Nä, inte i ett sträck. Detta är över två dagar (laddade inte på natten, lämnade bilen på uppfarten). Ett antal mindre turer i vår-vädret i Skåne. Min poäng är att just såhär kör man elbil till vardags utan extra planering. Då blir det inte många mil i praktiken.Verdi skrev:Du har ju inte kört de där 11,4 milen i ett sträck, eller hur? Hur många uppvärmningar av batteri och kupé finns där? Hur lång tid. Min läcker 1km/h när den står stilla (har TeslaFi igång).
Räckvidd P90D
Moderator: Redaktion
Re: Räckvidd P90D
// Mikael
Re: Räckvidd P90D
Bor man så att man inte kan ladda hemma så är det ett problem. Kan man ladda hemma så är det bara kostnaden, vilken ändå är överkomlig. Är ju inte sådär jämnt.JGur skrev:Nä, inte i ett sträck. Detta är över två dagar (laddade inte på natten, lämnade bilen på uppfarten). Ett antal mindre turer i vår-vädret i Skåne. Min poäng är att just såhär kör man elbil till vardags utan extra planering. Då blir det inte många mil i praktiken.Verdi skrev:Du har ju inte kört de där 11,4 milen i ett sträck, eller hur? Hur många uppvärmningar av batteri och kupé finns där? Hur lång tid. Min läcker 1km/h när den står stilla (har TeslaFi igång).
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7089
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Räckvidd P90D
Laddar man dessutom "hela tiden" med en effekt som gör att man är lagom laddad tills man skall åka iväg, så förlorar man ju inte så mycket ens när det är kallt. Det är ju främst när man låter batteriet kallna rejält mellan körningarna som man får stora förluster och minskad effektivitet.Verdi skrev:Bor man så att man inte kan ladda hemma så är det ett problem. Kan man ladda hemma så är det bara kostnaden, vilken ändå är överkomlig. Är ju inte sådär jämnt.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options