bylund tyckte jag skulle skapa en egotråd om min X då någon efterfrågade fler bilder av min folierade X... vågar ju inte göra annat än följa en TMC.se veterans ord
Är inte det lite grann idén med foliering? Foliering blev poppis mig veterligen bl.a. i Tyskland redan på 80-90 talet, främst för taxibilar. Dessa måste enligt lag vara piss-gul-vita, en färg som är omöjlig att sälja bilen med. Men med foliering kunde bilarna ha vilken färg som helst under folien. När bilen skulle säljas var det bara att ta bort folien.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det hoppas jag Som mati skrev, så är det lite av grejen. Dessutom skyddar den också mot stenskott etc. Så när jag tar bort folien borde den vara så gott som ny. Större stenskott kommer säkert gå igenom, men de stora blir nog mindre.
Men slutliga resultatet får man se när man tagit bort det, wrapfirman kan ju ha skrapat i lacken när dom skurit folien
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Det hoppas jag Som mati skrev, så är det lite av grejen. Dessutom skyddar den också mot stenskott etc. Så när jag tar bort folien borde den vara så gott som ny. Större stenskott kommer säkert gå igenom, men de stora blir nog mindre.
Men slutliga resultatet får man se när man tagit bort det, wrapfirman kan ju ha skrapat i lacken när dom skurit folien
Gissar att du inte märkt något med sensorerna.
Inga problem med att öppna dörrarna?
Funderar själv på att köra en stenskottsfoliering på hela bilen.
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Gissar att du inte märkt något med sensorerna.
Inga problem med att öppna dörrarna?
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Inga problem, förutom några sensorer bak där dom glömt att skära upp. Men det är fixat nu
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Det kan bli problem med det. Den transparenta folien som används som stenskottsskydd är av en annan typ än den färgade (svårare att få till bra på vissa ställen), och levereras ofta i mindre storlekar som inte räcker till dom största ytorna på en bil (så det blir fula skarvar där det samlas smuts, men jag vet inte om detta är ett problem på X).