Tesla lånebil får inte lämna landet?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
takarlsson
Teslaägare
Inlägg: 99
Blev medlem: 18 okt 2016 10:12
Ort: Malmö

Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av takarlsson »

Har bilen inne för kamera kalibrering https://youtu.be/x6yNwYii_cc men kunde inte få någon Tesla lånebil för jag bor i Sverige och var på Tesla Kastrup. Det är ju lite trist i semester tider att inte kunna använda lånebil utomlands när den egna har växt fast på Tesla. :evil:
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr.
http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av leiflodde »

Skumt har besökt Kastrup 2ggr för fix och alltid fått lånebil, jo man nämnde att den inte fick åka utomlands men Sverige var ok.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av ellerstrom »

takarlsson skrev:
Har bilen inne för kamera kalibrering https://youtu.be/x6yNwYii_cc men kunde inte få någon Tesla lånebil för jag bor i Sverige och var på Tesla Kastrup. Det är ju lite trist i semester tider att inte kunna använda lånebil utomlands när den egna har växt fast på Tesla. :evil:
Det måste vara något nytt, då jag haft lånebil därifrån och då var det mig veterligen inga problem. Men detta var förvisso innan SC i Malmö fanns.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av HelectriC »

Jag fick reda på EFTER vi hade kört till Österrike t&r att lånebilen inte fick lämna Norge :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av lator »

HelectriC skrev:
Jag fick reda på EFTER vi hade kört till Österrike t&r att lånebilen inte fick lämna Norge :lol:
"Nää... Vi har mest snurrat hemma omkring..." :roll: :lol:
"Jaså, blev det 800 mil...?" :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av lator »

Kolla med Danni vad han tycker om att åka utomlands med lånebilen... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11847
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
HelectriC skrev:
Jag fick reda på EFTER vi hade kört till Österrike t&r att lånebilen inte fick lämna Norge :lol:
"Nää... Vi har mest snurrat hemma omkring..." :roll: :lol:
"Jaså, blev det 800 mil...?" :mrgreen:
Det var faktiskt lite så. Bilen kom tillbaks och dom frågade om allt hade gått bra, hur långt vi hade kört och jag svarade ”jo, då bara bra, körde 600mil”. Hon såg lite förvånad ut :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av NEO »

HelectriC skrev:
lator skrev:
HelectriC skrev:
Jag fick reda på EFTER vi hade kört till Österrike t&r att lånebilen inte fick lämna Norge :lol:
"Nää... Vi har mest snurrat hemma omkring..." :roll: :lol:
"Jaså, blev det 800 mil...?" :mrgreen:
Det var faktiskt lite så. Bilen kom tillbaks och dom frågade om allt hade gått bra, hur långt vi hade kört och jag svarade ”jo, då bara bra, körde 600mil”. Hon såg lite förvånad ut :lol:
Påminner lite om när jag fick låna en S90D från bærum i två månader medans min var inne för batteribyte. Hämtade ut den med 55000km, lämnade tillbaka med 70000km :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hon vid disken undrade om det var samma bil, för den var helt nystädad och tvättad men med 15000km mer än vid utlämning.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Tesla lånebil får inte lämna landet?

Inlägg av fth »

Jag har aldrig fått några instruktioner om att inte åka utomlands med lånebil heller, jag körde bl.a en till Berlin ToR när mina kartor kraschade och SC ville behålla min bil längre än tänkt, en sP90DL, vilket iofs inte var helt fel på autobahn, då fick jag mina första röda siffror :)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar