Hämtade en ny X idag!

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hämtade en ny X idag!

Inlägg av fth »

P.S. referral-koder är endast tillåtna i din signatur (på förekommen anledning, det var förut ett problem med "referral-spamning"), annars får du @TiborBlomhall på dig som en igel :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7088
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hämtade en ny X idag!

Inlägg av fth »

Observera också att du sannolikt kommer att behöva göra en "serviceombyggnad för CCS Combo 2" för att kunna använda CCS-laddare, det är endast bilar tillverkade efter 2019-05-01 som har funktionaliteten från leverans.

Du kommer att klara dig mycket bra på "bara" Supercharger-nätverket, men för ökad flexibilitet rekommenderar jag varmt att du skaffar CCS när det blir tillgängligt, ombyggnaden går att boka från 1/6 ock kostar 5346:- (inklusive CCS-adaptern):
https://www.tesla.com/sv_SE/support/sup ... edirect=no

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 maj 2019 21:24
Ort: Järfälla

Re: Hämtade en ny X idag!

Inlägg av Hjortis »

fth skrev:
P.S. referral-koder är endast tillåtna i din signatur (på förekommen anledning, det var förut ett problem med "referral-spamning"), annars får du @TiborBlomhall på dig som en igel :D

/fth
Jag vill inte ha varken en Igel eller Tibor efter mig, och ändrat, tack för tipset!
/Hjortis
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 maj 2019 21:24
Ort: Järfälla

Re: Hämtade en ny X idag!

Inlägg av Hjortis »

fth skrev:
Observera också att du sannolikt kommer att behöva göra en "serviceombyggnad för CCS Combo 2" för att kunna använda CCS-laddare, det är endast bilar tillverkade efter 2019-05-01 som har funktionaliteten från leverans.

Du kommer att klara dig mycket bra på "bara" Supercharger-nätverket, men för ökad flexibilitet rekommenderar jag varmt att du skaffar CCS när det blir tillgängligt, ombyggnaden går att boka från 1/6 ock kostar 5346:- (inklusive CCS-adaptern):
https://www.tesla.com/sv_SE/support/sup ... edirect=no

/fth
Ja, denna blir nog ett måste för min del framöver med tung husvagn, så det är ju bara att hosta upp lite mer deg och beställa av SC. Tack för tipset!
Skriv svar