »

Verdi skrev:
Bor man så att man inte kan ladda hemma så är det ett problem. Kan man ladda hemma så är det bara kostnaden, vilken ändå är överkomlig. Är ju inte sådär jämnt.
Laddar man dessutom "hela tiden" med en effekt som gör att man är lagom laddad tills man skall åka iväg, så förlorar man ju inte så mycket ens när det är kallt. Det är ju främst när man låter batteriet kallna rejält mellan körningarna som man får stora förluster och minskad effektivitet.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
NinjaNiklas

Re: Räckvidd P90D

Inlägg av NinjaNiklas »

Testa range mode :)
Skriv svar